Welke fiets is beste prijs/kwaliteit?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vale wrote:Met alle respect terug, maar het verschil is wel stukje groter dan de 170€ die jij aangeeft.
Als ik op de Trek dezelfde afmontage moet zetten, kom ik veel duurder uit.
Met die wetenschap dat de onderdelen van die Trek lang zoveel slechter niet zijn dan de onderdelen op de Xtrail. (verre van trouwens)
Maar dat geldt niet voor de geo en uitstraling van die Xtrail.
En om dat aan te passen moet je gewoon een heel nieuw frame kopen, en dan ben je meer euro's kwijt. :wink:

Bekijk het prijsverschil van die Fox met die Reba. Zonder een Reba af te breken (prima vork trouwens) heb je die 170€ al te pakken.

Dat die Xtrail uitgerust is met XT shifters en XT voorder tov die Trek die deze twee zaken met SLX moet doen... dat is zeker geen meerwaarde.

Rest dan enkel de remmen nog die wat schelen, maar hier hetzelfde, de remmen van de Trek zullen niet moeten onderdoen.

Als je nu die Xtrail nog zou vergelijken met de Trek aan volle prijs zou ik het nog kunnen begrijpen, maar als je toch online wil kopen...

170€ verschil.... nee, dan snap ik het niet dat je die xtrail nog zou overwegen.

Ik blijf erbij, als je alles telt is die Trek zelfs goedkoop te noemen tov die Xtrail. :wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Vale wrote:
RigolleM wrote:
Vale wrote: Moet je zeker doen dan! Gelukkig heb ik nen betere vent dan jij :-$
Mijn vrouw heeft een betere smaak, dus hoeft ze geen zorgen te maken ;-)
Uw bijdragen blijven echt geweldig, opbouwend en ik heb er ontzettend veel aan :roll:
Er is genoeg bijdrage geleverd en toch heb je er geen oren naar. Niemand raadt je een X-trail aan, toch blijf je doorbomen over het feit dat wij U moeten aantonen waarom wij geen X-trail zouden kopen. Er zijn argumenten genoeg om af te zien van deze aankoop, maar onze adviezen worden niet gehoord. Koop de sukkelaar zijn X-trail, over and out!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vale wrote: Maar goed, ik weet ondertussen dat het hier niet aan de orde is om over Xtrail na te denken.
Waarom niet?
Als je voor weinig geld en met geen al te hoge eisen een basic fietsje wil kopen met wat XT spullen op is dat misschien geen slecht gedacht..

Maar met jullie budget en aan quasi dezelfde prijs dan een Trek 8000... dan lijkt het mij vrij logisch dat de meerderheid hier dit niet zo'n goede beslissing vindt. :wink:
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

ik weet niet wat jullie ervan denken maar ik vrees dat we hier misschien eens moeten denken aan weer iemand die een spelletje aan't spelen is met enkele forum-leden...

zoals dat voorval over een tijdje van die kerel die verschillende log-in's had...

want idd, bij alle hulp en info nog zo blijven reageren en als er wat gelachen word direkt op de teentjes getrapt zijn, dat kan geen toeval zijn....

just my 2 cents...
Vale
Mountainbiker

Post by Vale »

Hans wynants wrote:ik weet niet wat jullie ervan denken maar ik vrees dat we hier misschien eens moeten denken aan weer iemand die een spelletje aan't spelen is met enkele forum-leden...

zoals dat voorval over een tijdje van die kerel die verschillende log-in's had...

want idd, bij alle hulp en info nog zo blijven reageren en als er wat gelachen word direkt op de teentjes getrapt zijn, dat kan geen toeval zijn....

just my 2 cents...
Ik heb een heel ander idee over dit forum.
Iets wat ik nl ook veel zie in de motoracerij, allemaal nieuwe en dure spullen kopen maar geen meter vooruit gaan.
Terwijl ik (als vrouw) met mijn moto'ke van enkele jaren oud, heel wat mannen het nakijken geef. Maar het zijn meestal die mannen die op fora alles weten en kennen.

Dus nee, je zit dik fout met je 'theorie'. Ik zoek mijn raad wel ergens anders :wink:
Aan zij die iets deftigs gepost hebben, bedankt hiervoor!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vale wrote:Ik heb een heel ander idee over dit forum.
Iets wat ik nl ook veel zie in de motoracerij, allemaal nieuwe en dure spullen kopen maar geen meter vooruit gaan.
Terwijl ik (als vrouw) met mijn moto'ke van enkele jaren oud, heel wat mannen het nakijken geef. Maar het zijn meestal die mannen die op fora alles weten en kennen.

Dus nee, je zit dik fout met je 'theorie'. Ik zoek mijn raad wel ergens anders :wink:

#-o

Ik denk dat hier heel veel deftigs geschreven staat... je moet het alleen willen aannemen...

Blijkbaar heb je daar wat moeite mee.

Het is pure logica, als je alles gaat tellen komt die Trek gewoon voordeliger uit dan die xtrail, en ik denk dat het je net om de euro's te doen is, niet?

Soit, gewoon die xtrail bestellen dan maar. Denk niet dat er iemand van zal wakker liggen.

Case closed dan maar?
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Case closed !
't is gewoon te belachelijk voor woorden....
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

Vale wrote:
Hans wynants wrote:ik weet niet wat jullie ervan denken maar ik vrees dat we hier misschien eens moeten denken aan weer iemand die een spelletje aan't spelen is met enkele forum-leden...

just my 2 cents...
Ik heb een heel ander idee over dit forum.

Dus wanneer begin jij hier wat deftig te posten dan? als ik zo een klant zou hebben in men zaak wijs ik hem/haar deftig de deur... wat een triestig gezwats seg! =D>
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Veel plezier met jullie Xtrail =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Vale wrote:
kawa wrote:Post die maten die je aan 't bekijken was van die xtrail hier ook eens...
Hetgeen ik laatst aan het bezien was, staat hier; http://www.fietssportief.nl/files_extra ... /347_2.pdf
Maar ook daar is hulp welkom hoor.
nergens de link naar deze file terug te vinden op de site :-k
Post Reply