Deze morgen was het weer stoempen om door de sneeuw te geraken, 's avonds ging het al veel vlotter kon terug redelijk wat snelheid maken zonder van links naar rechts te zwiepen.
Nog één dag en de werkweek zit erop.
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Orkje
- Mountainbiker
Vandaag noodgedwongen naar huis teruggekeerd. In Geraardsbergen viel alles vrij goed mee, maar de afdaling van de Oudenberg richting Bosberg was volledig ondergesneeuwd. Een jeep zat vastgereden in de gracht: een hopeloze situatie. Richting Congoberg werd het enkel erger: het straatje 'Steenberg' was gewoon verdwenen! Ik ben dan maar te voet door de velden beginnen te stappen (sneeuw tot mijn knieën), hopend dat ik de weg aan het volgen was. Niet dus. Nauwelijks zes kilometer van huis, en daar sta je dan in het midden van een witte leegte. Uiteindelijk bereikte ik toch de Congoberg, maar ook daar zaten er een paar auto's vast en was er van een straat weinig te bekennen. Na een uur en een kwart had ik nauwelijks een vierde van de afstand afgelegd. Telefoontje gedaan naar het werk, waar ze er goed konden mee lachen: in Halle was de situatie blijkbaar nog erger, en er waren nauwelijks collega's-leerkrachten of leerlingen opgedaagd. Bon, de vakantie kon beginnen
Al bij al uitzonderlijke taferelen, en een zalige training!
Al bij al uitzonderlijke taferelen, en een zalige training!
De banen liggen er ondertussen al wel redelijk goe bij (80% toch), maar de fietspaden daar valt toch nauwelijks op te rijden...
Buiten het feit dat ge een gevaarlijk voorwerp zijt op de rijbaan is er nog een nadeel: ge krijgt al da zout in uwe smikkel
en tegen dat ik op't werk toekom slaagt mijne ganse mond wit uit 
Buiten het feit dat ge een gevaarlijk voorwerp zijt op de rijbaan is er nog een nadeel: ge krijgt al da zout in uwe smikkel
- hondahornet
- Mountainbiker
Post by hondahornet »
En ik heb voor twee maanden een abo voor de trein genomen, de winterse omstandigheden komen m'n strot uit.
Begin maart rijden we weer met de bike
Begin maart rijden we weer met de bike
-
Dame blanche
- Mountainbiker
Post by Dame blanche »
+1Tom wrote:Het is e i n d e l i j k terug doenbaar op mijn WW-traject. De enkele sneeuwhopen (ik maak mijn oprit proper & dump uit gemakzucht de sneeuw op het fietspad) zullen tegen het eind van de week wel verdwenen zijn.
Eindelijk!
Ik werd ellendig van dat bus-gedoe!