+ 1Herder Alex² wrote:
![]()
![]()
Al die regelgeverij is er om aan veiligheidspreventie te doen. Hoe meer de risico's worden gebannen, hoe minder ongevallen, hoe minder leed er bij de mensen is.
Regels zijn er om IEDEREEN te laten genieten van een vreugdevol leven.
Je spreekt van gezond verstand, maar er zijn zovelen die hun gezond verstand dikwijls verliezen. We hoeven geen dronkaards op de weg, ook niet chauffeurs die aan de drugs zitten. Het zal jezelf maar overkomen, of iemand in je naaste omgeving die het leven laat in een verkeersongeval door een dronken chauffeur.
Ik wens je een vreugdevol en gelukkig nieuw jaar, vol goede gezondheid !
Helm verplichtten tijdens tt
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
jaro
- Mountainbiker
-
alfaleader
- Mountainbiker
Post by alfaleader »
+1
Zelfs al is het voor 99.99% niet nodig, de 0.01% dat het nodig is is toch wel de moeite waard.
Hetzelfde met de gordel van je auto, er is misschien ook weinig kans dat het nodig is, maar toch doe je het om veilig te zijn.
Zelfs al is het voor 99.99% niet nodig, de 0.01% dat het nodig is is toch wel de moeite waard.
Hetzelfde met de gordel van je auto, er is misschien ook weinig kans dat het nodig is, maar toch doe je het om veilig te zijn.
Herder Alex² wrote:
Al die regelgeverij is er om aan veiligheidspreventie te doen. Hoe meer de risico's worden gebannen, hoe minder ongevallen, hoe minder leed er bij de mensen is.
Regels zijn er om IEDEREEN te laten genieten van een vreugdevol leven.
Tja... als je voor elke stommiteit die een mens kan doen al regels moet gaan verzinnen gaat het nogal wa geven.
Ik ben tegen een overaanbod aan verplichtingen... laat een mens nog een beetje zelf beslissingen nemen.
... en ik rij met helm ... maar dat is mijn eigen keuze, ik heb die verplichting echt niet nodig.
Het zijn dan de eersten die jammeren ...Thunder wrote:Blij dat er eens een topic over gemaakt is, dan moeten we (hopelijk) niet meer bij elke gereden rit lezen dat er WEER eens iemand zonder helm gezien is.
Waarom je daar eigenlijk zo aan ergeren, als ze op hun kop vallen zal het hun kop zijn dat zeer doet!
-
Metalcat
- Mountainbiker
Maar ge moet toegeven, de mensen leefden in vrede en iedereen was gelukkigBASSMAN wrote:Ik heb de +1 gegeven op al die verplichte regels en niet op het niet dragen van een helm.Als ik al die verplichte regels lees denk ik aan de film Demolition Man met Sylvester Stallone & Wesley Snipes.Ge mag dat niet en dat niet en gemoet dat en dat.
.
.
.
Behalve dan die sukkelaars in de riolen die zonder die regels leefden