Welke fiets is beste prijs/kwaliteit?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vale wrote:Enkel van Swannie heb ik een deftige iets gekregen waarom ik hem niet zou kopen. Van de rest... nog steeds niet hoor..
Vertrouw maar op swannie....

En als ik bij de rest hoor, ik vind dat je met zo'n budget altijd bij de betere fietsen terecht kan, en bij een LBS.
Ik persoonlijk zou uit jouw keuze gewoon voor die Trek gaan. Dan heb je met hun top-alu frame al een goede basis.

Zelf heb ik geen goesting meer om over xtrail frames te discussiëren, het enige wat daarvan komt is Paultje die op mijne nek zit en bassman die 'm komt steunen ... heb eigenlijk al lang spijt dat mijn nick weer in een xtrail topic te vinden is.

Verder begrijp ik angelo zijn reply ook wel, jij hebt ergens al een voorkeur voor die xtrail. (of het lijkt toch zo)
Dan mogen nog 100 anderen je iets anders adviseren, je zal uiteindelijk toch de fiets bestellen die je zelf de beste keuze vind.

En zo zou het ook moeten, anderen kunnen voor jou de knoop niet doorhakken.
Als jij die afmontage belangrijk vindt, moet je gewoon voor die xtrail gaan.

succes met je keuze. :wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Vale wrote: Wat ik mij dan afvraag, waarom wordt er zo gedaan over Xtrail?
Wat ik mij afvraag waarom kies jij voor Xtrail? Wat zijn uw argumenten om voor Xtrail te gaan? Zelden verschijnt een Xtrail hier op het forum, maar toch plaats je deze uw keuzelijst.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Zo ne Xtrail is gewoon geen uitgebalanceerde fiets, das een goedkoop no name frame waar ze dan wat "goed in de oren klinkend materiaal" opzetten.
Frame is nochtans belangrijk... zou liever een scott scale met een gewone deore op hebben dan een xtrail met XT op.
Een deel van de hobby is bij velen ook hun fiets hier en daar wat upgraden, bij zo een xtrail is het eerste onderdeel dat een upgrade verdient het frame zelf dusja :-?
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

uit uw lijstje is de trek het beste
onderdelen zijn ok
garantie is ok
fietsenmakers zat die trek verkopen dus kan je onderhandelen over enige korting
geo is ook ok
...

als ik u was zou ik toch ook eens overwegen voor een fully
het comfort van een fully is onvindbaar in een hardtail
met een fully moeten u rij lijnen ook niet altijd even zuiver zijn , en je kan jezelf meer foutjes permiteren omdat de vering dit opvangt.

wat je ook koopt veel succes en veel bike plezier
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

l.a wrote: als ik u was zou ik toch ook eens overwegen voor een fully
het comfort van een fully is onvindbaar in een hardtail
met een fully moeten u rij lijnen ook niet altijd even zuiver zijn , en je kan jezelf meer foutjes permiteren omdat de vering dit opvangt.
Met een budget van € 1500 moet je er niet aan denken om een fully aan te schaffen, en al zeker niet voor de redenen die jij aanhaalt.
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

RigolleM wrote:
l.a wrote:
Met een budget van € 1500 moet je er niet aan denken om een fully aan te schaffen, en al zeker niet voor de redenen die jij aanhaalt.
tja ik heb mijne spark 40 toch nog net binnen dit budget gevonden ( met een flinke korting)
en wat is er dan mis met de dingen die ik aanhaal
Vale
Mountainbiker

Post by Vale »

RigolleM wrote:
Vale wrote: Wat ik mij dan afvraag, waarom wordt er zo gedaan over Xtrail?
Wat ik mij afvraag waarom kies jij voor Xtrail? Wat zijn uw argumenten om voor Xtrail te gaan? Zelden verschijnt een Xtrail hier op het forum, maar toch plaats je deze uw keuzelijst.
De scherpe prijs...
Waarom breek jij Xtrail zo af?

@ Kawa, ik heb al aangegeven dat "LBS" voor mij niet belangrijk is. Ik bestel ontzettend veel spullen online en heb daar de laatste jaren betere ervaringen mee dan met dingen die ik bij gewone shops koop. (heb ook familie die me kan helpen met onderhoudjes etc.)

En jullie hebben duidelijk een fout beeld, want tot dit weekend was ik een grote TREK fan. En zou ik ook alleen akkoord gaan met een TREK fiets. Tot ik me dit weekend ging verdiepen in boekjes (Test Jaarboek 2011 bv), op internet ging zoeken, ... Vandaar dat ik nu dus wil weten wat er zo slecht is aan een Xtrail. Op andere fora wordt er wel positief over gesproken.
En aangezien er wat wazig over gedaan wordt, blijf ik vragen stellen over Xtrail ja.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

l.a wrote:
RigolleM wrote:
l.a wrote:
tja ik heb mijne spark 40 toch nog net binnen dit budget gevonden ( met een flinke korting)
Overjaarse modellen ga je misschien wel binnen het budget vinden als de LBS 40% korting geeft :roll:

Je koopt een fully voor het extra comfort of voor het type trails die je rijdt, niet om uw gebrek aan technische vaardigheden te verdoezelen. Met een fully neem ik nog meer risico's tijdens het dalen, maar verkies nog altijd de ideale lijn ;-)
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Als de prijs uw enig argument is dan moet je Xtrail kopen PUNT andere lijn TSING!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

RigolleM wrote:
l.a wrote:
RigolleM wrote: Met een budget van € 1500 moet je er niet aan denken om een fully aan te schaffen, en al zeker niet voor de redenen die jij aanhaalt.
Overjaarse modellen ga je misschien wel binnen het budget vinden als de LBS 40% korting geeft :roll:

Je koopt een fully voor het extra comfort of voor het type trails die je rijdt, niet om uw gebrek aan technische vaardigheden te verdoezelen. Met een fully neem ik nog meer risico's tijdens het dalen, maar verkies nog altijd de ideale lijn ;-)
Met een 140mm fully is rechtdoor de ideale lijn :lol:

Topicstarter: Waarom een 26"?

Laat ons de discutie nog wat uitgebreider maken :-D
Post Reply