Helm verplichtten tijdens tt

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
funky
Mountainbiker

Helm verplichtten tijdens tt

Post by funky »

zondag op een spekgladde tt enorm veel bikers zonder helm zien rijden. Beetje ongehoord als je het mij vraagt. De organisatie kan bij zware ongevallen ook veel last krijgen.
Mss een algeme verplichting vragen tijdens tt's
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

here we go again...
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Eigen schuld dikke bult, als ge ne keer hard valt. Geen compassie mee! :)
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

K&Jprojects wrote:Eigen schuld dikke bult, als ge ne keer hard valt. Geen compassie mee! :)
+10
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Een helm is voor niets nodig, is niet hip, is voor mannen die niet met hunne velo kunnen rijden :^o :^o :^o

Image
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

Serge R wrote:Een helm is voor niets nodig, is niet hip, is voor mannen die niet met hunne velo kunnen rijden :^o :^o :^o

Image
Bweuhhh, en ik had juist m'n vieruurtje gegeten... 8-[
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

hondahornet wrote:
Serge R wrote:Een helm is voor niets nodig, is niet hip, is voor mannen die niet met hunne velo kunnen rijden :^o :^o :^o

Image
Bweuhhh, en ik had juist m'n vieruurtje gegeten... 8-[
ach,daar is dat ontbrekende stuk naartoe :-D :evil:
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Volgens mij zijt ge zelfs nie verzekerd zonder helm. En krijgt de organisatie daar helemaal geen klodden mee als ge zonder helm tegen de korst slaat.
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Bij de facteurs is die nu ook verplicht.
Persoonlijk heb ik iets tegen "verplicht". Natuurlijk is het eigen schuld dikke bult als er iets gebeurd. Maar soms wilde ik dat ik 30 jaar vroeger geboren was.
Hier enkele voorbeelden van verplichtingen en verboden in onze big brother is watching you maartschappij :evil: :
Gordelplicht in de wagen, ABS in de wagen, Reflecterende vestjes in de wagen, fluovestjes voor kinderen tot 18 jaar op de fiets (zit in de pipeline), niet meer roken op restaurant, cafe en in de wagen met kinderen, geen kinderen meer achterop de moto, fluovestje op de moto, veiligheidspak op de moto, geen zware moto meer rijden onder de 25 jaar, ABS op de moto, zich houden aan snelheidslimieten en gecontroleerd door flitskasten en trajectcontrole, geen jointjes meer roken de week voor je met de wagen ergens naartoe gaat(speekseltest), geen glaasje wijn meer bij je eten als je ergens naartoe moet, ook als dat terug naar huis is, een bel op je fiets hebben, het fietspad gebruiken,... Wie weet er nog meer??? :roll:
Sommige van die regeltjes bestaan natuurlijk al langer. Maar wie kan mij tegenspreken dat de laatste tien jaar, alles enorm gecontroleerd wordt?
Dus alsjeblieft, volg je gezond verstand, maar stop met de regelneverij.l
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Michaël wrote:Dus alsjeblieft, volg je gezond verstand, maar stop met de regelneverij.l
+1
Post Reply