Welke Canyon?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Mijn voorkeur

Canyon Grand Canyon AL 8.0
19
95%
Canyon Grand Canyon AL 7.0
1
5%

Total votes: 20

G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

kawa wrote:
Hookipa wrote: Enkele clubleden hebben afgelopen jaar een Canondale aangeschaft en dit blijkt een lopende rekening te zijn, we noemen deze dan ook crackendale.
Canyon is een Duits kwaliteitsprodukt
Over welke Cannondale-gerelateerde kosten spreken we dan? Mijn Crackendale is nu 6 jaar oud en ik heb er nog geen kosten aan gehad.

Puur kosten op afmontage hebben weinig met het merk van de fiets te maken.

En als we toch Crackendale gaan vergelijken met Canyon.
Gebruik de zoekfunctie eens en bekijk eens hoe de garantiegevallen bij beide merken behandelt worden? :wink:
heb ook nog steeds geen problemen gehad met mijne c'dale. en ergens staat hier een topic van veel pagina's over hoe je afgezeikt wordt door canyon met hun "garantie".
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Hookipa wrote:Canyon is een Duits kwaliteitsprodukt, wat sommigen hier op het forum niet graag horen.
:lol:
Denk jij dat de Camyon kaders in Duitsland gemaakt worden?
Zowel de Camyon als de Cannondale kaders worden ergens ver weg gemaakt door (klein) mannen met spleetoogskes.
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

Crackendale slaat op het kraken van de kader, bij droog weer geen probleem bij nat weer echter :roll: plus spaken die breken, vastlopen van de cranck, remmen...... Ik wil hier maar met aantonen dat ook Canondale niet vrij is van mankementen, en dan mag je maar hopen op een goede LBS anders sta je ook nergens. Mijn vertrouwen gaat uit naar een in Duitsland geassembleerd en uitgetest produkt zoals Canyon, stelt zich een probleem kan ik contact opnemen met het testcentrum in Heerlen hopende op een goede afloop. Net hetzelfde scenario als bij je LBS.
Het is natuurlijk gemakkelijk telkens het woord Canyon hier op het forum valt negatieve kritiek te beginnen geven(want dat doe je toch), maar dat kan je evengoed met eender welk merk en dit over frame, afmontage als over de garantie. Er zijn altijd wel personenen te vinden die goede en minder goede ervaringen hebben, en op een forum is dit zeer makkelijk te manipuleren. Dus laat de mensen toch vrij in hun keuze, zeker wanneer je geen ervaring hebt met het produkt zelf.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Hookipa wrote:Crackendale slaat op het kraken van de kader, bij droog weer geen probleem bij nat weer echter :roll: plus spaken die breken, vastlopen van de cranck, remmen......
da kraken vd kader, zal wel iets anders zijn dan de kader zelf, trapas, snelspanners... is het een carbonkader? Dat geeft zowieso meer geluid door dan een alu kader. Al de overige mankementen hebben niets met het merk an sich te maken, da's afmontage gerelateerd.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

ja canyon freak, dat heeft niks met c'dale te maken, eerder met de afmontage en het onderhoud ervan.trouwens elk merk heeft ergens wel eens een probleem hoe duur of goedkoop ook....
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Hookipa wrote: Het is natuurlijk gemakkelijk telkens het woord Canyon hier op het forum valt negatieve kritiek te beginnen geven
Ik vind in dit topic geen enkele kritiek terug op Canyon voor dat jij Crackendale erbij haalde. :wink:

Ik heb enkel geschreven dat ik persoonlijk (en zeker met zo'n budget als TS) bij een LBS zou kopen, met service en garantie.

Dat de garantie van Canyon niet zo denderend is kan je moeilijk ontkennen.

Bikefun Heerlen kan je moeilijk een LBS noemen als je in het Antwerpse of in de Vlaanders woont.

Hookipa wrote:Dus laat de mensen toch vrij in hun keuze, zeker wanneer je geen ervaring hebt met het produkt zelf.
Daarom dat ik probeer om niet te reageren in topics zoals deze. #-o
Iedereen promoot toch enkel het merk waar ze zelf mee rijden.

En tuurlijk is iedereen vrij in de keuze.
Maar als een beginner om info komt vragen en qua budget net zo goed een fiets bij de LBS kan kopen, waarom zou je die dan moeten aanraden om een fiets online te bestellen?

Dan denk ik dat men beter af is met een fiets van bij de LBS. Maar da's mijn mening, zonder Canyon in een negatief daglicht te stellen zoals jij dat met C'dale doet. :wink:

En met Duitse kwaliteit is niks mis, Nicolai komt ook uit Duitsland.... =P~
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

[quote="kawa"] Dan denk ik dat men beter af is met een fiets van bij de LBS. Maar da's mijn mening, zonder Canyon in een negatief daglicht te stellen zoals jij dat met C'dale doet. :wink:
[quote]

Dat is wat men noemt"de bal terugspelen" en nu terug on-topic, ik zou voor de 7.0 gaan omwille van de Sram uitvoering
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

K'heb een Canyon.
En ben er heel tevreden mee.

Maar denk eraan. de winst die je wilt maken met hem te bestellen.
betaal je erna terug bij de fietsen maker om hem te laten herstellen.
Daarom, die zoals mij aan de fietsen klommelen... Oké.
maar iemand die alles laat doen bij ne fietsenmaker... ??? (misschien)
Sander1988
Mountainbiker

Post by Sander1988 »

Ik ben een "doe-het-zelver", dus aan service heb ik niet zoveel. Garantie, ik denk niet dat ik snel een scheur, deuk of krak in mijn (AL) frame zal krijgen. Ik heb een keer de garantie nodig gehad bij mijn Minerva. Er zat al veel speling op mijn trapas na 6 maanden. Ik heb toch de helft mogen betalen. Had ik een trapas op internet gekocht, kwam ik wrs hetzelfde uit of goedkoper.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Koop de duurst afgemonteerde Canyon die je je kan veroorloven,
rij er een seizoen mee en koop een frame van een of ander boetiekmerk en verkoop je Canyon frame.
Dan doe je nog altijd gouden zaken ;) En je rijdt met een mooi afgemonteerd luxepaard rond.
Post Reply