Zo 02/01/2011 Oostmalle
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Lau Loenen
- Mountainbiker
Post by Lau Loenen »
Wellicht kom ik morgen ook afzakken naar Oostmalle. Vorige week in Westmalle ging het heel goed en was het prachtig fietsen. Ik vermoed alleen dat het er morgen veel slechter bij ligt. Als het begint dooien wordt het een drek, of is alles al weg daar.
Hier bij ons, 90 km oostelijker, ziet ge nog praktisch geen groen. 
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
Hier is het meeste al wel weg, uwe fiets gaat niet proper blijvenLau Loenen wrote:Wellicht kom ik morgen ook afzakken naar Oostmalle. Vorige week in Westmalle ging het heel goed en was het prachtig fietsen. Ik vermoed alleen dat het er morgen veel slechter bij ligt. Als het begint dooien wordt het een drek, of is alles al weg daar.Hier bij ons, 90 km oostelijker, ziet ge nog praktisch geen groen.
-
gierke guy
- Mountainbiker
Post by gierke guy »
Ik ga toch ook proberen te rijden vanuit Lille.spaghetti_2 wrote:Hier is het meeste al wel weg, uwe fiets gaat niet proper blijvenLau Loenen wrote:Wellicht kom ik morgen ook afzakken naar Oostmalle. Vorige week in Westmalle ging het heel goed en was het prachtig fietsen. Ik vermoed alleen dat het er morgen veel slechter bij ligt. Als het begint dooien wordt het een drek, of is alles al weg daar.Hier bij ons, 90 km oostelijker, ziet ge nog praktisch geen groen.
Wordt het te vettig Zal mijn goesting rap weg zijn en rij verder langs einhoven naar ???????cafe den hemel in Poederlee
- drikkie
- Mountainbiker
Net terug van een (stukje) toertocht in Oostmalle.
Het begin is daar altijd wat knoeiwerk om uit Malle weg te geraken.
Voorbij Vlimmeren werd het beter. Ik heb ook nog gemerkt dat er leuke verbeteringen werden aangebracht op de Bloso (rood) en toen begonnen de mechanische problemen. Telkens ik "aanzette" trapte de bike door. Waarschijnlijk ben ik toe aan een nieuwe cassette + ketting. Jammer maar de tocht dus moeten onderbreken
Tocht 45 Km op de teller bij thuiskomen en morgen asap langs de fietsenmaker!
Echt jammer want ik rijd graag in de bossen rond de Lilse Bergen zeker nu met die verbeteringen .....
Het begin is daar altijd wat knoeiwerk om uit Malle weg te geraken.
Voorbij Vlimmeren werd het beter. Ik heb ook nog gemerkt dat er leuke verbeteringen werden aangebracht op de Bloso (rood) en toen begonnen de mechanische problemen. Telkens ik "aanzette" trapte de bike door. Waarschijnlijk ben ik toe aan een nieuwe cassette + ketting. Jammer maar de tocht dus moeten onderbreken
Tocht 45 Km op de teller bij thuiskomen en morgen asap langs de fietsenmaker!
Echt jammer want ik rijd graag in de bossen rond de Lilse Bergen zeker nu met die verbeteringen .....
- Lau Loenen
- Mountainbiker
Post by Lau Loenen »
Het was fantastisch deze ochtend in Oostmalle. Enkel de parking aan de sporthal was nog glad, voor de rest was het super fietsen. Bevoorraading dik in orde, perfect uitgepeild en een schoon parcourske. Dankzij een gemiddelde van 22,0 km/h op bijna 45 km zat ik voor twaalven alweer bij moeder de vrouw. Dank en hulde aan de organisatie!!

- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
prachtige tocht en de bloso heeft stukken erbij die ik nog niet gedaan had en woon er ni ver van af (vosselaar)
ER lag wel redelijk wat ijs en heel wat bikers tegengekomen die met een ei in hun broek zaten (remmen en met een voet uit de klikkers) en dan gebeuren er valpartijen é, eigenlijk gewoon dozeren en zoveel mogelijk op het ijs van de remmen af blijven .
Er waren ook wel heel wat paadjes die ijsloos waren en dat sneeuw en ijs maakte de omgeving ook prachtig en de single tracks waren goed te doen buiten ene voor de bevoorrading met een heuveltje dat een ijspiste was.
Na de bevoorrading op het vliegveld kreeg ik mijne klop (t was daar stoempen)
Al bij al een geslaagde zondag voormiddag zonder valpartijen beleefd
1 ding wel, vond dat er te weinig afspuitgelegheid was voor de bikes (1 slang)
voor de rest: de bepijling,de bevoorrading en de apres waren af
grtz devil
en iedereen een gelukkig nieuwjaar en veel bike plezier in 2011
ER lag wel redelijk wat ijs en heel wat bikers tegengekomen die met een ei in hun broek zaten (remmen en met een voet uit de klikkers) en dan gebeuren er valpartijen é, eigenlijk gewoon dozeren en zoveel mogelijk op het ijs van de remmen af blijven .
Er waren ook wel heel wat paadjes die ijsloos waren en dat sneeuw en ijs maakte de omgeving ook prachtig en de single tracks waren goed te doen buiten ene voor de bevoorrading met een heuveltje dat een ijspiste was.
Na de bevoorrading op het vliegveld kreeg ik mijne klop (t was daar stoempen)
Al bij al een geslaagde zondag voormiddag zonder valpartijen beleefd
1 ding wel, vond dat er te weinig afspuitgelegheid was voor de bikes (1 slang)
voor de rest: de bepijling,de bevoorrading en de apres waren af
grtz devil
en iedereen een gelukkig nieuwjaar en veel bike plezier in 2011
- Dub-Wrecker
- Mountainbiker
Post by Dub-Wrecker »
super sweet, sneeuw en ijs hebben een zalige rolweerstand
Heb vele zien vallen door gebrek aan snelheid ! met een gemiddelde van 24,2 ben je binnen twee uur binnen, tegen 15 is dat 3 uur op het ijs dus das 1uur meer kans op vallen...