Zo 02/01/2011 Meerhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

Dosha wrote:Ligt er nog ijs en sneeuw op de weg?
Ja.
MTB_Gunther
Mountainbiker

Post by MTB_Gunther »

Hoi,
gisteren een zeer klein stukje verkend van het parcours. Ik dacht om deze voormiddag de 35 of 40 km eens te doen maar viel me dat tegen zeg ... Ben om 10.50 thuis vertrokken en na een 4 tal km op het parcours gekomen. Zeer veel sneeuw en ijs op de weg, op sommige stukken is het zééér gevaarlijk om te fietsen aangreden sneeuw die gedooid is terug bevrozen is en onder het water staat. Op sommige plaatsen kan je gewoon niet fietsen voor enkele 10 tallen meters. Uiteindelijk de 25 km gedaan, met de heen en terugweg over de asfalt bij aan 34 km geraakt. Door de sneeuw en ijsellende kwam ik aan net geen 14.5 km/h gemiddeld !! Ik hoop dat het deze namiddag en vannacht nog serieus dooid want anders gaat het iets geven morgen !! Ik hoop om morgen toch wat meer km's te doen maar dit zal afhangen van het parcours. Aan idereen die naar Meerhout afzakt morgen wees zéér vorzichtig op de parking want deze is een ijsbaan met een cm of 3 water op.
Groeten en tot morgen ???
zondagsrijer
Mountainbiker

Post by zondagsrijer »

Ik heb vandaag ook een stukje van het parcours gereden in Hulsen en ben na een aantal minuten terug naar de weg gereden, veel plezier is er nu niet te rapen in het bos, ofwel te vettig ofwel te glad en te gevaarlijk. Als nu vannacht alles terug bevriest is het morgenvoormiddag veel te gevaarlijk volgens mij. Ik pas.
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:lol: Ben net terug van mijn 1ste TT van 2011 en ik vond um geweldig. Ik had er ook schrik voor dat het te glad was, maar da viel goed mee. Waar je de weg opkwam stonden seingevers en die zeiden continu:" pas op glad". Ik was wel pas om 9.00 uur vertrokken aan de TT en er was al een mooi spoor getrokken. De organisatie heeft echt goed zijn best gedaan!!! Overal bordjes, goed gepijlt, een lekkere bevoorrading met soep, overal zagemeel, de paadjes in de bossen waren meestal ijsvrij en enkele miniklimmetjes voorgeschoteld gekregen. Als je de nodige voorzichtigheid had was het vandaag héél goed biken. Besluit: =D>
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

De kop is eraf voor dit jaar en ik heb mij geamusseerd :-D
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

wij zijn hier ook komen rijden en ik von het ook ne ferme tocht.
Von het eigenlijk nie zo gevaarlijk omda je weet dt het glad is. Je moet gewoon je rijstijl wa aanpassen en dan is er niks aan de hand.
Schoon tochtje als 1ste van het nieuwe jaar heb ik me niet verveelt.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

bos, lekker rijden
veldwegen, mits de nodige aandacht ook lekker rijden
asfalt, levensgevaarlijk op de meeste plaatsen. zout hebben ze in meerhout nog niet uitgevonden #-o

neemt niet weg dat iedereen gewaarschuwd was en dat de organisatie heel degelijk was. =D>

heb mij dan ook goed geamuseerd
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Post by GeeCee »

Ja, ben het eens met de andere commentaren: 't was een heel mooi tochtje, ik vond hem mooier dan Retie, vrijdag. Meer speeltuingehalte.
Op de weg was het spekachtig, maar echt héél vettig spek dan :wink:

Besluit: ik zou hier wel eens kunnen terugkomen volgend jaar!
MTB_Gunther
Mountainbiker

Post by MTB_Gunther »

Hoi, de omstandigheden waren een hééééél pak beter dan gisteren voormiddag toen ik de 25 km had verkend. Daar waar ik gisteren nog op vele plaatsen te voet stond kon ik vandaag zonder problemen rijden, mijn gemiddelde was vandaag net geen 6 km/h meer dan gisteren. Dit had dan ook alles te maken met de verbeterde omstandigheden. Na 3 jaar zonder MTB in de winter hebben de omstandigheden (weer , ijs , sneeuw) mij er toch toe gedwongen, en was zeer leuk en terug eens iets anders.
Groetjes en tot 1 van de volgende tochten.
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:bounce: waar vind ik de foto"s, ben 2x de fotograaf tegengekomen...
Post Reply