Vr 31/12/2010 St.job-Brecht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
FirstMTB
Mountainbiker

Post by FirstMTB »

Ik ben niet mee gaan af pijlen maar ben in de namiddag wel gaan wandelen met mijn honden hier in de buurt en het bos ligt er nog niet al te slijkerig bij, sommige delen zijn nog besneeuwd.

Tot morgen misschien.

Ken
WTC SAS4
Veilig
Mountainbiker

Post by Veilig »

Deze voormiddag de 40 (teller 42) km gaan rijden. In het bos was het best te doen. Al lag ik na een 5 km al tegen de vlakte. Bij uit het bos komen om zo halvere wegen op een spek gladde brug te rijden (een 360graden bocht) lag ik tegen moeder aarde op de asfalt #-o Op de kleine wegen was het levensgevaarlijk was meer een ijspiste, regelmatig met 1 voet uit de klikpedaal gereden (rond km 30 tot 33 km :( ). ) Al bij al goed geamuseerd. Bepijling ok, bevoorrading ok en de soep achteraf ok, maw volgend jaar terug alleen hoeft het voor mij dan geen ijs of sneeuw te liggen. Ideaal ritje om 2010 ad te sluiten.
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Met fietske naar daar, toerke 30 en terug, goed voor net geen 70km.

Al bij al overal goed berijdbaar, gewoon wat opletten. 1 dag langer dooi en het had wel een deftige slijkboel geweest, dus het viel allemaal nog goed mee.

Altijd leuke toer en betrekkelijk rustig, maar we hebben ons weer goed geamuzeerd.

Tot volgend jaar :wink:
drikkie
Mountainbiker

Post by drikkie »

deze morgen ook de 46 Km gedaan ( + met de fiets thuis vertrokken) .... overal vrij goed te doen (misschien enkel het ijs bij het vliegveld en op de terugweg in sint job door die wijk?)

Het militair domein in Brasschaat was vrij nieuw voor mij .... best een leuk stukje (dit is de enige tocht van sint-job die langs daar passeert denk ik)

Enige tegenvaller was dat de fiets "doortrapte" ! (mechanisch probleem dat we sebiet oplossen voor de tocht van Oostmalle zondag) Anders zou het zelf een snelle tocht geworden zijn.

Precies ook weinig volk aanwezig?

Dus ... proficiat aan de organisatie, beste wensen alvast en tot volgend jaar =D> =D> =D>
Diesel GT
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash F1 / RZ One Twenty 1 / Caffeinne f2 29er

Post by Diesel GT »

Rond 11 uur van start gegaan. Rustig aan gedaan en bijna de hele tocht alleen gereden. Was goed te doen met veel 'modder' / prut stukken en hier en daar een flink stuk ijs. Goed aangegeven en tijdens de pauze een bakkie soep met banaan. Hier en daar wat bekende stukken van andere tochten maar dat mocht de pret niet drukken. Fijne ochtend getrapt op het gemak. Mannen bedankt. =D>
d-shack
Mountainbiker

st-job

Post by d-shack »

schoon tochtje. de 46 alleen afgebold op een lekker tempoke (voor mij dan toch). de gladde stukken vielen goed mee vond ik, in elk geval minder glad dan vorige week westmalle. mag er wel niet aan denken hoe het mil domein er zou bij liggen na enkele dagen regen.
grtz D
SilverFokske
Mountainbiker

Post by SilverFokske »

Gisteren is hier een TT geweest. Wat zie ik daarstraks? Groene fluo-pijlen op bomen gespoten, in een bosje van mijn trainingsparcours. Dit is nu wel heel handig, maaaaaaaaaaaaaaaaar, den dag van vandaag, hoe lang gaat dat blijven duren? D'er rijden daar nog organisaties door. Vroeg of laat mag niemand er nog iets organiseren. Als organisatie ga je hier wel goed in de fout vind ik. Gebruik toch pijl-bordjes, die je proper kan verwijderen. Ook in een bosje, met de 3 enige bultjes die je hier kan vinden, nog rood-wit lint tussen de bomen gespannen. Goed, tijdens de tocht. Maar ruim dat asteblieft toch op achteraf ! Als bos en groen d'er aanstoods aan neemt, hebde gedaan (en de anderen ook).
beuk
Mountainbiker

Post by beuk »

@Silverfoxske
Denk dat die pijlen zo gedaan zijn omdat ze geen andere optie hadden. Hebben oud op nieuw doorgebracht met enkele personen van de organsatie en die wisten te zeggen dat ze van bos en natuur geen pijltjes meer aan de bomen mochten nieten of spijkeren. Ze mogen ze nog wel met draad vastmaken rond de boom maar dan geen ijzerdraad want die kan roesten enzo weer de boom aantasten. Ik vind wel dat er respect moet zijn voor de natuur maar nu zijn ze het toch wel heel ver aan het drijven. Zie ook de topic over Oostmalle en hetgeen vanaf 2011/12 niet meer mag gedaan worden.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

beuk wrote:@Silverfoxske
Denk dat die pijlen zo gedaan zijn omdat ze geen andere optie hadden. Hebben oud op nieuw doorgebracht met enkele personen van de organsatie en die wisten te zeggen dat ze van bos en natuur geen pijltjes meer aan de bomen mochten nieten of spijkeren. Ze mogen ze nog wel met draad vastmaken rond de boom maar dan geen ijzerdraad want die kan roesten enzo weer de boom aantasten. Ik vind wel dat er respect moet zijn voor de natuur maar nu zijn ze het toch wel heel ver aan het drijven. Zie ook de topic over Oostmalle en hetgeen vanaf 2011/12 niet meer mag gedaan worden.
Dat noem ik pas kortzichtig, om geen lelijker woord te gebruiken.
Neem dan tie-wraps om de pijlen vast te maken.
Als elke organisatie in zijn kleur de bomen gaat markeren, zal het snel gedaan zijn met tochten, en ik kan de 'groenen' geen ongelijk geven.
BonoCross
Mountainbiker

Post by BonoCross »

Was een mooi tochtje, leuk afwisselend parcours. Stuk bij het vliegveld was wel opletten geblazen en het stukje door de wijk. Vorig jaar was het echter vele malen gladder dus ik kan niet klagen dit jaar.

De laatste 5km vond ik wel echt dodelijk saai en zwaar (46km gereden)! Misschien dat ik het met een betere conditie wel leuk had gevonden ;)
Post Reply