Binnen bedoel je, zou het niet beter omgekeerd zijn; ik heb vaak de neining om met de hiel van de bovenste voet tegen mijn frame te knallen bij het losklikken, zeker als mijn pedalen 'straf' afgesteld staan..alfaleader wrote:Ik klik steeds met mijn voet op mijn onderste pedaal naar buiten, en de bovenste pedaal naar boven.
SPD pedalen
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- MC Staf
- Mountainbiker
-
alfaleader
- Mountainbiker
Post by alfaleader »
Bij mij is het niet omgekeerd :p
Nog een tip, als je normale steunvoet rechts is kan het moeilijk zijn om alleen links uit te klikken en deze als steunvoet te gebruiken.
Ik ben zo al eens gevallen :D
Nog een tip, als je normale steunvoet rechts is kan het moeilijk zijn om alleen links uit te klikken en deze als steunvoet te gebruiken.
Ik ben zo al eens gevallen :D
- jacques-de-mtb'er
- Mountainbiker
Post by jacques-de-mtb'er »
hoe verstel je die pedalen er staat een klein gaatje (met rechts ervan een + en links ervan een -) maar durf het niet goed los te draaien (want het heeft een diameter van 1 of 2 mm) en ook omdat:
moet ik erwel aan draaien of niet, want ik vind mijn pedalen iets te strak staanook ben ik niet zo'n handige harry
- MC Staf
- Mountainbiker
Ik rijd nu echt al laaaaang met klikpedalen en heb ze int begin losgezet en ze zijn nooit vaster komen te staan, ik klik dn ook haast nooit uit voor moeilijke dingen, maar doordat ze zo los staan ben ik er wel altijd op tijd uit, nuja BIJNA altijd 
Maarja kk zie eigenlijk niet waarom een gevorderde mtber ze vaster zou mogen zetten; de kracht die je moet zetten is en blijft nog altijd even groot...
Maarja kk zie eigenlijk niet waarom een gevorderde mtber ze vaster zou mogen zetten; de kracht die je moet zetten is en blijft nog altijd even groot...
- MC Staf
- Mountainbiker
euhm ge begrijpt mij verkeerd; ik mtb al 3 jaar ondertussen en heb al heel wat sprongen en bunnyhops achter de rug eb ik ben nog NOOIT met mijn voet losgeschoten; ik moet wel zeggen dat ik met de zwarte plaatje rijd; deze komen alleen los bij zijdelingse bewegingen.. De gouden (?) komen ook los langs boven..KUBA wrote:MC Staf wrote:Maarja kk zie eigenlijk niet waarom een gevorderde mtber ze vaster zou mogen zettenquote]
T'zal u wel duidelijk worden de 1e keer dat ge u aan een sprong waagt
Staf
- jacques-de-mtb'er
- Mountainbiker
Post by jacques-de-mtb'er »
ik heb mijn pedalen nu op het minimum gezet
(en ik klik er nu veel makkelijker uit)
nu bleek dat mijn pedalen op het maximum stonden
daarom dat ik er zo moeilijk uitklikte
maar nu is alles goed en ga voor de eerste keer in het bos crossen
bedankt voor de tips en uitleg
nu bleek dat mijn pedalen op het maximum stonden
daarom dat ik er zo moeilijk uitklikte
maar nu is alles goed en ga voor de eerste keer in het bos crossen
bedankt voor de tips en uitleg
-
fieldmarshall
- Mountainbiker
Post by fieldmarshall »
Ik spreek voor mij: Omdat de pedalen en plaatjes verslijten en je op de duur wel per ongeluk uitklikt :)MC Staf wrote:Maarja kk zie eigenlijk niet waarom een gevorderde mtber ze vaster zou mogen zetten; de kracht die je moet zetten is en blijft nog altijd even groot...