Wanneer (hoeveel kg) is een fiets "normaal", "zwaar" en "licht" qua gewicht? Kun je daar ook een budget bijplaatsen?
En speelt het gewicht (enkele kilo's verschil) eigenlijk zo'n grote rol als iedereen eigenlijk denkt ?
Gewicht
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Re: Gewicht
Dag Rookie, met betrekking tot bovenstaande, delicate vraag kan ik je enkel maar aanraden: wie zoekt, die vindt. Tenzij we die ganse discussie nog eens moeten overdoen, natuurlijk. Maar of je dat echt wel wil, da's een andere vraagRookie wrote:En speelt het gewicht (enkele kilo's verschil) eigenlijk zo'n grote rol als iedereen eigenlijk denkt ?
Deal, maar post het dan misSchien niet hier, maar in het bestaande topic, dan blijft alles mooi gegroepeerd. Deal?Rookie wrote:oké , ik ga ze àllemaal lezen, beloofd.
maar als ik dan nóg een vraag heb ... dan gaan we hier een boompje opzetten , deal ?
Last edited by Jack77 on Wed 08 Sep 2004 13:03, edited 1 time in total.
- Josy
- Mountainbiker
GEWICHT
Vandaag naar het gewicht van een TREK 6700 en Trek 8000 gevraagd bij een officiele Trek-Dealer;
Trek 6700 Disc (€1321) : 29LBS=13.150KG
Trek 8000 Disc (€2003) : 27LBS=12.250KG
Is er iemand die dit kan bevestigen of liever weerleggen, want dit lijkt me toch wat veel voor een hardtail in die prijsklasse.
'k Ben ook op zoek naar het gewicht van een Gary Fisher Big Sur Disc 2005(€1700). Dealer zegt tss 10.5KG en 11.5KG

Trek 6700 Disc (€1321) : 29LBS=13.150KG
Trek 8000 Disc (€2003) : 27LBS=12.250KG
Is er iemand die dit kan bevestigen of liever weerleggen, want dit lijkt me toch wat veel voor een hardtail in die prijsklasse.
'k Ben ook op zoek naar het gewicht van een Gary Fisher Big Sur Disc 2005(€1700). Dealer zegt tss 10.5KG en 11.5KG
Voor ne lichte hardtail (onder 11kg) moete toch al wa dieper in de beurs tasten zenne
. Elke gramm onder de 11kg betaalde, al zijn er merken die ook voor weinig geld onder de 11 kg komen. Dit is dan wel zonder disks want die zijn zowiezo zwaarder dan V brakes. Ook rekening mee houden dat de door fabrikanten opgegeven waardes niet overeenkomen met de werkelijke waarden, zijn meestal de kleinste maten en zonder pedalen waarvan het gewicht word opgegeven.