Vr 24/12/2010 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
backdraft10
Mountainbiker

Post by backdraft10 »

Ondanks het verse laagje sneeuw van een paar cm bij ons in Gavere toch na de middag vertrokken richting veldegem met mijn zoontje van 10 nadat hij zijn laatste halve schooldag had afgewerkt.
Voor de eerst maal waren we hier aanwezig en is dit een prachtige TT voor deze periode van het jaar zowel in de bossen als het technisch parcours als de bepijling alles dik in orde.
Wel een paar wegen met dikke ijskorst die spiegelglad waren waar de organisatie niks kan aan doen maar waar mijn zoontje dan toch ondanks de zeeeer trage snelheid tegen het dek ging zonder enig erg maar wel te verwachten is in deze periode van het jaar.
Volgend jaar komen we met plezier terug als was het maar voor de ghlüwein :drunk: en de warme choco :wink:
champ 08 09
Mountainbiker

Post by champ 08 09 »

Waar zijn de foto s te vinden die ze namen op het crossparcoer ? ? ?
Tetter
Mountainbiker

Post by Tetter »

Na een nachtje zonder veel slaap toch gestart in Veldegem.
De aanwezige tetters waren Claries,Gigi, Bien,Heise en ikzelf. Gestart met de staart tussen de benen, maar eenmaal in de velden was het nog te doen. De dames besloten om voor de korte afstand te gaan terwijl den Claries de toon zette voor de groten afstand, samen met Gigi. Het parcours was volgens de gladheid toch nog te berijden, maar als je een spoor nam was het verstandig om dat spoor te blijven volgen.
Het nieuwe stuk aan de kazerne kon mij niet echt bekoren, teveel diepe putten, er zal hier en daar nog moeten bijgewerkt worden.
Na een 33 km plat gereden en ondervonden dat je toch best een band opblaast met een pomp ipv met een bommetje, dat lukte zelfs niet omdat alles bevroren was. Claries en Gigi zijn dan maar doorgereden, we waren dan al bijna vervroren. Dan maar tevoet naar de aankomst,1km ongeveer en dan maar een Ghluweintje gedronken bij de kerstvrouw.
De douches waren ruim,leeg en zonder warm water, gelukkig was er bij de dames nog een beetje warm water over, dan maar besloten om daar van gebruik te maken. De meeste vrouwen waren toch thuis gebleven, denk ik.
Jammer voor de organisatie dat er weinig volk was, de rit is nochtans de moeite en aan het weer kan je niets doen.
Volgend jaar terug naar Veldegem.
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Gisteren ook de fiets uitgehaald voor tochtje Veldegem.

Speciaal mijn laatste dag verlof genomen om een beetje plaats te gaan maken om de jaarlijkse kalkoen, die (helaas voor hem) zijn beste pluimen ergens achtergelaten had, alle eer aan te gaan doen....

Aan de inschrijving Bien, Heisse, Claeries en Tetter teruggevonden.

Maar ook een paar bikers die er na 5 km al de brui aan gegeven hadden wegens veel te glad. #-o #-o

Zag ons meisjes de wenkbrauwen al fronsen.... [-o< #-o
Wij toch vol goede moed op pad.
Vooral de gewone wegen lagen er rond 10.00 uur inderdaad verraderlijk glad bij.
Ben geen bangerik op een fiets, maar durfde toch nauwelijks mijn remmen aanraken in de eerste kilometers... #-o #-o

De meisjes kozen direkt voor behoud van lijf en leden en verlieten ons aan de eerste splitsing om het ritje van 20 km af te schaatsen.

Wij op weg om de 50 te proberen.
Genoten van een heel mooie rit in voor ons redelijk platgereden gebied.
Nooit het gevoel gehad dat het een kopie was van een van de vele andere ritten die de streek aandoen. =D> =D>

Uitgekeken naar de nieuwe passage in Zedelgem.
We kregen een redelijk lange single-track onder de wielen door een bosje aan de kazerne.
Toch paar mensen zien sukkelen en foeteren op een paar plekken in die strook die echt moeilijk te fietsen waren.
Paar moerasplekken en diepe putten zouden toch nog een beetje aanpassingswerken moeten krijgen om er een leuke passage van te maken.

Jammer genoeg kreeg Tetter op weg naar het SP-crossparcours af te rekenen met een lekke band die we ondanks drie "bommetjes" niet hersteld kregen.
Over and out voor Rudy die te voet naar de douches trok.

Claeries moest mij overtuigen om toch de rit verder af te werken.
Had ijskoud gekregen tijdens ons oponthoud, en dan zakt de moed me direkt in de schoenen.

Gelukkig reden we wind mee richting Ruddervoorde en was de koude rap vergeten.
Na de bevoorrading veranderde dat echter. #-o #-o
Het werd af en toe vechten tegen een felle en ijskoude wind.

Af en toe zocht ik op het einde toch efkes beschutting achter het atletisch lijf van Claeries. Waarvoor dank.

Tegen het einde van de rit nog misreden omdat er ter hoogte van "de spookwegel" enkele pijltjes verdwenen waren.
Wij uit gewente en zonder kijken een paar voorliggers gevolgd om aan het einde van het pad vast te stellen dat we waarschijnlijk misreden waren.

Dan maar via de Ventweg de zandwegel opgezocht waar we weer aansloten op het parcours en moe, koud maar voldaan aangeschoven voor onze Gluwein. =D> =D> =D>

Tetter en de ladies teruggevonden in de sporthal waar we de waarschuwing kregen dat het water ijskoud was.
Douches inderdaad ijskoud. #-o #-o #-o
(wel van Groten Tetter gehoord dat dat probleem voor de namiddagfietsers opgelost was =D> =D> )

Dan maar rap een "kattewaske" en aangeschoven voor den après.

Mooie rit in afwachting voor "het grote kerstgebeuren"

Merci Dirk om me te overhalen om toch de rit volledig af te werken.
Genoten van elke meter.
Last edited by Gigi (Tetters Torhout) on Sat 25 Dec 2010 17:03, edited 1 time in total.
kami
Mountainbiker

Post by kami »

De Vrije cyclo s danken de 670 deelnemers die de ijzige wind en de op sommige plaatsen gladde wegen trotseerden. We zijn blij voor alle positieve reacties en de opmerkingen nemen we mee naar volgend jaar. Zodat we jullie volgend jaar een goede of mss wel betere rit kunnen geven en hopelijk geven de weergoden ons dan een groene kerst. De foto s gaan volgende week op onze website staan. www.devrijecyclos.be
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

ploppertje wrote: Eigenlijk had het laatste stukje aan de verbinding met de autosnelweg aan Torhout er uit gemoeten, bergaf schaatsen op een mtb is niet zo plezant, dit om de helling op te rijden en dan 100 meter van waar je beneden bent gereden terug uit te komen. [-X Ik begrijp het wel, maar ik vond het eigenlijk iets te gevaarlijk.
Als sneeuwhater en streekkenner dat stuk wijselijk overgeslagen. een schaatspiste naar beneden is niets voor mij. Toch nog eens geprobeerd hier te starten want ben dat stilzitten door de sneeuw meer dan moe. Kleinste tocht gereden daar ik veel te bang was op de enkele roadstukken die onder het ijs lagen. De offroad lag heel goed en zeker de speelbosjes en het cyclocrossparcours. Jammer van de lage opkomst maar het weer heeft zeker heel wat volk thuis gehouden. Voor de rest heel mooie tocht.
Ik verlang naar de algemene dooi zodat dat ijs tenmiste weg is!
kami
Mountainbiker

Post by kami »

Op de Superprestige zijn foto s genomen en die staan op onze site maar je kan ze niet downloaden. Maar als je erop staat en je wilt een foto hebben dan kan je een email zenden naar dieterhanseeuw@hotmail.com en ik zend ze dan door.

P.s wel de nummer van de foto niet vergeten
Scale
Kerstman

Post by Scale »

kami wrote: onze site
???
Post Reply