Rijden in de sneeuw

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
tunerke007
Mountainbiker

Post by tunerke007 »

ik heb vorige week ook een ritje gemaakt in de sneeuw, weliswaar thuis achter vertrokken in jesseren op de bloso mtb route...

30km gereden en maar 1keer onderuit gegaan :D een meter of tien doorgeschoven maar niets aan de hand.
Ik had mij niet voorzien op het middenstuk in de veldwegen... eens je daar opkomt zit je op volledig schuine grond en schuif je onderuit.

Koude heb ik niet echt gehad maar als ik thuis kom weet ik ook dat ik mijn leuke opblaasjaccuzi in kan na een goei douche te nemen :D (Dat maakt veel goed als je dat in het achterhoofd houd) :)

Maar met dit ritje heb ik er ook wel genoeg van hoor... Geeft mij ook maar terug modder :) dan ZIEN de mensen tenminste dat ik gaan fietsen ben :D
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

tunerke007 schreef
Koude heb ik niet echt gehad maar als ik thuis kom weet ik ook dat ik mijn leuke opblaasjaccuzi in kan na een goei douche te nemen
Een opblaasjacuzzi? Da klinkt wijs. :drunk:
Kost dat veel en hoe werkt het en zo?

tunerke007
Mountainbiker

Post by tunerke007 »

Ik heb de mijne gehaald bij vancraenenbroeck :)

Dat is precies een zwembad maar onderaan zit een band met gaatjes in en daar komen de bubbels door... Je kan hem ook opwarmen tot max 40°C :) (duurt wel redelijk lang om deze op 40graden te krijgen.)

het ziet er zo uit Image

en de prijsklasse is zo tussen de 200 en 400euro.

Ik kan het alleen maar aanraden : )
6700
Mountainbiker

Post by 6700 »

freezy wrote:
P° wrote:
Duw je bij het rijden die vijzen niet gewoon terug naar binnen ? Je hebt toch geen verstevigde nop voorzien ?
Dat zal de test uitwijzen, bij een druk van 2 bar en rechtdoor rijden raken ze net niet de grond. Misschien doe ik er nog een mm of 2 af naargelang de test uitwijst, ideaal zou zijn om ze eens te testen op een dichtgevroren vijver. :-D Offroad zie ik eigenlijk geen problemen maar wel bij bochten op asfalt.

Noppen zijn niet verstevigd, enkel wat siliconen langs de binnenzijde voor de afdichting en ook wat om de schroef tegen te houden. De schroef zit zo'n 8-9mm in het rubber en steekt er nu nog 5mm uit.

En ? All een test gedaan ? Wat zijn de bevindingen ?
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Heb intussen een 150km met mijn zelfgemaakte spykebanden gereden en tot nu toe alles perfekt verlopen, zeer veel grip op ijs en aangereden sneeuw en tot nu toe nog niet lekgereden ermee.
Heb ze vandaag eraf gedaan en de binnenbanden zien er perfekt uit.
Snel zijn ze zeker niet, maar ik blijf recht en da's al heel wat :-D zelfs in Wingene in het begin in de remmen gemoeten voor iemand die op het ijs onderuit ging en die banden hebben geen krimp gegeven =D>
Mijn schroefjes steken amper 0,5mm uit de rubbernoppen en da's meer dan voldoende voor grip op ijs :wink:
koendd
Mountainbiker

Post by koendd »

vandaag ook (onverwacht) in de verse sneeuw gaan fietsen en toch wel 2 keer de grond gekust waarvan 1x overkop.
Nogal lastig als je door de sneeuw de ondergrond niet kan inschatten.
Maar gelukkig geen verwondingen/schade aan over gehouden...
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

tunerke007 schreef:

Image
Dat is precies een zwembad maar onderaan zit een band met gaatjes in en daar komen de bubbels door... Je kan hem ook opwarmen tot max 40°C
Hmm, het lijkt me ronduit zalig om daar in te zitten na een pittig toertochtje.

tunerke007
Mountainbiker

Post by tunerke007 »

Het is idd zalig om in te zitten na een ritje. DE jaccuzi stond in de zomer buiten maar nu staat hij in de kelder vlak naast men rollen :D
Ik doe er dan ook meestal van die speciale korrels in voor ontspanning na inspanning :) soort van ecalyptus/munt achtige geur.....

Greetzzz....
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

QM wrote:Heb intussen een 150km met mijn zelfgemaakte spykebanden gereden en tot nu toe alles perfekt verlopen, zeer veel grip op ijs en aangereden sneeuw en tot nu toe nog niet lekgereden ermee.
Heb ze vandaag eraf gedaan en de binnenbanden zien er perfekt uit.
Snel zijn ze zeker niet, maar ik blijf recht en da's al heel wat :-D zelfs in Wingene in het begin in de remmen gemoeten voor iemand die op het ijs onderuit ging en die banden hebben geen krimp gegeven =D>
Mijn schroefjes steken amper 0,5mm uit de rubbernoppen en da's meer dan voldoende voor grip op ijs :wink:
Ik rij met de ice spiker pro en vind het daarmee heerlijk om op vastgereden sneeuw te biken ze hebben zelfs veel grip in moder.Reed voorig jaar met NN in de sneeuw op wijnig druk met gevolg dat deze scheurde op de flanken Op straat waar de sneeuw geruimd is het wel even opletten. Wel eens op tt over een biker zijn hand gereden die net voor mij viel over een ijsplek (hij had gelukkig handschoenen aan) Ik vind in op sneeuw en ijs rijden zalig
nielsvds
Mountainbiker

Post by nielsvds »

Deze ochtend 30 km gaan rijden in Rotselaar. Toch een keer een goede uitschuiver gedaan in een afdaling. :oops: Dat was toch wel even verschieten. Waarschijnlijk teveel met mijn achterrem ingedrukt.
Post Reply