oprichten MTB Team

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Post Reply
Gobi
Mountainbiker
Location: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie

oprichten MTB Team

Post by Gobi »

Hello,

we spelen met het idee om een MTB club op te richten met enkele collega's van het werk (mensen van de kust tot namen). Weet iemand met wat we allemaal rekening moeten houden?
- kosten
- vergunningen
....

mercikes

Gobi
mtbmuis
Mountainbiker

verzekeringen

Post by mtbmuis »

hey,

alvast heb je een bestuur nodig (bvb. min. voorzitter, secretaris, penningmeester) en eventueel dien je een keuze te maken van federatie (hetzij een wielerfederatie of een recreatieve sportfederatie) i.f.v. verzekeringen (als vereniging als vrijwilliger) m.n. BA en lichamelijke ongevallen.
Je kan ook via een maatschappij een verzekering afsluiten maar dan vergelijk je best (obv offertes) wat de beste koop is.
verder is het wenselijk dat je een huishoudelijk reglement opmaakt.
Indien je grootte vd vereniging toeneemt (op termijn) kan je overwegen om over te gaan van een feitelijke vereniging naar een vzw.
dit brengt een aantal kosten met zich mee maar deze structuur heeft als voordeel dat het bestuur e.d. om diverse redenen beter beschermd is indien er problemen zijn

google eens ... of vraag hier ook nog eens rond - er zullen er hier wel zijn die bestuurslid zijn... en die je verder kunnen helpen
http://www.bloggen.be/debokkerijdersoverpelt/

alvast veel succes...
little giant
Mountainbiker

Post by little giant »

beste,

als je via belgische wielerbond een club aansluit heb je ook voordelen.

kunt ook bij vlaamse wielerbond daar weet ik zelf over.

deze hebben alle een web stek met de nodige info

ik zelf ben bij de belgische aangeslote en betaal op een 2,5 euro per jaar betaal ik 25euro aansluitings kosten; verzekering 24/24 en 7/7 met de fiets

hopelijk heb ik je een beetje geholpen :lol:
slapende biker
Mountainbiker

Post by slapende biker »

zie je PB
Post Reply