gewichten van de kaders

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

El Baelos wrote:
JL157 wrote: Mijn voorkeur gaat stiekem nog altijd naar het Alu Specialized frame (stumpy 29'er) maar dit is enkel in de US los te verkrijgen.. Heeft er toevallig iemand ervaring met de aankoop van dergelijke zaken ginder?
'k Heb mijn frame gekocht in de VS.
Binnen de drie dagen geleverd met UPS.
Reken wel op een € 200 verzendkosten + een dikke 30% van de waarde van het frame bij betalen aan de douane.
prijzen in indonesia zijn precies zeer laag
krijg ge dan een faktuur van de belgische douane achteraf ?

de verzendingskosten zijn op voorhand geweten
kun ge die van de douane ook op voorhand berekenen ?
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

Hmm, dure aangelegenheid dus!
Speci frame van 770 Dollar zou me al gauw 1000 Euro kunnen kosten..
Nu ja, zo'n air 9 kost tegenwoordig ook al zoveel..

Ik heb weer iets om over na te denken, bedankt! :-)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Als uwen air negen breekt hebde de week later ne nieuwe, Speci belux gaat u géén nieuwe geven als ge die in't buitenland kocht.
Mss ook een detail "om over na te denken"?
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

El Perro Diablo wrote:Als uwen air negen breekt hebde de week later ne nieuwe, Speci belux gaat u géén nieuwe geven als ge die in't buitenland kocht.
Mss ook een detail "om over na te denken"?
+1

Service moet ge kopen gn prijs, bij brokken is de prijs vlug vergeten !

Niet dat het zal gebeuren, maar em dat al gehad met een hoop vlo's en dan zijt ge content dat uwe LBS daar is.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Ne Canondell in de steets is goedkoper dan hier, zelf imopteren is wss nog iets voordeliger, maar, het is NIET zo dat die extra winst in uwen lbs zijne zak verdwijnt.
Ne Alfa via Italia importeren is ook goedkoper.

Ge hebt wat meer werk, en in geval van zever sta je er zelf voor, maar da's een bewuste keuze.

Als't is om 100 euro uit te sparen.....dan vraag ik die wel als korting bij het samenstellen(of op skoenen) van mijne velo ipv ne medium te bestellen in china en ne gekraste large te krijgen, zonder garantie.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

mountainsurfer wrote:
El Baelos wrote:
JL157 wrote: Mijn voorkeur gaat stiekem nog altijd naar het Alu Specialized frame (stumpy 29'er) maar dit is enkel in de US los te verkrijgen.. Heeft er toevallig iemand ervaring met de aankoop van dergelijke zaken ginder?
'k Heb mijn frame gekocht in de VS.
Binnen de drie dagen geleverd met UPS.
Reken wel op een € 200 verzendkosten + een dikke 30% van de waarde van het frame bij betalen aan de douane.
prijzen in indonesia zijn precies zeer laag
krijg ge dan een faktuur van de belgische douane achteraf ?

de verzendingskosten zijn op voorhand geweten
kun ge die van de douane ook op voorhand berekenen ?
UPS neemt de importkosten op zich, en die moet je dan direct aan de chauffeur betalen. Achteraf krijg je wel nog een officiële factuur toe gestuurd, maar achteraf betalen zit er niet in. Direct betalen of je pakje gaat weer mee in de camionette.

Wil je die importtaksen vermijden, moet je je gerief zelf mee brengen uit de VS. Naar 't schijnt doen ze daar niet moeilijk over, als je bijvoorbeeld een Fox meeneemt in je koffer op het vliegtuig.

Als je via een koerierdienst werkt, kan je die taksen bijna niet vermijden, omdat al die facturen worden aangegeven als ze het land binnen komen.

Voor enkele honderen euro verschil zou ik de moeite niet nemen.
Ik heb het gedaan omdat het frame dat ik wou niet in Europa te verkrijgen is wegens geen importeur, en het nog steeds een koopje is inclusief alle kosten.
mtbfriend2
Mountainbiker

Post by mtbfriend2 »

Van Nicholas Zion 29er in maat 18" weegt 1580gr
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

Mijn on one scandal 29 frame is net afgeleverd en snel eens op de weger gezet;

1639gr in maat 18",voor die prijs kan ik daar best mee leven :wink:
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

On One Scandal 18" zonder lak, met pad: 1620g
El Perro Diablo
Mountainbiker

mtbfriend2 wrote:Van Nicholas Zion 29er in maat 18" weegt 1580gr
Dat lijkt me erg licht....ne Seven in 18" 29'r haalt dat nog niet....heb je dat zelf gewogen of gewoon van hunne site afgehaald, want 'k geloof het nauwlijks(of eigenlijk NIET).
Locked