Terug met mijn broer vertrokken naar Wingene. Prima tochtje, op sommige plaatsen was het toch glad, maar we wisten waar we aan begonnen en we hebben het weekend overleefd zonder te vallen!
Na een aantal weken, sneeuw en ijs, was het stukje 'stoempen' in het bos wel zeer leuk en iets voor aan je conditie te werken. Het was geen echte modder, maar wel aanzuigende humus of zo.
Goede bevoorrading, wel superglad naar de bevoorrading toe.
Al bij al een zeer goede organisatie, waar we niet mochten ontbreken.
Zo 26/12/2010 Wingene
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- ploppertje
- Mountainbiker
Helm
Om even in te pikken op zonder helm rijden,vandaag alsook het vorige weekend verscheidene bikers gezien zonder helm
Een steen mag men niet werpen maar denk dat er niet veel op't forum zitten van die onnozelaars!!
Denk(is maar een gedacht heee
) dat ze hier meer te vinden zijn
Vorig jaar zelf op m'n hoofd gevallen met helm op (zonder zat ik hier niet meer) en begrijp niet dat er nog altijd van die untouchables rondrijden
Nog een grote bravooo voor al de jonge bikertjes die ik ben tegengekomen (met helm).
Chapeau gasten
Een steen mag men niet werpen maar denk dat er niet veel op't forum zitten van die onnozelaars!!
Denk(is maar een gedacht heee
Vorig jaar zelf op m'n hoofd gevallen met helm op (zonder zat ik hier niet meer) en begrijp niet dat er nog altijd van die untouchables rondrijden
Nog een grote bravooo voor al de jonge bikertjes die ik ben tegengekomen (met helm).
Chapeau gasten
Re: Helm
Hehe, is mij ook opgevallen dat er heel wat kleintjes meereden, SUPER is dat!Signer wrote:Nog een grote bravooo voor al de jonge bikertjes die ik ben tegengekomen (met helm).![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Chapeau gasten
Mijn dochter van 4 zaagt nu al mijn oren af om voor haar vijfde verjaardag nen "mountainbiker" te krijgen, en zo een kleren ook e papa
vtt-wingene
Blij dat ik vandaag met mijn 2 kompanen kon rijden.Vond het een mooie rit, en als wanneer iedereen zijn rijstijl aanpaste, er weinig problemen waren.Jammer dat er weer een paar klojo's waren die op heel gladde en gevaarlijke bochten, u toch proberen voorbij te rijden waarbij ze u dan bijna ten val brengen en er dan zonder excuus vandoor gaan

-
W.T.C.OOTJE
- Mountainbiker
Post by W.T.C.OOTJE »
Deze morgen alleen om 9 uur vertrokken voor de 47. Reeds na enkele kilometers had ik een valpartij op het nippertje kunnen vermijden. Voor mij gingen er door het gladde wegdek 2 tegen de grond. Wonder boven wonder bleef ik recht. De goesting was meteen weg. Na de bevoorrading (oprijlaan lag eigenlijk te glad; had men daar niet iets kunnen aandoen?), en bij de splitsing heb ik dan maar beslist om slechts de 37 te rijden. Aankomen zonder kleerscheuren leek me belangrijker. De laatste kilometers kon ik aanpikken bij een groep uit Jabbeke. Naarmate de aankomst naderde ging de snelheid de hoogte in. Toen men een stuk boven de 30 begon te rijden heb ik maar afgehaakt. Toen de kloof met het groepje 20 meters was, en toen ze een 3-tal andere fietsers aan het voorbijrijden waren ging het mis. Wat er gebeurt is weet ik niet, wel dat er een 3-tal keihard tegen de grond gingen. En dit op enkele honderden meters van het einde. Een van de gevallenen bleef kermend liggen. Zijn makkers waren er bij en verwijten werden heen en weer geslingerd. Ik hoop voor die man dat het al bij al nog meeviel, maar het zag er in ieder geval niet goed uit. Jammer dat de rit zo moest eindigen. Alsof de duivel ermee gemoeid was: de afspuitinstallatie werkte niet.
Mooie tocht maar het weer zat niet echt mee. Volgend jaar kom ik terug als het weer het toelaat.
Mooie tocht maar het weer zat niet echt mee. Volgend jaar kom ik terug als het weer het toelaat.
Omstreeks 8u30 vertrokken en gekregen wat ik er van verwacht had. Alhoewel, en daar had ik me wel redelijk in vergist, vooral in het begin nogal wat veel ijs op de vele kleinere wegen. Hierdoor was het van begin tot einde constant opletten. De talrijke bospassages maakten echter alles goed. Velen tegen de vlakte zien gaan waaronder ook iemand van de Grysperres. Hopelijk zonder veel ergs
Gezien de omstandigheden toch nog een redelijk tempo kunnen onderhouden waardoor er zelf voor mij nog tijd was voor een gezellige babbel nadien.
Normaal heel de week werken dus veel lekkers zal er voor mij niet te rapen vallen deze week.
Gezien de omstandigheden toch nog een redelijk tempo kunnen onderhouden waardoor er zelf voor mij nog tijd was voor een gezellige babbel nadien.
Normaal heel de week werken dus veel lekkers zal er voor mij niet te rapen vallen deze week.
-
berendrieske
- Mountainbiker
Post by berendrieske »
Wat dan te zeggen van die gasten die vallen in een bocht.Overgewicht, voorrem, al vermoeid na 2 kilometer, dronken?alexbiker wrote:Leuke tocht gereden deze morgen, redelijk veel off-road en goed berijdbaar op een paar stroken na. Het weer was ook ideaal om in te rijden, een winterzonnetje en bijna geen wind.
Toch zijn er nog altijd van die ONNOZELAARS DIE RIJDEN ZONDER HELM, ik vind dat er aan de bevoorrading iemand zou moeten staan die ze eruit haalt.
Gisteren reeds op het forum gewaarschuwd voor de gladde binnenwegen.
Maar al bij al viel het vandaag nog mee. Wat een paar uur dooi allemaal kan verwezenlijken. Hier en daar was het nog wat opletten maar in bos was de dooi meer dan ingetreden en dat maakte het zeer pittig.
Prachtig parcour, prachtige organisatie en prachtig weer. Wat moet een mens nog meer hebben op een 2° kerstdag.
Volgend jaar kom ik zeker terug.
Maar al bij al viel het vandaag nog mee. Wat een paar uur dooi allemaal kan verwezenlijken. Hier en daar was het nog wat opletten maar in bos was de dooi meer dan ingetreden en dat maakte het zeer pittig.
Prachtig parcour, prachtige organisatie en prachtig weer. Wat moet een mens nog meer hebben op een 2° kerstdag.
Volgend jaar kom ik zeker terug.