Is niets om je voor te schamen. Velen zweren nog steeds bij vierkante as-crankverbinding. Zou veel minder problemen geven dan ISIS/Octalink. Ik heb zowel ISIS als vierkant en beide zonder problemen.Biker Zjé wrote:stonden nog op vierkante braquetas![]()
Getik/gekraak aan bracket
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
krakende trapas
hoi, ik hoor sinds kort een krakend geluid van in men trapas komen elke keer als ik met het rechts been kracht zet. ik heb hem er vandaag uitgehaald en proper gemaakt, nieuw vet erin enz..goed aangespannen en nu doetie het nog ? heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen ?
ik kan er echt niet tegen dat men fiets geluid maakt..klinkt zo ononderhouden..en dat is ie helemaal niet.
bye
ik kan er echt niet tegen dat men fiets geluid maakt..klinkt zo ononderhouden..en dat is ie helemaal niet.
bye
- scelter
- Mountainbiker
Ik heb hetzelfde probleem. Maar tis meer iets van een tikkend geluid, bij iedere omwenteling. Het gekke is dat het komt en gaat. Meestal als de kilometertjes wat oplopen komt het geluid weer. Ik rij er al een paar jaar mee rond, omdat ik er verder geen hinder van ondervonden heb en niet het nodige gereedschap heb om mijn trapas te demonteren. Maar eigelijk vind ik het onzettend ergelijk als het weer eens de kop op steekt.
Zo een tool voor het demonteren van een trapas, wat kost dat ongeveer? Want ik zou er toch iets aan willen doen.
Zo een tool voor het demonteren van een trapas, wat kost dat ongeveer? Want ik zou er toch iets aan willen doen.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Let op, soms komt het geluid van ergens anders maar denk je dat het de trapas is!
Kijk eerst alles eens na! staan beide cranks vast, zijn het de pedalen niet, staan je kettinbladen vast, is je frame nog in orde.
Pas dan je trapas vervangen.
Kijk eerst alles eens na! staan beide cranks vast, zijn het de pedalen niet, staan je kettinbladen vast, is je frame nog in orde.
- scelter
- Mountainbiker
Idd, in het begin was het even zoeken, maar na een viertal jaren biken, ben ik er redelijk van overtuigd dat het de trapas is :)nothing 's impossible wrote:Let op, soms komt het geluid van ergens anders maar denk je dat het de trapas is!
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
Je kan zo'n valiesje kopen in de makro voor 30 euro met al het speciaal fietsgereedschap erin.Zo een tool voor het demonteren van een trapas, wat kost dat ongeveer?