ge moest een zoutkarreke aan uwen velo gehangen hebbenstempelke wrote:Gisteren had je nog wa grip door de verse sneeuwlaag,vandaag
heb je niets meer van grip,vandaag van izegem naar wingene gereden
(via de grote baan) om daar te zien dat de binnenwegels
gewoon ijspistes zijn..zelfs op de rechte stukken schuift je voorwiel weg.
AAN WIE DEZE RIJDT VERGEET JE HELM NIET...
Zo 26/12/2010 Wingene
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
-
smogfrogie
- Mountainbiker
Post by smogfrogie »
Bijna alle sneeuw is weg in W-vl.Martin wrote:ben ook wel benieuwd naar de laatste stand van zaken mbt het parcours...
De banen zijn soms nog glad met vastgevroren sporen,sneeuwophopingen etc maar er is bijna altijd wel een ijsvrij spoor
Vannacht zou het wel nog kunnen sneeuwen en daarjuist viel er al 10km meer naar het noorden een heel klein beetje sneeuw.
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
Post by Gigi (Tetters Torhout) »
Veel sneeuw en ijs is er niet, maar sommige kleine baantjes zijn wel nog echte ijspistes.Andybiker wrote:we komen morgen vanuit Gent af naar Wingene.naar het schijnt is er daar bijna geen sneeuw en ijs meer te bespeuren!?klopt dat?
zou graag wat info willen van het parcour offroad enzo!?veel bos prive stukken enzo?grtz
Voorzichtigheid geboden dus....
Voor zij die denken dat ze met de helm geboren zijn, breng beter toch maar die echte mee.
Sommige stukken zijn echt glad.
Komen morgen ook aan de start met een delegatie Tetters.
Last edited by Gigi (Tetters Torhout) on Sat 25 Dec 2010 21:47, edited 1 time in total.
Ik woon in Wingene en heb vandaag een deel van de rit gereden. Niet dat het mijn bedoeling was maar mijn training parcours liep zo goed als over het zelfde traject.
Off road is alles zeer goed te doen. Hier en daar is wat stuurvaardigheid vereist (bevroren ondergrond, sporen, licht besneeuwde tracks) maar dat zou geen hindernis mogen zijn voor echte bikers.
On road zaten er stukken bij waarbij de weg eigenlijk meer een ijspiste is (maar dan zonder stalletjes en gluhwein). Zolang je geen zotte toeren uithaalt mag ook dit geen excuus zijn. In de bochten kun je ipv een speed bocht te nemen eens oefenen op je kleinste draaicirkel bochten.
Niet twijfelen of je je die helm nu wel of niet moet meenemen.
Off road is alles zeer goed te doen. Hier en daar is wat stuurvaardigheid vereist (bevroren ondergrond, sporen, licht besneeuwde tracks) maar dat zou geen hindernis mogen zijn voor echte bikers.
On road zaten er stukken bij waarbij de weg eigenlijk meer een ijspiste is (maar dan zonder stalletjes en gluhwein). Zolang je geen zotte toeren uithaalt mag ook dit geen excuus zijn. In de bochten kun je ipv een speed bocht te nemen eens oefenen op je kleinste draaicirkel bochten.
Niet twijfelen of je je die helm nu wel of niet moet meenemen.
Deze middag ook een stukje van het parcour gedaan. Mijn mening is verdeeld. In het bos is het vrij goed te doen. Er lagen zelfs paden bij die drassig waren waarbij je voeten nat werden en daarna ijsklompen waren.
Misschien dat dit door de vorst van deze nacht verdwijnt.
Andere kant van de medaille zijn de vele binnenwegen. Die liggen er gewoon spiegelglad bij. (geen sneeuw maar echt ijs) Iets voorbij een bepaalde splitsing voor de bevoorrading hoop ik dat ze dat stuk eruit halen. Enkel spijkerbanden kunnen je daar recht houden.
DUS HELM IS OP ZIJN PLAATS.
Maar al bij al vind ik dat je op eigen risico en nodige voorzichtigheid moet komen want het parcour is meer dan de moeite waard.
Aan de durvers veel succes en wees voorzichtig
Misschien dat dit door de vorst van deze nacht verdwijnt.
Andere kant van de medaille zijn de vele binnenwegen. Die liggen er gewoon spiegelglad bij. (geen sneeuw maar echt ijs) Iets voorbij een bepaalde splitsing voor de bevoorrading hoop ik dat ze dat stuk eruit halen. Enkel spijkerbanden kunnen je daar recht houden.
DUS HELM IS OP ZIJN PLAATS.
Maar al bij al vind ik dat je op eigen risico en nodige voorzichtigheid moet komen want het parcour is meer dan de moeite waard.
Aan de durvers veel succes en wees voorzichtig