Vr 24/12/2010 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
horny devil
Mountainbiker

Post by horny devil »

thuis gestart en naar veldegem toch nog op een paar plaatsen heel glad en ja hoor na 15km in zedelgem knal de grond in #-o en op de baan jah man dat deed toch geen deugd :-? dan verder met een heel klein hartje . vanaf dak een beetje ijs zag zakte de moed in de schoenen toch een heel mooi parcours en dat was nog redelijk afzien na al die rust met die sneeuw dagen :roll: toch in totaal 73 km op de teller :lol:
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Deze morgen opgestaan, even buiten gekeken, en de goesting was weer weg. Ondanks dat dit steevast een schitterende TT is, ga ik met de gladde wegen niet op pad met de MTB. Ik moet al elke dag door deze miserie baggeren om naar het werk te fietsen, en dan vergaat je goesting al snel.

Ik ga straks een uurtje op de rollen rijden.
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

Bedankt mannen t'was weer in orde . Deze morgen genoten van de rit . Parcours was in dik in orde en overal te fietsen , mooie single tracks Bevoorradingen super .
bepijling was ok (toch een keer geen pijltje gevonden en verkeerd gereden :evil: ) Het parcours afgelegd met den witten (alexbiker ) en genoten van zijn gezelschap bedankt daarvoor . Op tijd thuis gekomen zonder vallen
tot volgend jaar
DIDO
Mountainbiker

Post by DIDO »

08h45 gestart, Molje na 1km tegen dek maar zonder erg, hier en daar toch met een klein hartje en er een half uurtje langer over gedaan dan gewoonlijk maar dan heb je er ook een half uurtje langer plezier van. TT in Veldegem was zoals gewoonlijk " af ". Brugse Zot achteraf was ook best te pruimen.
W.T.C.OOTJE
Mountainbiker

Post by W.T.C.OOTJE »

Met een 4-tal uit Sijsele + den Johnny, die een thuisrit reed stonden we om 9 uur klaar om te vertrekken. Bij de inschrijvingen waren we Geert uit Moerkerke al tegengekomen. Die was na 3 kilometer reeds teruggekeerd wegens te glad! Na 5 minuten moesten we hem al gelijk geven, want Fre en Franky gingen keihard tegen de grond. Vanaf dat moment was het rijden met de billen toegeknepen :-). Zoals elk jaar is het genieten van het mooi parcours. Tegen onze natuur in opteerden we maar voor de 33 km. Met dergelijk weer moet je de natuur niet uitdagen. Het was heel leuk in enkele van die bosjes waar het draaien en keren was. Ook het veldritparcours van Ruddervoorde mag er zijn, alsook het speelpleintje er net naast. Na bijna 2 uur rijden kwamen we terug aan de start. Iedereen blij dat hij niet in zijn bed was blijven liggen en nog meer blij dat we heelhuids teruggekeerd waren. Veel beterschap in het weer tegen zondag (VTT Wingene) zal er wel niet bij zijn zeker?
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Het is hierboven reeds gezegd, 'k heb er na 3km reeds de brui aan gegeven. Ik zag het niet zitten om 2u met m'n billen toe genepen te rijden hoewel ik uit ervaring weet dat er heel veel moois in deze toertocht zit. :cry: :cry:
Volgend jaar zijn we er terug

Tot overmorgen in Wingene???? #-o #-o

Groeten

geertje :wink:
Thunder
Mountainbiker

Post by Thunder »

Mo allez, k versta het niet dat het té glad was!?
Het was een schitterende tt. En al zeker niet zo glad als vorig jaar, dat was pas glad.
Ik ben ook wel 1x gevallen maar door mijn domme schuld, bij het omhoogrijden de middenstrook genomen tot ik te laat opmerkte dat het versprong.
Los over mijn stuur zeg #-o ! Eens goed gelachen :lol: en terug weg.
Die gluwein heeft echt deugd gedaan =D>
champ 08 09
Mountainbiker

Post by champ 08 09 »

T was super in Veldegem. Heb ervan genoten en content dak beslist had om naar daar te komen. Was ook een in mijn streek in Menen en heb met pijn in het hart een beslissing moeten maken. Rij ze ieder jaar alletwee maar vielen dit jaar op de zelfde datum. Jammer... T was super en glad. Heb wel niet één keer op mijn bek gegaan en avs va 20.6 gem De gluhwein geeft me deugt gedaan en de brugse zot nog meer achter een warme douche. Tot Volgend jaar alvast Mc Bride MTB Team [-o< [-o< [-o<
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Deze morgen vertrokken met Yvan en nog een paar anderen rond 10 na 8, op bepaalde plaatsen was het idd glad maar al bij al vond ik het nog redelijk goed berijdbaar. Na vorig weekend te Moen en Knokke in de sneeuw en ijs te hebben gereden was hier alles oke!!! :bounce: :bounce:
Het parcours was goed en mooi, de bevoorrading was ook oke, de bepijling ook, maar toch na een dreef rechts ingedraaid omdat er geen pijltje hong, en natuurlijk was het links in de plaats!! resultaat toerke omrijden en in plaats van 52 km op den teller hadden we er 56.
Op zich niet erg alleen waren de benen verre van super en dan is het afzien en harken tot aan de aankomst, gelukkig dat mijne copain kop deed en na een lekker glühweintje en een goe warm douchke waren we weer tiptop in orde om vanavond van de "Kalkoen" te genieten!!! Veldegem tot volgend jaar!! =D> =D> =D> =D> =D> =D>
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Op de middag vertrokken met mijn broer voor de tocht, want het was gisteren laat. (neen geen kerstmarkt of zo [-X ) Bij onze aankomst hebben we Frederic tegengekomen, die ons heeft ingelicht van de staat van het parcours. (eerste km's en laatste km's zeer glad, de rest viel goed mee!)

Blijkbaar waren we zo geconcentreerd voor de start dat we Cedric en Franky niet gezien hebben, Sorry! #-o #-o #-o

Met de wijze raad in ons hoofd zijn we gestart en ja na een tweetal kilometer zagen we een baantje waar het spiegelglad was. Een jonge gast van ongeveer 12 jaar zagen we glijden over de baan en viel net niet. Zijn vader en een kennis op het zelfde moment op de grond. Ja wij waren verwittigd en kozen het pad naast de weg. De valpartijen gelukkig zonder erg (ze konden er hartelijk om lachen dat ze beiden op hetzelfde moment vielen) :P :P :P

Na dit baantje waren er hier en daar wat ijsplekken, waar je voorzichtig moest rijden. Dan het VEEL toffere werk, namelijk de parcourtjes in het bos en dergelijke. Af en toe was die scherpe wind die het KOUD maakte, maar we waren goed gekleed en ik had geen dipje zoals...

Na een eindje kwamen wij aan het parcours van Ruddervoorde, dan de bevoorrading en het zeer technische parcours erna. =D> =D>

Gezien we op tijd thuis moesten zijn reden wij achteraf de kleine tour. Daar begon het schaatsen terug, maar we waren ingelicht (dank u Fré)

Eigenlijk had het laatste stukje aan de verbinding met de autosnelweg aan Torhout er uit gemoeten, bergaf schaatsen op een mtb is niet zo plezant, dit om de helling op te rijden en dan 100 meter van waar je beneden bent gereden terug uit te komen. [-X Ik begrijp het wel, maar ik vond het eigenlijk iets te gevaarlijk.

Genoeg gezaagd! De laatste kilometer werd goed aangeduid en we wisten allebei dat er glühwein was op 200 meter van het einde. Zalig =D> =D>

We zijn beiden aangekomen zonder te vallen. We hebben ons zeker goed gejeund. Dank u organisatie, maar na twee jaar gladde wegen misschien eens een gewonen moddertocht, maar ja dat hangt af van de weerman!
Post Reply