Hel van Kasterlee 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MICHEL VAN LANCKER
Mountainbiker

Post by MICHEL VAN LANCKER »

Dit was mijn eerste deelname en ik heb mij fantastisch geamuseerd. Het fietsen was natuurlijk één gevaarlijke glijpartij en al snel was het duidelijk dat ik niet tijdig rond zou geraken om 4 ronden te fietsen. Na het missen van een pijltje stond de fietsteller na 3 ronden stil op 90km. Gelukkig laat de organisatie toe toch de afsluitende 30 km te lopen en zo een mooie dag te proberen bekronen. Wat een commentaren hier op dit forum!! Volgens mij hebben ze vorig ook maar 80km gefietst, so what.Atleten die zwaar gefocust zijn op een juiste uitslag zullen vermoedelijk wel gerust gesteld worden door de organisatie. In elk geval proficiat voor deze organisatie.
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

MICHEL VAN LANCKER wrote:Dit was mijn eerste deelname en ik heb mij fantastisch geamuseerd. Het fietsen was natuurlijk één gevaarlijke glijpartij en al snel was het duidelijk dat ik niet tijdig rond zou geraken om 4 ronden te fietsen. Na het missen van een pijltje stond de fietsteller na 3 ronden stil op 90km. Gelukkig laat de organisatie toe toch de afsluitende 30 km te lopen en zo een mooie dag te proberen bekronen. Wat een commentaren hier op dit forum!! Volgens mij hebben ze vorig ook maar 80km gefietst, so what.Atleten die zwaar gefocust zijn op een juiste uitslag zullen vermoedelijk wel gerust gesteld worden door de organisatie. In elk geval proficiat voor deze organisatie.
ach ja..vorig jaar is er bij de briefing voor de start ook gezegd dat het mtb parkoer was ingekort vanwege veiligheidsredenen...Dit jaar heb ik evenwel horen zeggen dat er 4 toeren van +-26 km zouden gefietst worden...maar als gij content zijt van uw prestatie..dan ik ook wel :wink: ..

Vorig jaar werd er trouwens volle bak commentaar gegeven op het feit dat de organisatie veiligheid voor afstand koos want De helafstanden waren 15-105-30 ipv 15-80-30 .Dit jaar mogen ze 105 km mountainbiken en dan stoppen ze na 2 of 3 ronden #-o .Weliswaar in echte helse omstandigheden maar ik was ook op tijd en ik ben allesbehalve een acrobaat op de mtb.

ik had ook kunnen afdraaien voor de laatste loopronde en in volle glorie over de rode loper lopen..dan had ik niet de laatste finisher geweest maar dan had het maar 15-105-15 geweest en daar was ik niet voor naar kasterlee afgezakt(mischien had ik dan wel laten veranderen op dat t-shirt dat je krijgt bij de finish :wink: )

Zoals de winnaar van dit jaar(en van vorig jaar )Chris Maes hierboven al ergens meldde.Als je je inschrijft hou je je aan de regels en de regels zijn net toevallig 15 km lopen-105 km mountainbiken-30 km lopen.

en ik ben nu net niet diegene die zwaar gefocust is op de uitslag want ik zal zowizo de laatste finisher blijven...wat er ook gebeurt met de uitslag =D>

mvg bart
Tosh1984
Mountainbiker

Post by Tosh1984 »

de vallende mountainbiker wrote:
Vorig jaar werd er trouwens volle bak commentaar gegeven op het feit dat de organisatie veiligheid voor afstand koos want De helafstanden waren 15-105-30 ipv 15-80-30 .Dit jaar mogen ze 105 km mountainbiken en dan stoppen ze na 2 of 3 ronden #-o .Weliswaar in echte helse omstandigheden maar ik was ook op tijd en ik ben allesbehalve een acrobaat op de mtb.

ik had ook kunnen afdraaien voor de laatste loopronde en in volle glorie over de rode loper lopen..dan had ik niet de laatste finisher geweest maar dan had het maar 15-105-15 geweest en daar was ik niet voor naar kasterlee afgezakt(mischien had ik dan wel laten veranderen op dat t-shirt dat je krijgt bij de finish :wink: )
Iemand die 15-105-15 doet is een fraudeur.
Iemand die noodgedwongen 15-80-30 doet omdat hij de tijdslimiet niet haalt volgt perfect het reglement.

Ik weiger mij een profiteur te laten noemen, en met mij een heleboel eerlijke renners die noodgedwongen 3 rondes gereden hebben.
mightymerto
Mountainbiker

Post by mightymerto »

mannekes mannekes... de hel is een volkssport. wel een zware die efkes duurt maar 't is er eentje voor de "gewone man" die zijn grenzen wil verleggen.. dat je alles geeft maar door 100 keer op uw smoel te gaan de laatste ronde niet kan of mag fietsen maar toch nog die 30 loopt is al een hele prestatie op zich.. ik zou de moeite niet meer doen.. ik heb twee keer meegedaan en twee keer de finish gehaald ondankt twee keer dikke fietspech. verleden jaar de laatste ronde mijn versnelling in't wiel maar niet willen wisselen en de mtb 8km meegesleurd om aan mijn laatste 30 te beginnen.. ik begrijp de frustratie dus ergens dat de uitslag niet klopt met door de " te weinig rondes te fietsen" maar, susuki, volgens u is de hel 15-105-30. verleden jaar was dit ook niet het geval he dus was het niet geldig en geenhel? kijk, welke zot loopt 45km en rijdt er 52 of 88 op de mtb op dezelfde dag? die hebben ook hun hel gedaan.. de uitslag moet inderdaad aangepast worden. daar ben ik het mee eens. maar ipv af te breken moeten we allemaal respect hebben voor elkaars prestaties... die rode loper is een symbool voor de overwinning op jezelf dus daar hebben ze allemaal recht op.. die "kleine" waar iemand het over had is ouder dan 60!!! laat die toch over die mat lopen! bon, eenieder maakt voor zichzelf maar uit wat zijn of haar prestatie waard is.. die toppers zijn buiten catogerie en voor de rest is de hel zoals ik zei een wedstrijd tegen uwzelf en voor de gewone man. afzien, lachen, bleiten en genieten. da's de hel. schat uwzelf naar waarde en laat de rest met rust. aan de kant staan was leuk maar pikte wel.. volgend jaar doe ik terug mee, hopelijk zonder pech en anders is't ook zo. dikke proficiat aan iedereen die maar wou starten, meedeed en de finish gehaald heeft.. grts, Merto
Jan Debie
Mountainbiker

Post by Jan Debie »

Ik heb horen zeggen dat het parcour volgend jaar anders zal zijn en dat de datum ook vroeger zal zijn, weet iemand daar iets van???

Proficiat aan iedereen die de finish heeft gehaald en zeker de top drie want dat zijn toch wel verbluffende tijden hoor.

Jan Debie
stempelke
Mountainbiker

Post by stempelke »

volgend jaar zou ik(na het lezen van al de commentaren)hier graag
aanwezig zijn(om deel te nemen wel te verstaan) maar weet niet goed
hoe ik hiervoor moet trainen!
ik ben geen triathleet maar een gewone mtb'er die tijdens de winter
iedere week minstens 1 tt rijdt(plus wa baankmers als het weer het toelaat) en minstens 2 maal per week ong 14 km loopt(daar doe ik een
uur over).
In de zomer staan de bekende ardennenmarathons op het menu plus
heel wat km'ers op toertochten en op de baan.
Moet het mogelijk zijn om kasterlee volgend jaar al uit te doen,of
lukt dat niet in een jaar?
Wie kan mij wat trainingstips geven,vanaf wanneer moet alles in het teken van deze wedstrijd staan enz.
Alle tips zijn welkom....thanks
Wald Herr
Mountainbiker

Post by Wald Herr »

stempelke wrote:Moet het mogelijk zijn om kasterlee volgend jaar al uit te doen,of lukt dat niet in een jaar?
Da ligt eraan he : wilde 3 of 4 rondes biken, 15 of 30km lopen ??? 8) 8)
GRAPKEUH eh gaste !!!!! (voor er weer een polemiek uitbreekt)

ff serieus : de 30km opt einde is voor ne geoefende biker (die gij dus wel blijkt te zijn)de zwaarsten brok... Dus als ge absoluut nooit loopt, best int voorjaar al een 2tal keer per week een uurke beginnen lopen. Als ge dan vanaf september al eens 2 tot 3 keer per week toerkes doet van een 15-tal km komde echt wel over de meet. Zo ben ik er ook mee begonnen... Vooral belangrijk : rustig aan trainen zodat ge geen blessures krijgt. Ge zou niet den 1e biker zijn die met overbelaste pezen/spieren/gewrichten wordt geconfronteerd omdat ie conditioneel wel goed zit en er dus keihard invliegt ...
SlowOne
Mountainbiker

Post by SlowOne »

stempelke wrote:volgend jaar zou ik(na het lezen van al de commentaren)hier graag
aanwezig zijn(om deel te nemen wel te verstaan) maar weet niet goed
hoe ik hiervoor moet trainen!
ik ben geen triathleet maar een gewone mtb'er die tijdens de winter
iedere week minstens 1 tt rijdt(plus wa baankmers als het weer het toelaat) en minstens 2 maal per week ong 14 km loopt(daar doe ik een
uur over).
In de zomer staan de bekende ardennenmarathons op het menu plus
heel wat km'ers op toertochten en op de baan.
Moet het mogelijk zijn om kasterlee volgend jaar al uit te doen,of
lukt dat niet in een jaar?
Wie kan mij wat trainingstips geven,vanaf wanneer moet alles in het teken van deze wedstrijd staan enz.
Dan ga je niet alleen zijn, ik had de hel ook op de kalender gezet (en loop nog gene meter op de moment :) )

Succes ermee! zie u in Kasterlee volgend jaar!
Scottusa
Mountainbiker

Post by Scottusa »

mightymerto wrote:mannekes mannekes... de hel is een volkssport. wel een zware die efkes duurt maar 't is er eentje voor de "gewone man" die zijn grenzen wil verleggen.. dat je alles geeft maar door 100 keer op uw smoel te gaan de laatste ronde niet kan of mag fietsen maar toch nog die 30 loopt is al een hele prestatie op zich.. ik zou de moeite niet meer doen.. ik heb twee keer meegedaan en twee keer de finish gehaald ondankt twee keer dikke fietspech. verleden jaar de laatste ronde mijn versnelling in't wiel maar niet willen wisselen en de mtb 8km meegesleurd om aan mijn laatste 30 te beginnen.. ik begrijp de frustratie dus ergens dat de uitslag niet klopt met door de " te weinig rondes te fietsen" maar, susuki, volgens u is de hel 15-105-30. verleden jaar was dit ook niet het geval he dus was het niet geldig en geenhel? kijk, welke zot loopt 45km en rijdt er 52 of 88 op de mtb op dezelfde dag? die hebben ook hun hel gedaan.. de uitslag moet inderdaad aangepast worden. daar ben ik het mee eens. maar ipv af te breken moeten we allemaal respect hebben voor elkaars prestaties... die rode loper is een symbool voor de overwinning op jezelf dus daar hebben ze allemaal recht op.. die "kleine" waar iemand het over had is ouder dan 60!!! laat die toch over die mat lopen! bon, eenieder maakt voor zichzelf maar uit wat zijn of haar prestatie waard is.. die toppers zijn buiten catogerie en voor de rest is de hel zoals ik zei een wedstrijd tegen uwzelf en voor de gewone man. afzien, lachen, bleiten en genieten. da's de hel. schat uwzelf naar waarde en laat de rest met rust. aan de kant staan was leuk maar pikte wel.. volgend jaar doe ik terug mee, hopelijk zonder pech en anders is't ook zo. dikke proficiat aan iedereen die maar wou starten, meedeed en de finish gehaald heeft.. grts, Merto

ik heb u vorig jaar nog gepasseerd , als gij die waard mee de mtb op de schouder in de laatste ronde geloof ik =D>
ik hoor u nog steeds zeggen : dat ik er nu nog 30 of 40 km moet lopen , dat maakt allemaal niet uit ...
dat noem ik nu is karakter se =D> =D>
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Scottusa wrote:
mightymerto wrote:mannekes mannekes... de hel is een volkssport. wel een zware die efkes duurt maar 't is er eentje voor de "gewone man" die zijn grenzen wil verleggen.. dat je alles geeft maar door 100 keer op uw smoel te gaan de laatste ronde niet kan of mag fietsen maar toch nog die 30 loopt is al een hele prestatie op zich.. ik zou de moeite niet meer doen.. ik heb twee keer meegedaan en twee keer de finish gehaald ondankt twee keer dikke fietspech. verleden jaar de laatste ronde mijn versnelling in't wiel maar niet willen wisselen en de mtb 8km meegesleurd om aan mijn laatste 30 te beginnen.. ik begrijp de frustratie dus ergens dat de uitslag niet klopt met door de " te weinig rondes te fietsen" maar, susuki, volgens u is de hel 15-105-30. verleden jaar was dit ook niet het geval he dus was het niet geldig en geenhel? kijk, welke zot loopt 45km en rijdt er 52 of 88 op de mtb op dezelfde dag? die hebben ook hun hel gedaan.. de uitslag moet inderdaad aangepast worden. daar ben ik het mee eens. maar ipv af te breken moeten we allemaal respect hebben voor elkaars prestaties... die rode loper is een symbool voor de overwinning op jezelf dus daar hebben ze allemaal recht op.. die "kleine" waar iemand het over had is ouder dan 60!!! laat die toch over die mat lopen! bon, eenieder maakt voor zichzelf maar uit wat zijn of haar prestatie waard is.. die toppers zijn buiten catogerie en voor de rest is de hel zoals ik zei een wedstrijd tegen uwzelf en voor de gewone man. afzien, lachen, bleiten en genieten. da's de hel. schat uwzelf naar waarde en laat de rest met rust. aan de kant staan was leuk maar pikte wel.. volgend jaar doe ik terug mee, hopelijk zonder pech en anders is't ook zo. dikke proficiat aan iedereen die maar wou starten, meedeed en de finish gehaald heeft.. grts, Merto

ik heb u vorig jaar nog gepasseerd , als gij die waard mee de mtb op de schouder in de laatste ronde geloof ik =D>
ik hoor u nog steeds zeggen : dat ik er nu nog 30 of 40 km moet lopen , dat maakt allemaal niet uit ...
dat noem ik nu is karakter se =D> =D>
Ik herinner me dat ook nog heel levendig. Dat zullen er niet veel nadoen.
Een straffe prestatie die ge zelf ook nooit zult vergeten. =D>
Post Reply