Deze morgen weer een buiklanding gemaakt in de losse sneeuw.
Wel zacht gevallen.
Dat is nu al de vierde keer dat ik de grond van kortbij zie maar ze strooien hier pas als er een ongeval gebeurt.
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Orkje
- Mountainbiker
Ik pendel sinds drie weken met de fiets naar het werk. Mijn traject is Geraardsbergen > Halle, wat 32.5 kilometer enkel oplevert. Ideale wintertraining, als je het mij vraagt. Ik hoop dat mijn linkerknie het houdt, want ik begin al verslaafd te geraken.
Deze ochtend was het in elk geval de zwaarste rit tot nu toe: overal lag er een pak verse sneeuw, en aangezien ik vroeg vertrek (6u) moest ik overal zelf mijn sporen trekken. Eén voordeel: verse sneeuw geeft wel grip. Bij de terugrit was het flink aan het dooien en vooral op het stuk tussen de Congoberg en de Bosberg leverde dat gevaarlijke situaties op. Op "Steenberg" (een onbetekenend straatje, sommigen misschien bekend) ligt er nu al weken een dik pak sneeuw dat nooit echt smelt en steeds meer de structuur van massief ijs aanneemt. Mijn crossbandjes (Schwalbe Racing Ralph, 700x35) konden het net aan. Vriest die pap van vandaag vannacht weer aan, dan wordt het morgen oppassen geblazen.
Deze ochtend was het in elk geval de zwaarste rit tot nu toe: overal lag er een pak verse sneeuw, en aangezien ik vroeg vertrek (6u) moest ik overal zelf mijn sporen trekken. Eén voordeel: verse sneeuw geeft wel grip. Bij de terugrit was het flink aan het dooien en vooral op het stuk tussen de Congoberg en de Bosberg leverde dat gevaarlijke situaties op. Op "Steenberg" (een onbetekenend straatje, sommigen misschien bekend) ligt er nu al weken een dik pak sneeuw dat nooit echt smelt en steeds meer de structuur van massief ijs aanneemt. Mijn crossbandjes (Schwalbe Racing Ralph, 700x35) konden het net aan. Vriest die pap van vandaag vannacht weer aan, dan wordt het morgen oppassen geblazen.
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
http://www.holmenkol.com/produkte/bike/ ... e-250.htmlel gordo wrote:Analyse van 2 dagen sneeuw;
wat een rosse ketting!!![]()
Gene last van een ros uitslaande ketting met dit pekelwater
Mijn ketting blinkt nog na 2 dagen ,,snowfun''.
Van morgen toen ik na het ontwaken door het raam piepte en constateerde dat er nog eens 10cm verse sneeuw extra op de vorige laag aangedikt was, na een kattenwasje onmiddellijk naar onder gegaan en een boterhammetje en fruitsapje naar binnen geslokt om de energie tank goed te vullen.(normaal vertrek ik altijd op een nuchtere maag en eet mijn ontbijt gezellig bij de collega's)
Om 4h15 de fiets op richting werk, nergens geen wagenspoor te zien dus stompen, schuiven à volonté , na een 12km zie ik de eerste wagenlichten van vandaag tegemoet komen, joepie een sneeuwruimer nu zal het wel vooruit gaan zeker was mijn eerste gedacht? Ja mis poes en weer de losse sneeuw opzoeken om vooruit te geraken.
Na een tijdje zijn er al wat meer wagensporen te vinden en begint het hierop rijdend eindelijk wat te vlotten, maar ook het verkeer begint nu iets drukker te worden en de schrik om nu te vallen spookt toch een beetje in mijn hoofd.
Een gehaaste wagenbestuurder is achter mij luid aan het claxonneren om zijn weg vrij te krijgen en begint dan als een gek voorbij te steken (spijt dat ik geen bevroren drinkbus in de houder steken had)
Bij de daaropvolgende wagen ga ik wat meer de kant opzoeken maar geraak zo ongemerkt in een afwateringsgeul, met gevolg dat de achterkant van de fiets wegzwiept en ik de grond mag kussen, gelukkig ben ik zacht op mijne kamelenrugzak terecht gekomen, chauffeur is uit zijn wagen gekomen om te vragen of alles ok was, denk dat die man ook goed verschoten was.
Al bij al toch heelhuids op het werk aangekomen, terugweg zo veel als mogelijk bos aan gedaan, om van de prachtige witte natuur te genieten en ook om het verkeer te meiden.
Vandaag weer lekker zitten vloeken als ik van mijn werk naar huis fietste, langs het kanaal van Anderlecht naar Lot lag het jaagpad er nog slechter bij dan deze morgend.
Op bepaalde plaatsen was het bijna onmogelijk om te rijden, in een rechte lijn fietsen was helaas niet mogelijk.
Hopelijk gaat het morgen wat vlotter.
Op bepaalde plaatsen was het bijna onmogelijk om te rijden, in een rechte lijn fietsen was helaas niet mogelijk.
Hopelijk gaat het morgen wat vlotter.
-
Orkje
- Mountainbiker
Deze ochtend ben ik voor het eerst van de fiets gemoeten: de beklimming van de Bosberg was niet mogelijk door een dun ijslaagje op de kasseien. Ook naar boven wandelen, zelfs met stevige stapschoenen, was hachelijk. Voor de rest nog heel wat schuifwerk door halfgesmolten sneeuw vol kruisende wagensporen, maar geen valpartijen. Volhouden...
Grappig is wel dat ik vandaag op sommige plaatsen slechts één fietsspoor tegenkwam: het mijne, van gisteren
Grappig is wel dat ik vandaag op sommige plaatsen slechts één fietsspoor tegenkwam: het mijne, van gisteren
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
ik ben ook alweer een week met het openbaar vervoer aan het pendelen. Hoewel ik rationeel het risico iets te groot vind, twijfel ik elke dag nog. Het doet pijn om relatief comfortabel in een (soms te) warme tram te zitten 
-
Dame blanche
- Mountainbiker
Post by Dame blanche »
Vervang 'tram' door 'bus' en 't is mijn scenariomarzokki NQH wrote:ik ben ook alweer een week met het openbaar vervoer aan het pendelen. Hoewel ik rationeel het risico iets te groot vind, twijfel ik elke dag nog. Het doet pijn om relatief comfortabel in een (soms te) warme tram te zitten