Bulls of Cannondale (+ modelkeuze?)

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Welke bike geniet jullie voorkeur?

Bulls Copperhead 2
0
No votes
Bulls Copperhead 3
4
17%
Bulls Copperhead 3 plus
15
65%
Cannondale trail SL1
4
17%

Total votes: 23

Wivo
Mountainbiker

Re: Buuls

Post by Wivo »

Bill wrote:Hoe zit het met de garantie bij Bulls? Als je een Cannondale aanschaft krijg je levenslange garantie, zolang je uw aankoopbon bewaart.
Garantie bij Bulls? Niet nodig, hun materiaal is zo betrouwbaar! :wink: :P
har77
Mountainbiker

Post by har77 »

ReeVeS wrote:
har77 wrote:welke bike geniet de voorkeur?
Denk dat diegenen die Bulls kiezen nog nooit op een Cannondale hebben gereden die met een Fatty/Lefty is uitgerust. Qua stijfheid en rijeigenschappen van het frame met vork staat de Bulls zeer zeker in de schaduw. Afmontage van slijtageonderdelen is dan van secundair belang, die moet ge na een tijdje toch vervangen.

Simpel dus; F3.....by far!
dan heb jij duidelijk nog nooit op een bulls frame gezeten ook ...

frame van de bulls is qua geometrie/werking/rij eigenschappen top ... qua afwerking van de lasnaden top ... qua lak ... SHIT ...

frame van de cannondale is gewoon top maar het is niet zo dat hij de bulls volledig in de schaduw zet ...

vork daarentegen zijn beide in mijn ogen even goed qua werking ... fatty vereist misschien wat minder onderhoud ... ikzelf rij ook met Reba en vind deze voor mij zelfs beter dan een Sid ...

ik heb gekozen voor copperhead 3 WANT is prijs/kwaliteit de beste EN ...
uiteindelijk kiest iedereen toch voor z'n eigen merk :drunk:
Frame en vork zijn mi de balngrijkste componenten, daarna de wielset. rest van de parts zal na verloop van tijd toch vervangen moeten worden. Heb een aantal fietsen uit het 'Bulls-segment' in mijn bezit gehad (Cube/Focus) en geen enkele daarvan haalt het qua rijeigenschappen bij een Cannondale, zeker icm een Fatty/Lefty. Verder is natuurlijk de waardevastheid van een Cannondale stukken hoger, wat weer gunstig kan uitpakken bij inruil/verkoop.
Maar zoals gezegd; gelukkig rijden we niet allemaal op hetzelfde ;-)
Post Reply