Zo 19/12/2010 Knokke-Heist
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
berendrieske
- Mountainbiker
Post by berendrieske »
Aangename tocht, jammer dat de zon niet scheen, de vergezichten bleven achterwege maar vooralsnog kan de organisatie dat niet regelen.
- Putter Pierre
- Mountainbiker
Post by Putter Pierre »
Rond 10h00 gestart (geen enkel probleem om van Oedelem naar
Westkapelle te rijden via Maldegem en de expressweg)
Wel mijn Michelin Country MUD opgelegd gisteren avond en met enkel 2kilokes no problemo in de sneeuw
De 55 gereden en het voelde als 99% off-road en je kon lekker doorstampen wat van deze rit een SUPER tocht maakte
Tot volgend jaar
Sven Vantourenhout was er zelfs om te trainen
Westkapelle te rijden via Maldegem en de expressweg)
Wel mijn Michelin Country MUD opgelegd gisteren avond en met enkel 2kilokes no problemo in de sneeuw
De 55 gereden en het voelde als 99% off-road en je kon lekker doorstampen wat van deze rit een SUPER tocht maakte
Tot volgend jaar
Sven Vantourenhout was er zelfs om te trainen
-
berendrieske
- Mountainbiker
Post by berendrieske »
Je had jullie daar moeten zien staan en maar waarschuwen voor de puttenploppertje wrote:Deze morgen zijn we met zeven sijseelse zotten vertrokken om de wacky tocht te rijden. (wij zijn soms ook een beetje 'wacky' ):lol:
Eerst het bmx parcour-afgehaspeld, waarna er enkelen van ons de druk verminderden van de banden.
Daarna was het genieten en vooral zeer veel genieten van het landschap en de sneeuw.
We kozen allen voor de 42 km. Jammer dat de zon er niet bij was, want toen we ergens balanceerden tussen Nederland en België, was er door de mist op een moment geen verschil meer tussen land en lucht!
Ik had wat last van zotte momenten en af en toe was er een valpartijtje, maar door het idyllische landschap en de zachte sneeuw, viel alles zeer goed mee. We hadden enkel wat last van sneeuwblindheid.
Na de tweede bevoorrading was er het stukje dat ook door de strandrace wordt gebruikt en dan kwam het Koningsbos eraan. Ik had op de kaarten aan de bevoorrading de weg voor het Koningsbos aangeduid om daar eventjes te prikken, maar de kerstmarkt van gisteren was er teveel aan en mijn kaars was volledig op. De overige Olympianen wachtten op mij aan de Bodain Sauvage en ik zei hen dat ze mochten doorrijden. Het was voor mij nu een zaak van overleven![]()
![]()
![]()
Het stuk achter het ziekenhuis was ook zeer pittig en ik zag ze steeds kleiner worden... Tot ik Fré zag stilstaan en mij en nog wat anderen verwittigde dat hij lek was gereden in een put. Cedric stond ook stil, want hij was daar ook lek gereden![]()
![]()
Daarna heb ik de kortst weg genomen naar het sportcomplex.
Wacky's het was af, bedankt voor de goede organisatie en tot volgend jaar.![]()
![]()
![]()
Misschien moeten jullie de naam van de tocht veranderen, naar sneeuwtocht... of zo
" Er was wel een verschil tussen de Nederlandse baan en Belgische baan.
Wij smijt nu in godsnaam met zand ipv zout. Gierige Belgen...
knokke heist
deze morgen met -4 en een mistige ijslucht naar knokke-heist gebold,best da ik gisterenavond nog s goed naar t startadres gekeken had of ik stond wel in heist hé in plaats van in westkapelle !
om half negen reeds veel volk aanwezig,de parking aan de sporthalle stond al bijna vol,na het debacle van vorig jaar verdienen ze(de wackys!) wel een mooie opkomst!
het begon al goed!lekker zwaar stampen door die weide,ook op teind v/de rit kregen we nog zo een slecht lopend stuk voorgeschoteld!het dikke sneeuwtapijt en vooral op de plaatsen waar er al in gewandeld was,zoals dat stuk richting retrachement,zorgden ervoor dat het voor velen wel een erg lastige tocht werd denk ik!met mn 2.25rocket ron vooraan en een simpele 2.0 fast track(29-er) achteraan kon ik overal goed doorvliegen! niet meer of hier en daar s een voetje aan de grond gezet maar ook niet meer dan dat.
,koningsbos dan ook gebist,afdaling met die wortels en boomstronken waren spek voor mn bek.bevoorr waren super! alles was aanwezig,soms was het effe moeilijk om het goede spoor te zien tussen al dat wit!
na een lekker doucheken en een tasje soep zéér tevreden huiswaarts,de afwezigen hadden ongelijk!
om half negen reeds veel volk aanwezig,de parking aan de sporthalle stond al bijna vol,na het debacle van vorig jaar verdienen ze(de wackys!) wel een mooie opkomst!
het begon al goed!lekker zwaar stampen door die weide,ook op teind v/de rit kregen we nog zo een slecht lopend stuk voorgeschoteld!het dikke sneeuwtapijt en vooral op de plaatsen waar er al in gewandeld was,zoals dat stuk richting retrachement,zorgden ervoor dat het voor velen wel een erg lastige tocht werd denk ik!met mn 2.25rocket ron vooraan en een simpele 2.0 fast track(29-er) achteraan kon ik overal goed doorvliegen! niet meer of hier en daar s een voetje aan de grond gezet maar ook niet meer dan dat.
na een lekker doucheken en een tasje soep zéér tevreden huiswaarts,de afwezigen hadden ongelijk!
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
Post by Gigi (Tetters Torhout) »
Vanmorgen samen met Tetter naar de noordpool getrokken om er aan de Kerstman onze cadeautjes te gaan bestellen...
Was er daar wel niet juist een MTB-rit ook zeker?
Vreesde al dat wij de enige zottten aan de start gingen zijn, maar gezien de opkomst is de werkgelegenheid in Beernem nog voor heel lang verzekerd.
Van de Tetters stonden ook Bien, Karel van Wijnendaele, Marge, Le President, Johnny Turbo, Heinz en Groten Tetter klaar voor een Wacko poolexpeditie.
Het gladde parcous boezemde me niet echt angst in, en genoot eigenlijk van het af en toe glijden en schuiven.
Na 5 km begon mijn zadel los te komen en ging het beetje bij beetje in een (voor een man dan toch) vervelende positie staan.
Dan maar gekozen voor de kortste weg naar de sporthal.
Gelukkig werd ik aan de (rijkelijke
) bevoorrading uit de nood geholpen door Space Junior die me tijdelijk depaneerde en me weer op weg stuurde met een enigzins normale zitpositie.
Samen met Bien en Heinz de laatste kilometers afgegleden en vooral de vergezichten en het prachtige (Koninginne ???) bosje zullen me bijblijven.
Leuke schaatsvoormiddag doorgebracht.
Weer veel te lang blijven na Tetteren met oa Traxer en de andere Tetters.
Wacky's, 't was de moeite om het weer te trotseren

Was er daar wel niet juist een MTB-rit ook zeker?
Vreesde al dat wij de enige zottten aan de start gingen zijn, maar gezien de opkomst is de werkgelegenheid in Beernem nog voor heel lang verzekerd.
Van de Tetters stonden ook Bien, Karel van Wijnendaele, Marge, Le President, Johnny Turbo, Heinz en Groten Tetter klaar voor een Wacko poolexpeditie.
Het gladde parcous boezemde me niet echt angst in, en genoot eigenlijk van het af en toe glijden en schuiven.
Na 5 km begon mijn zadel los te komen en ging het beetje bij beetje in een (voor een man dan toch) vervelende positie staan.
Dan maar gekozen voor de kortste weg naar de sporthal.
Gelukkig werd ik aan de (rijkelijke
Samen met Bien en Heinz de laatste kilometers afgegleden en vooral de vergezichten en het prachtige (Koninginne ???) bosje zullen me bijblijven.
Leuke schaatsvoormiddag doorgebracht.
Weer veel te lang blijven na Tetteren met oa Traxer en de andere Tetters.
Wacky's, 't was de moeite om het weer te trotseren
Wacky racers bedankt voor jullie tocht "genoten, afgezien, genoten afgezien,...." van begin (start thuis) tot einde (terug bij me thuis) van jullie rit. Genoten van het landschap, afgezien op bepaalde weide doorsteken, het laatste stukje off road,... genoten van het koninginnebos, sommige beklimming wel te voet gesteld (geen probleem).
Eén keer tegen dek gegaan, wat meeval voor zo'n technieker als ik!!!
Om 7h30 thuis op m'n fiets gestapt en tegen 12h netjes kunnen aanschuiven aan tafel.
Wacky racers, volgend jaar terug aanwezig.
groeten
geertje
Eén keer tegen dek gegaan, wat meeval voor zo'n technieker als ik!!!
Om 7h30 thuis op m'n fiets gestapt en tegen 12h netjes kunnen aanschuiven aan tafel.
Wacky racers, volgend jaar terug aanwezig.
groeten
geertje
Prachtig tochtje,was eens iets anders om zo door de sneeuw te rijden.
Al bij al viel het toch goed mee,ik had het veel slechter verwacht.Prachtig stukje in dat bosje,enkel het stuk weiland achter ziekenhuis viel bij mij dik tegen,tegen dan ging mijn lichtje uit en heb de laatste km nog zwaar afgezien.Aan de organisatie valt er niets op aan te merken,vele andere kunnen daar een voorbeeld aan nemen.Enig minpuntje voor mij was dat ik mn auto verkeerd geparkeerd had in 't walletje en dat ik eerst nog een bezoekje moest brengen aan de lokale politie de ......
Wacky racers merci en tot volgend jaar mss wel weer in de sneeuw.

Al bij al viel het toch goed mee,ik had het veel slechter verwacht.Prachtig stukje in dat bosje,enkel het stuk weiland achter ziekenhuis viel bij mij dik tegen,tegen dan ging mijn lichtje uit en heb de laatste km nog zwaar afgezien.Aan de organisatie valt er niets op aan te merken,vele andere kunnen daar een voorbeeld aan nemen.Enig minpuntje voor mij was dat ik mn auto verkeerd geparkeerd had in 't walletje en dat ik eerst nog een bezoekje moest brengen aan de lokale politie de ......
Wacky racers merci en tot volgend jaar mss wel weer in de sneeuw.
vtt knokke-heist
Door de afgelasting vorig jaar, besloten om dit jaar ondanks het weer hier deel te nemen.Deze mensen verdienen het na al die moeite om toch een redelijk aantal vertrekkers te hebben.Heb maar besloten om de 25km
te doen.Moet de maandag nog werken, en mijn compagnon moet zich nog voorbereiden op zijn komende examens en dit liefst zonder breuken.Enfin , volgend jaar kom ik zeker terug.
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Na vorig jaar de ontgoocheling door de aflassing stond deze dus voor dit jaar aangestipt in de agenda,na een uurtje autoschaatsen
Organisatie was heel goed!
Bewaakte fietsenstalling, vriendelijke medewerkers, bevoorradingen heel compleet met zelfs lekkere thee!
Parcours kon mij evenwel minder bekoren, ken de streek ook niet zo goed dus mischien is er niet meer uit te halen...het was een aaneenschakeling van eindeloze stukken rechtdoor en dat werd saai na verloop van tijd
dat bosje was wel een leuk stukje, zo moesten er nog wat ingezeten hebben.
Organisatie was heel goed!
Bewaakte fietsenstalling, vriendelijke medewerkers, bevoorradingen heel compleet met zelfs lekkere thee!
Parcours kon mij evenwel minder bekoren, ken de streek ook niet zo goed dus mischien is er niet meer uit te halen...het was een aaneenschakeling van eindeloze stukken rechtdoor en dat werd saai na verloop van tijd