Als Heistenaar deze namiddag stiekem reeds een stukske gereden (is toch voornamelijk mijn trainingsparkoerke) en nadien met 't vrouwke een wandeling gemaakt in 't koningsbos, waar twee mannen nog de peiltjes en linten aan 't kontroleren waren. Overal ligt zo'n 10 à 15 cm sneeuw.
Dit wordt zowiezo echt onvergetelijk (al zal er veel gestapt worden en zal het lastiger zijn voor de armen dan voor de benen, vrees ik), de omgeving is omgetoverd in witte pracht. De uitzichten vanaf de Cadzandse duinen over het besneeuwde strand zijn fantastisch. Het parcourke in het bos is supermooi. (doe het 2 - 3 keer, want dit is een unieke kans).
A propos: hoe meer sneeuw, hoe zachter men valt!
Zo 19/12/2010 Knokke-Heist
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- SafariChris
- Mountainbiker
Post by SafariChris »
Wij komen100% zeker af!!
Vandaag 80km door 10 - 15cm sneeuw naar Antwerpen gereden voor Music For Life, noodgedwongen moeten stoppen in Stekene op +/- 30km van ons doel
Morgen wordt een peece of cake 
Vandaag 80km door 10 - 15cm sneeuw naar Antwerpen gereden voor Music For Life, noodgedwongen moeten stoppen in Stekene op +/- 30km van ons doel
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
Re: snowbiking
9h heb ik daar afgesproken als ik er op tijd geraakchris the flyin fish wrote:Jouw profiel liegt er nie om,rijden waar het technisch is.Dit is hier je dadavannoli wrote:ja
das een leuke sneeuw datum blijkbaar,vorig jaar leuk op de baan en nu weer
ben eens benieuwd hoelang ik rij vanuit gent tot daar
mss zie ik je morgen.Hoe laat zou je vertrekken
- SafariChris
- Mountainbiker
Baziel ligt uitgeteld in zijn zetel,spijtig maar zal volgende keer zeker van de partij zijnmarcievus wrote:baziel zit met zijn hoofd in het buitenland dus zal ik zondag alleen van de partij zijn.marcievus wrote:ook wij (baziel en ik) zullen wel aanwezig zijn.
altijd veel sympathie gehad voor de wacky-mannen.
Maar genieten zal ik des te meer, ook al geven ze wit poeder uit![]()
Juist thuis Wackys twas nie makkys maar zeer mooi om te rijden wat een mooi parkoer wel zwaar maar heb er van genoten een heel goede organisatie alles in orde en met een beetje het verstand er bij om te rijden was het best te doen ik kom hier zeker terug
bedankt mensen voor jullie werk en mogen jullie beloond worden met veel rijders
- ploppertje
- Mountainbiker
Post by ploppertje »
Deze morgen zijn we met zeven sijseelse zotten vertrokken om de wacky tocht te rijden. (wij zijn soms ook een beetje 'wacky' ):lol:
Eerst het bmx parcour-afgehaspeld, waarna er enkelen van ons de druk verminderden van de banden.
Daarna was het genieten en vooral zeer veel genieten van het landschap en de sneeuw.
We kozen allen voor de 42 km. Jammer dat de zon er niet bij was, want toen we ergens balanceerden tussen Nederland en België, was er door de mist op een moment geen verschil meer tussen land en lucht!
Ik had wat last van zotte momenten en af en toe was er een valpartijtje, maar door het idyllische landschap en de zachte sneeuw, viel alles zeer goed mee. We hadden enkel wat last van sneeuwblindheid.
Na de tweede bevoorrading was er het stukje dat ook door de strandrace wordt gebruikt en dan kwam het Koningsbos eraan. Ik had op de kaarten aan de bevoorrading de weg voor het Koningsbos aangeduid om daar eventjes te prikken, maar de kerstmarkt van gisteren was er teveel aan en mijn kaars was volledig op. De overige Olympianen wachtten op mij aan de Bodain Sauvage en ik zei hen dat ze mochten doorrijden. Het was voor mij nu een zaak van overleven
Het stuk achter het ziekenhuis was ook zeer pittig en ik zag ze steeds kleiner worden... Tot ik Fré zag stilstaan en mij en nog wat anderen verwittigde dat hij lek was gereden in een put. Cedric stond ook stil, want hij was daar ook lek gereden
Daarna heb ik de kortst weg genomen naar het sportcomplex.
Wacky's het was af, bedankt voor de goede organisatie en tot volgend jaar.
Misschien moeten jullie de naam van de tocht veranderen, naar sneeuwtocht... of zo
Eerst het bmx parcour-afgehaspeld, waarna er enkelen van ons de druk verminderden van de banden.
Daarna was het genieten en vooral zeer veel genieten van het landschap en de sneeuw.
We kozen allen voor de 42 km. Jammer dat de zon er niet bij was, want toen we ergens balanceerden tussen Nederland en België, was er door de mist op een moment geen verschil meer tussen land en lucht!
Ik had wat last van zotte momenten en af en toe was er een valpartijtje, maar door het idyllische landschap en de zachte sneeuw, viel alles zeer goed mee. We hadden enkel wat last van sneeuwblindheid.
Na de tweede bevoorrading was er het stukje dat ook door de strandrace wordt gebruikt en dan kwam het Koningsbos eraan. Ik had op de kaarten aan de bevoorrading de weg voor het Koningsbos aangeduid om daar eventjes te prikken, maar de kerstmarkt van gisteren was er teveel aan en mijn kaars was volledig op. De overige Olympianen wachtten op mij aan de Bodain Sauvage en ik zei hen dat ze mochten doorrijden. Het was voor mij nu een zaak van overleven
Het stuk achter het ziekenhuis was ook zeer pittig en ik zag ze steeds kleiner worden... Tot ik Fré zag stilstaan en mij en nog wat anderen verwittigde dat hij lek was gereden in een put. Cedric stond ook stil, want hij was daar ook lek gereden
Daarna heb ik de kortst weg genomen naar het sportcomplex.
Wacky's het was af, bedankt voor de goede organisatie en tot volgend jaar.
Misschien moeten jullie de naam van de tocht veranderen, naar sneeuwtocht... of zo