Za 18/12/2010 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
luckyluc
Mountainbiker

Post by luckyluc »

Omstreeks 13u.30' vertrokken voor een prachtig tochtje, toch 2 x tegen dek gegaan in de éérste 10 km. éérst links daarna rechts, dus schade aan lichaam in evenwicht.
zeer goeie bepijling, en het bordje kleiner schakelen stond er zeker niet overbodig, trouwens de volledige passage in het bos was er subliem.
bij aankomst nog enkele boterhammen verobert met een choufke.
tot volgend jaar.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Deze ochtend met schrik in het hart begonnen aan onze 12 de editie... Wat zou die ons brengen? We hadden bewust de lat niet echt hoog gelegd qua aantal deelnemers. Het parcours daarentegen wilden we aanpassen voor iedereen. We wilden iedereen wat aangenaams aanbieden.
Gisteren 2 maal verkend, vandaag een paar man die vroeg vertrokken waren en ons telefonisch op de hoogte hielden van de status van het parcours, lang leve de gsm-technologie...
Dankzij de -8 deze nacht en morgen lag het overal goed berijdbaar op de offroadstroken en waar het twijfelachtig was, werd een alternatief aangeboden via road of makkelijker stuksken...
Road was echter soms gevaarlijker dan offroad...

Eerst en vooral wil ik zeker een dankwoordje plaatsen aan onze medewerkers die buiten stonden in dit vriesweer! Het is inderdaad zo dat de drank zelfs in de bekers bevroor... da zegt genoeg!

Daarna een dankwoordje aan alle bikers die het weer trotseerden om onze tocht te komen rijden! Zo haalden we toch een kleine 400 deelnemers, een stukje meer dan we durfden voorop te stellen.

En zeker niet te vergeten, onze Steven2 die het stukje Bellegembos uit zijn mouw schudde...

De rest van de aanwezige medewerkers mogen zeker ook nie vergeten worden. Zonder zij zou deze geslaagde dag zeker minder geslaagd zijn...

Foto's volgen nog...
Canardo
Mountainbiker

Post by Canardo »

Zoals we gewoon zijn bij de Steenbakkers: alles extreem ; het weer, ontvangst, bepijling, bevoorrading,....
Maar vooral vandaag was het het weer extreem: hulde aan iedereen die is door gereden in deze omstandigheden.
Canardo
Mountainbiker

Post by Canardo »

En natuurlijk aan iedereen waardoor we dit mochten meemaken.. :;
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren met stralende zon 8) vertrokken met de auto richting Moen maar onderweg verdween de zon snel en kwamen er onheilspellende wolken op het toneel..gelukkig bleef het ganse rit droog en zelfs het zonnetje kwam weer te voorschijn naar het einde van de rit toe
In de inschrijvingszaal even goeiedag gezegd tegen de Blonde Pijl uit Torhout, die een perfecte imitatie deed van een diepgevroren scampi en dan ook vertrokken .. :wink:
Na de eerste bocht had ik de keuze al gemaakt ..vandaag rij ik de kleine toer.
Ganse tijd toch supergeconcentreerd moeten rijden om geen schuivers te maken maar ben in opzet geslaagd en heelhuids toegekomen.
Het stukje net voor de bevoorrading lag er superglad bij en was blij dat ik het lekker soepje kon naar binnenwerken en te mogen vaststellen dat alle ledematen nog intact waren.

Eén groot voordeel heeft zo'n schaatstocht wel :
er hoeft geen grote kracht ontwikkeld te worden op de pedalen en zo fris (!!!) als een hoentje binnengekomen;
Lekker douchke genomen en dan eventjes de brouwer van dienst gesponsord.
Het was toch zeker en vast de moeite waard om de verplaatsing te maken !! =D>
See you
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

urbambo wrote:Juist thuis van de vtt in moen.

....darmpje van camelback bevroren waardoor ik niet meer kon drinken... hielp ook niet om er een plezante rit van te maken....
Hey Urbambo,

Een tip om dit niet meer tegen te komen...

Ik spreek uit ervaring. :-?
Ik heb zo ook ooit eens ijsblokken uit m'n mondstuk kunnen duwen... #-o
Voor je de rit start... slangetje van uw Camelback leegblazen... zoals je als kind al eens durfde blazen op uw rietje in uw glas Cola om bubbels te maken... :drunk:
Zodanig bevriest uw slang niet van in 't begin van de rit.
En telkens je van uw Camelback gedronken hebt tijdens de rit, hetzelfde trukje herhalen, zo voorkom je een bevroren slang en mondstuk,
want de inhoud van uw Camelback zelf bevriest niet he :wink:

Je kan er natuurlijk ook Jägermeister in doen, bevriest ook niet en naarmate het einde van de rit nadert, krijg je van langs om aan warmer.

@ de Organisatie.... =D> =D> =D>

Ik heb genoten van 't begin tot het einde van mijn wegens plooien :oops: , slechts 37km ritje...

De voeten hadden voldoende warm, (THX to NW Celsius Artic), :-D
maar m'n handen hebben het hard te verduren gehad... nu nog voel ik de pijn van de vrieskou in m'n rechter pinkeltje... :-?

Qua rit, 100% offroad zou men kunnen zeggen hé,
want ook de wegen waren door sneeuw en ijzel offroad geworden, alhoewel de door de door de wagens hard aangereden sneeuw op de wegen deze gladder waren dan de stukken offroad. #-o

Ik had mij ingeschreven voor de 47km, maar bij de splitsing voor de eerste bevoorrading mijn eerste en enig slipper en bijhorende valpartij gemaakt bij het opdraaien richting 47km... :drunk:

Dan maar beslist dat ik beter voor de 37km zou gaan... en hup richting Bellegembos... en daar was't pure FUN hé...

Toen ik de batterij van m'n camera moest wisselen, gezien dat ik onderweg was zonder GSM en alleen #-o ,
dus was 'k nog blij dat ik beslist had om de 37km te rijden in plaats van de 47km...
had er iets gebeurd 'k ging daar schoon gestaan of gelegen hebben tot er nog een keer een dappere 47km rijder voorbij kwam... =D>

Ik rij nu en dan ne keer door Bellegembos, maar met de sneeuw is't een keer iets helemaal anders hé :bounce:

Op de bevoorrading genoten van een lekker warm soepje... die ook dienst deed als vuurkorfje op handformaat... :-D

En dan hup onderweg voor de rest van de rit...

Nog een ander bos aangedaan, die ook schitterend was aangelegd, behalve de ene modderpoel bij de vijver... die direct zorgde voor een extra koudeprikkel... :(

Verder nog een aantal andere heel mooie stukken gefilmd... :wink:

Zodra ik tijd [-o< heb monteer ik het filmpje en post ik het hier dan... :-D

Nu eerst kerstinkopen gaan doen... dan is madam ook nog eens content sie...

@ de organisatie nogmaals =D> =D> =D> en bedankt, het was de moeite om een dag verlof te nemen om nog eens bij jullie te komen rijden en glijden. :-)

@ all the rest, die gisteren ook genoten heeft en dit nog eens wil herhalen... 24/12/2010 5de X-mass rit Menen
(ik heb niets met de organisatie te maken, maar wil gerust wat reclame maken want ze verdienen het!!!)
Last edited by Bresciani on Mon 20 Dec 2010 00:46, edited 2 times in total.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Sedert 2005 nog geen editie gemist, eerst als deelnemer, later als medewerker. Voorheen iedere keer verkenner en afpijler van dienst geweest, maar dit jaar voor het eerst geen vierkante meter van het parcours gezien of 't is de start. Als sneeuwhater niet op de bike geraakt tot mijn scha en schande. Zo ook de mooie passage in Bellgem-bos van Steven2 gemist. :oops: Chapeau voor de de 374 bikers die wel startten, alsook voor onze verkenners! (en in het bijzonder wat mij betreft de buren van de krierecrossers - met 26 ! -, de Pittemse Bikedevils die hun 'kampioenschap' een andere keer gaan moeten houden, maar die zeker op de après de clubeer hoog gehouden hebben en uiteraard ook de aanwezige TOF-ers die sneeuw en ijs trotseerden! Jammer genoeg waren we voor het eerst met minder TOF-ers hier dan er Steenbakkers in Torhout waren #-o )

Zelf de hele dag in de knusse warmte (wat wil je met zo'n warme kerstmuts op mijn kop) gezeten om de boterhammen te smeren, wat VBR-computeradministratie te verrichten en vooral af te wassen. Ik denk dat van mijn leven nog niet zoveel afgewassen heb dan gisteren! De reacties van de zaal waren ondanks het weer globaal heel positief wat de mindere opkomst door het weer voor de organisatie heel wat goed maakte!

Verder nog een proficiat aan de organisatoren zelf voor de inrichting en het parcours, ook aan de medewerkers-medesteenbakkers en vooral zij die buitendienst hadden. =D>

zondag 13/02/11 4de HUWYNSTOCHT in LICHTERVELDE door de Huwynsbikers ism TOF
Ribbeke
Mountainbiker

Post by Ribbeke »

Kan de meeste commentaren enkel maar bijtreden :
Schitterend ritje , wel opletten op de "road"-gedeelten wegens erg glad
Heb wegens tijdsgebrek slechts de 27 km gereden, spijtig gezien de passage in bellegem bos zo aan de neus voorbij ging.
Proficiat aan de organisatie
Zeker tot volgend jaar

14 augustus 2011: 7e kapellekestocht
www.kapellekestocht.be
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

genoten van een leuke tocht doorheen deze streek, die mij totaal niet onbekend is, en toch enkele passages die ik niet kende!! De superdoortocht van bellegembos was AF!!!!
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

bresciani schreef
Voor je de rit start... slangetje van uw Camelback leegblazen... zoals je als kind al eens durfde blazen op uw rietje in uw glas Cola om bubbels te maken...
Zodanig bevriest uw slang niet van in 't begin van de rit. Je kan er natuurlijk ook Jägermeister in doen, bevriest ook niet en naarmate het einde van de rit nadert, krijd je van langs om aan warmer.
Bedankt voor de tip bresciani.
Die jägermeister kan ik misschien beter opdrinken voor ik vertrek. :drunk:
Misschien ontdooit mijnen drankasem dan ook al gedeeltelijk die waterdarm. =P~

Post Reply