Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Het is mogelijk dat de band niet goed in de velg zit, laat de band eens af tot één bar en wring eens aan de band, bij het oppompen tot de maximale druk zet de band zichzelf ook goed.
Het kan ook zijn dat je een slecht exemplaar krijgt.
Het kan ook zijn dat je een slecht exemplaar krijgt.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Ik heb een michelin comp s teruggebracht bij van eyck voor die reden, ze hebben hem even gecontroleerd en heb een nieuwe meegekregen.
Probeer eens bij uw verkoper!
Probeer eens bij uw verkoper!
-
Rolla
- Mountainbiker
UST of niet ? Vouwbaar of niet ?
Heb dit weekend ook nieuwe bandjes gelegd (nu ja bandjes; sommigen vinden dit misschien 'tractorbanden', maar toch). Ook conti's maar dan
Vapors 2.1 (geen UST). Had gelijkaardig probleem met de achterband, maar na een nachtje op maximale druk heeft 't probleem zichzelf opgelost. (Slag was zichtbaar, maar niet voelbaar tijdens 't rijden)
De band heeft zich goed gezet.
Groeten,
Rolla
Heb dit weekend ook nieuwe bandjes gelegd (nu ja bandjes; sommigen vinden dit misschien 'tractorbanden', maar toch). Ook conti's maar dan
Vapors 2.1 (geen UST). Had gelijkaardig probleem met de achterband, maar na een nachtje op maximale druk heeft 't probleem zichzelf opgelost. (Slag was zichtbaar, maar niet voelbaar tijdens 't rijden)
De band heeft zich goed gezet.
Groeten,
Rolla
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
@ Rolla,
Als je het tegen mij had:
Het was een comp s light, geen ust, plooibaar.
op een pas gericht wiel zag en voelde je een slag als je het wiel vasthad, bij het fietsen voelde ik het niet maar je zag het wel, had er 2 korte toerkes mee gereden en band al opnieuw gemonteerd, op maximale druk opgepompt... maar probleem bleef.
Als je het tegen mij had:
Het was een comp s light, geen ust, plooibaar.
op een pas gericht wiel zag en voelde je een slag als je het wiel vasthad, bij het fietsen voelde ik het niet maar je zag het wel, had er 2 korte toerkes mee gereden en band al opnieuw gemonteerd, op maximale druk opgepompt... maar probleem bleef.
-
Rolla
- Mountainbiker
@ Nothing's impossible: Was eigenlijk niet rechtstreeks aan u gericht, maar goed. Ik heb zelf (nog) geen ervaring met Michelins.
@ Stoffel0903: Bij mij was deze 'slag' eerder minimaal, maar ik ben een beetje een perfectionist. :colors: Als de reeds gemelde tips niet helpen, zoals Nothing's Impossible al meldde: Terug naar de verkoper met die band !
@ Stoffel0903: Bij mij was deze 'slag' eerder minimaal, maar ik ben een beetje een perfectionist. :colors: Als de reeds gemelde tips niet helpen, zoals Nothing's Impossible al meldde: Terug naar de verkoper met die band !
-
stoffel0903
- Mountainbiker
Post by stoffel0903 »
Is een gewone buitenband. Heb er nog maar één toerke mee gereden, zondag in diest. Zal hem eens op max pompen anders terug naar VAN EYCK in tessenderlo
als je tubeless velgen hebt, moeten ook gewone banden in de velg klikken voordat ze recht zullen liggen/lopen
Om de band makkelijker in de velg te laten klikken kan je dreft ofzo op de bandrand en/of binnenkant vd velg doen. Je kan ook wat teflon of siliconenspray ertussen spuiten, zo schuift de band wrs beter, tot in de velg. 
- JanJ
- Mountainbiker
Bandbreedte en stuurgedrag
Ik vraag mij al een hele tijd af of er een verband is tussen de bandbreedte (van mijn voorband) en het stuurgedrag van mijn bike. Ik heb namelijk de indruk dat sinds ik overgestapt ben op een Z-max (1.9) vooraan dat mijn fiets anders stuurt. Voordien lag er een 2.1 op (merk ben ik even kwijt)
Kan dit te maken hebben met het feit dat de Z-max "hoger" is dan mijn vorige band of ligt het gewoon aan mij ?
Kan het kwaad om vooraan een bredere band te leggen dan achteraan, en wat doet een bredere band vooraan aan het stuurgedrag ?
THX voor het advies
Kan dit te maken hebben met het feit dat de Z-max "hoger" is dan mijn vorige band of ligt het gewoon aan mij ?
Kan het kwaad om vooraan een bredere band te leggen dan achteraan, en wat doet een bredere band vooraan aan het stuurgedrag ?
THX voor het advies