Zo 19/12/2010 Ossendrecht (NL) -- AFGELAST --

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
franske323
Mountainbiker

Post by franske323 »

wie toch graag in de verse sneeuw komt rijden kan nog altijd zijn gading vinden in Rijkevorsel deze gaat zeker door !!!!!

www.degammelsewielervrienden.be
joske uit breda
Mountainbiker

Post by joske uit breda »

franske323 wrote:wie toch graag in de verse sneeuw komt rijden kan nog altijd zijn gading vinden in Rijkevorsel deze gaat zeker door !!!!!

Beetje reclame maken zeker he'Oké dat mag dan :P :P Ook Oosterhout staat nog steeds op de kalender. Ik heb de organisatie per mail verzocht om een update te geven. Nog niks gehoord. Oosterhout is in de omgeving van Breda. Mij wel bekend. Afgelopen nacht is hier geen sneeuw bijgevallen. :lol: Er wordt wel sneeuw voorspeld vandaag. Ik vind wel dat deze organisatie(ik bedoel dus O,hout) erg stil is op de diverse forums. Is ook een schitterende omgeving om te toeren.Veel singletracks. Na. een korte aanloop vanaf het vertrek de bosen in en er niet meer uit tot dat U terug bent. :-) :-)
joske uit breda
Mountainbiker

Post by joske uit breda »

joske uit breda wrote:
franske323 wrote:wie toch graag in de verse sneeuw komt rijden kan nog altijd zijn gading vinden in Rijkevorsel deze gaat zeker door !!!!!

Beetje reclame maken zeker he'Oké dat mag dan :P :P Ook Oosterhout staat nog steeds op de kalender. Ik heb de organisatie per mail verzocht om een update te geven. Nog niks gehoord. Oosterhout is in de omgeving van Breda. Mij wel bekend. Afgelopen nacht is hier geen sneeuw bijgevallen. :lol: Er wordt wel sneeuw voorspeld vandaag. Ik vind wel dat deze organisatie(ik bedoel dus O,hout) erg stil is op de diverse forums. Is ook een schitterende omgeving om te toeren.Veel singletracks. Na. een korte aanloop vanaf het vertrek de bosen in en er niet meer uit tot dat U terug bent. :-) :-)
Zo juist bericht ontvangen van de organisatie;; Deze tocht in OOSTERHOUT gaat voor als nog gewoon door!!! Oganisatie laat in de loop van de dag/avond via hun website en de diverse forums meer weten :-) :-) :-)
Freggeltje
Mountainbiker

Post by Freggeltje »

Oosterhout is ook afgelast, zie site.
Lee Towers
Mountainbiker

Post by Lee Towers »

Is de regelgeving in Holland strenger?
Berust er meer risico bij de organisator?
Waarom word alles afgelast?
Is een tocht niet op eigen risico?
Piero
Mountainbiker

Post by Piero »

Lee Towers wrote:Is de regelgeving in Holland strenger?
Ik heb sinds vorige winter al meermaals opgemerkt dat de Nederlandse organisaties vlugger de boel aflassen.
Zijn zij altijd verantwoordelijk ? Hebben zij geen overkoepelende structuren (zoals bijvoorbeeld VWB in Vlaanderen) waarbij ze een groepsverzekering kunnen nemen en in geval van schade, ongeval, ... op steun kunnen rekenen.
Maar in de eerste plaats ligt de verantwoordelijkheid toch bij de biker zelf ? Een iets vooruitziend fietser/biker heeft zelf een verzekering bij bijvoorbeeld een koepelorganisatie (zoals VWB of anderen) of bij een andere verzekeraar.
Boduognat
Mountainbiker

Post by Boduognat »

Driedubbel helaas. De mooiste tocht van 2 jaar terug voor het tweede jaar op rij afgelast.
Ik heb er wel begrip voor eerlijk gezegd.
A/d andere kant ; mocht er morgen verse sneeuw hebben gelegen, ik had er toch naartoe gefietst denk ik.
bam-bam
Mountainbiker

Post by bam-bam »

Dan mar naar Aarschot! ;) :D
captainhook
Mountainbiker

Post by captainhook »

Piero wrote:
Lee Towers wrote:Is de regelgeving in Holland strenger?
Ik heb sinds vorige winter al meermaals opgemerkt dat de Nederlandse organisaties vlugger de boel aflassen.
Zijn zij altijd verantwoordelijk ? Hebben zij geen overkoepelende structuren (zoals bijvoorbeeld VWB in Vlaanderen) waarbij ze een groepsverzekering kunnen nemen en in geval van schade, ongeval, ... op steun kunnen rekenen.
Maar in de eerste plaats ligt de verantwoordelijkheid toch bij de biker zelf ? Een iets vooruitziend fietser/biker heeft zelf een verzekering bij bijvoorbeeld een koepelorganisatie (zoals VWB of anderen) of bij een andere verzekeraar.
in nederland schijn je als organisatie MEDE-verantwoordelijk te zijn.
ook al is het de schuld van de biker zelf.
ook heb ik gehoord dat er al een discussie is over de loon doorbetaling bij ongevallen in de prive sfeer.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

CaNNondAle BiKeR wrote:
rubber-12 wrote:Die was toen wel uitgepijld, dus hebben we hem gereden, dat was echt een belevenis in 10 cm verse sneeuw, en zeker toen het halverwege hard begon te sneeuwen.
Klopt deze was uitgepijld maar helaas afgelast wegens te veel sneeuw!!
Ik heb deze ook gereden, maar vertrokken in mijne hof *Moretusbos* en euhm, het was zoals op de aanzicht kaarten, nee nog mooier :-) een mooi wit tapijt, en ja... toen ik op het gebied *Grote Meer* aant rijden was, plotseling een hevige sneeuwbui, je moest op de open stukken gewoon te voet verder, echt zo'n pak sneeuw!! En na een tijdje zag je zelfs de bewegwijzering niet meer hangen aan de bomen... pfff! al goe dat we daar de omgeving een beetje kennen. bijna terug aant Puts Molentje, kwam ik StrammerMax nog voorbij gereden...
Daarom, allen daarheen voor een mooie rit in de Brabantse Wal.
Mijn veloke na de afgelaste tocht en een ferme sneeuwbui vorig jaar.
Niks gevaar bij het biken (af en toe zakte je wel in een sneeuwhoop of een dichtgesneeuwde put :bounce: ). Samen met Strammermax toen de kleine gedaan en aan de splitsing alleen de grote genomen. Bijkomend met de bike heen en terug (15 km enkel).
Image
Post Reply