Za 18/12/2010 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Aangekomen in Moen rond 9u voor mijn 2de sneeuwrit, ingeschreven en net voor mijn vertrek uit de zaal een werkmakker met copain (die normaal naar Wachtebeke ging) tegen het lijf gelopen. Samen vertrokken voor de 47km en het was meteen al duidelijk dat het opletten was geblazen op elke strook.
Uiteindelijk aan de splitsing gekozen voor de 37 km dan kort erna een prachtige passage door Bellegembos met op een bepaald moment een bordje met "kleiner schakelen", maar versnellings apparaat wilde niet echt naar het kleinste tandwiel vandaag. Eens uit het bos waren we dicht bij de welverdiende bevoorrading met een heerlijk vuurtje. Ik heb nergens last gehad van de koude maar mijn vergezellers gingen bijna camperen bij de bevoorrading.:lol: (last van handen en voeten) na de ondooiing verder gereden en het was effen koud lijden bij een lange off-road afdaling, maar daarna kon men toch even opwarmen bij 3 stroken vals plat waar je goed door kon fietsen, ondertussen hadden mijn 2 vergezellers het parcour verlaten en zijn rechtstreeks naar de aankomst gereden. persoonlijk vond ik het tweede deel beter dan het eerste.
Voor de rest was alles dik in orde Steenbakkers =D> =D>
Tot volgend jaar

De foto's komen die op jullie site?
Last edited by MTBSDVD83 on Sat 18 Dec 2010 19:19, edited 1 time in total.
liptongreen
Mountainbiker

Post by liptongreen »

Deze morgen vertrokken met een leuke "-10°" aanduiding in de wagen. Probleemloos gestart en dit volgehouden tot aan de finish: niemand van ons groepke had problemen met bevroren onderdelen (van de fiets weliswaar)
Was een supermooie tocht, met als persoonlijk hoogtepunt de passage door Bellegembos!
Deze staat alvast terug genoteerd voor volgend jaar!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Ook terug van Moen, net geen 60 km op de teller (van thuis vertrokken).
Heb mij wel geamuseerd deze namiddag, hoewel ik niet echt een 'ijs'rijder ben er toch in geslaagd om de hele rit recht te blijven, al was dat niet altijd even gemakkelijk. Bellegembos was super =D> =D>, leuke helling trouwens die plots kwam opduiken (met dank aan het bordje 'klein schakelen). Trouwens veel aandacht voor gevaarlijke punten die stonden aangeduid. Goeie bevoorradingen, soepke (2x) heeft gesmaakt.
Off-road is altijd leuker dan road, maar in deze rit was het ook soms makkelijker en veiliger.
Bij aankomst nog een boke en chouf (2x), met dank voor de bediening.
In de terugrit naar huis glijd ik toch niet weg op een ijsplek zeker :oops: Denk niet da het van de Chouf was ze, eerder combinatie van vermoeidheid en 'ijs'onhandigheid.
Tot volgende keer, weer of geen weer (want da weten we nooit in Moen).
buzze
Mountainbiker

prachtige rit

Post by buzze »

Merci steenbakkers voor deze prachtige rit! stukske in bellegembos was inderdaad de max! Verder maar 1nen keer op mijn muil gegaan dus viel da wel mee. De drankskes op de bevoorrading waren gewoon bevroren. De ijspegels aan mijn baardje bij aankomst waren ook iets speciaal. Ritje om te onthouden :)
de P
Mountainbiker

Post by de P »

deze morgen vertrokken met Signer en Stef.
Bitter koud da was 't 8-[ 8-[
Vol goede moed vertrokken en 't was een mooi en vooral glad ritje, maarja met de huidige weersomstandigheden kun je niet anders verwachten éé :lol:
Zonder zware kwetsuren of technische brokken de rit afgewerkt.
Nu zal ik in mijn bedje kruipen want een zware verkoudheid dat heb ik wel ginder opgevangen :evil:
C joe volgend jaar.....

grtz

P
afdalerke
Mountainbiker

Post by afdalerke »

bedank voor de goeie reacties .
370 maal dank aan alle moedigen die hier gestart zijn .
steenbakers zijn moe maar heel tevreden over deze editie.
hebben jammergenoeg geen plaats om een fietsbewakingstand te maken
sorry daarvoor anders zou we dat zeker doen .
groeten steenbakker afdalerke .
afdalerke
Mountainbiker

Post by afdalerke »

dubbel post
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Deze morgen rond 7u45 vertrokken voor de 47km (48.7) en ten volle genoten samen met Yvan van de schitterende landschappen en het héél leuke parcours!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

Voor de organisatie kunnen we heel kort zijn =D> =D> =D> =D>
Jullie hebben er een supertochtyje van gemaakt met lekkere soep.
Bij deze helse temperaturen en dito weersomstandigheden is het zeker niet evident om een TT samen te steken, maar het wordt enorm gewardeerd door de vele bikers!!! Bedankt en zeer zeker tot volgend jaar !!!!
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Deze middag ook in Moen gestart voor een namiddagje ice-racen

Samen met Bien, Heisse, Le president, Marge en Groten Tetter begonnen aan de 37 km.

Groten Tetter zag de 47 wel zitten en trok direkt alle registers open.

De gladde wegen boezemden ons madammen (gegronde) angst in en zij reden liever op zekerheid.
Toen Bien ook nog keihard #-o #-o met de bevroren ondergrond kennismaakte zat de schrik er helemaal in en besloten de dames voor de 27 te kiezen.

Marge en Le President bleven bij het plan en verkenden de 37 (ondanks dat ik hem ook een stevig Rudieke heb zien doen, gelukkig zonder erg... [-o< [-o< :roll: )
Hij had voor een keer zelfs zijn helm op. =D> =D> =D>
Breng die maar altijd mee manneke. Geluk kun je niet altijd afdwingen...

Als gentleman :oops: :oops: kon ik de dames natuurlijk niet aan hun lot overlaten en vergezelde ik hen op een vervaarlijk gladde, maar o zo mooie tocht. =D> =D> =D>

Het voorgeborchte van de Vlaamse Ardennen onder een sneeuwlaagje leverde ongelooflijk mooie vergezichten op. =D> =D>
En zelfs de zon kwam nog even door de wolken piepen.

In de laatste kilometers kwam Groten Tetter, die wijselijk toch voor de 37 gekozen had, weer aansluiten en reden we na een ritje op concentratie en evenwichtsoefeningen zonder al te veel averij Moen weer binnen.
Waar we direkt een plaatselijke bakkerij binnenstormden en er een taartje opeisten voor op den après.

Een après waar de Chouffe rijkelijk vloeide en de lekkere koeken en boterhammen vlotjes uitgedeeld werden.

Bravo Steenbakkers.
Heel mooie, goed bepijlde en van gevaarsaanduidingen voorziene rit.
Bevoorradingen ruim voldoende. Heerlijk warme soep.
Dank u mevrouw. (En alle andere medewerkers)
Een dagje in de vrieskou voor een bende zotten op een velo zorgen moet ook voor u lastig geweest zijn. =D> =D>
Douches proper en lekker warm.
=D> =D> =D> =D>

Aangename eerste kennismaking met de rit.
Je mag ons al noteren voor volgende keer....
dempsy
Mountainbiker

Post by dempsy »

idd ben rond 13u aangekomen en ik moest zeggen wel glad onderweg
een prachtige tt eens wat anders dan droogte of slijk :p
mooi ritje jammer genoeg maar 27 km gereden
en bij deze wil ik de steenbakkers danken om mijn broer na de val terug te brengen naar de camionette !! een zeer gast vriendelijke ploeg danku wel daarvooor een dikke =D>
grtz dempsy
Post Reply