Za 18/12/2010 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DIDO
Mountainbiker

Post by DIDO »

Fun Bikers Kuurne zullen ook met 5 man ( ttz 4 man en 1 dame ) vd partij zijn, start om 13h00 hopelijk op een hard bevroren ondergrond.
Radiogaga
Mountainbiker

Post by Radiogaga »

Prachtige fotos daarvoor ben ik MTB-er ook, telkens je ergens komt is het landschap net weer anders dan de dag voordien.
liptongreen
Mountainbiker

Post by liptongreen »

Wat een mooi landschap! Wij komen met een viertal af uit Staden.
Langs welke weg bereiken we het best Moen? Er ligt ergens een brug open?
Groeten en tot morgen!
Freddie Rakettie
Mountainbiker

Post by Freddie Rakettie »

:lol: Achwel, kzal ook nog eens af komen si. Kben wel alleen, mijn moatje is ziek :oops: en zal dus alleen op pad gaan. Tzal wel opt gemakske zijn. Ben nog stijf van Hertsberge. Voor mij wordt het de derde Steenbakkers VTT. Succes mannen, tot morgen.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

liptongreen wrote:Wat een mooi landschap! Wij komen met een viertal af uit Staden.
Langs welke weg bereiken we het best Moen? Er ligt ergens een brug open?
Groeten en tot morgen!

Er ligt inderdaad een brug open, maar er staan pijlen van voor de omleiding waardoor je makkelijkst bij ons geraakt... Gewoon pijlen VTT Moen volgen :wink:
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Komen morgen af met de fiets, is niet zo ver.
Volgens voorspelling komt de temperatuur niet boven het vriespunt uit, dus dat zit goed, was tweetal jaar geleden best te doen toen, al lag er denk ik toen geen sneeuw.
Zullen starten kort na de middag (compagnon moet nog werken :( ), hopen voor de nieuwe sneeuwval (verwacht tussen 15 en 16u) terug binnen te zijn.
Tot morgen. :bounce:
luckyluc
Mountainbiker

Post by luckyluc »

moet in de voormiddag werken, maar probeer om 13u.30' aan de start te staan.
afdalerke
Mountainbiker

Post by afdalerke »

er is geen sneeuw meer bij gevallen vanacht .
de wegen naar moen liggen er goed bij overal gestrooid.
ben door nu na de zaal hopelijk massaal tot straks .
groeten afdalerke
Ebbor
Mountainbiker

Post by Ebbor »

Juist terug van de 48 km .
Ik heb mij geamuseerd !
Uitgebreide bevoorrading met warme soep =D>
Mooi parcour met het sneeuwlaagje =100% offroad =D>
Lekkere boterham na aankomst =D>
1 minpuntje -->Misschien volgend jaar een fietsbewakingstand voorzien
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

Juist thuis van de vtt in moen.

Ik heb genoten van het uitzicht dat er door de sneeuw adembenemend mooi uit zag.

Het rijden zelf vond ik persoonlijk net iets minder. De stukken asfalt lagen er bij momenten gevaarlijker bij dan de off road omwille van de sneeuw en het ijs. Op die boerenbaantjes moest je echt continu opletten om niet tegen de grond te gaan, en op de off road stukken moest je continu opletten met sporen die hard bevroren en besneeuwd liggen. Voor mij persoonlijk stak dat tegen na een 20-tal kilometer.

En het feit dat ik door de temperatuur (-6) al snel problemen kreeg met mijn fiets (versnellingskabels die vastvriezen, remmen die niet meer pakken door het ijs op de velgen) en mijn uitrusting (darmpje van camelback bevroren waardoor ik niet meer kon drinken) hielp ook niet om er een plezante rit van te maken.

Toch mijn complimenten aan de organisatie die er ondanks de omstandigheden toch een goed bepeilde en mooie tocht van gemaakt heeft. =D> Aan de inschrijving stond meteen duidelijk vermeld dat het zaak was om voorzichtig te rijden en van het mooie landschap te genieten.
Ik hoop voor hen dat iedereen daar echt rekening mee gaat houden en dat er geen ernstige ongevallen gebeuren. [-o<

Post Reply