Thuis van een verschrikkelijke dag. Deze morgen (7.30u) 3x kennis gemaakt met de onzachte ondergrond. De Demerdijk lag er nochtans redelijk goed bij. Geen glinsteringen en ook bij mij thuis in de straat was het minder erg dan gisteravond. Dus op tempo gereden dat ik anders ook rij. Niet echt meer op de ondergrond aan het kijken, opeens een betonstrook en alles gleed gewoon weg. 2de keer net hetzelfde, maar met minder snelheid: ik zag de strook aankomen, remde af en schoof terug onderuit. Ditmaal schoof ik nog enkele meters verder. Rechtstaan ging amper, want het was gewoon een ijspiste. Bandjes platter gezet en enkele kilometers verder aan de stoplichten nog eens onderuit gegaan.
Blijkbaar ook de flanken van men tubeless Schwalbes geraakt. Enorme hoofdpijn en Perdolan gepakt. Deze middag terug en eerst maar een binnenbandje gestoken. Alle energie was weg en heb me door de regen moeten terugslepen. Daarnet ook nog is ne ferme bloedneus gekregen (van de bloedverdunning hopelijk en niet van te vallen).
Morgen maar eens terug met de auto...
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Mc Mudface
- Mountainbiker
Deze avond was er inderdaad 1 voor de volhouders. Regen deert me niet dus toch redelijk goed gezind vertrokken. Net over de helft hagel en daarna sneeuw op menne kop. Op een koud aangezicht na ging alles nog goed tot...
men body van de achternaaf doortrapte... nog een stuk gewandeld maar uiteindelijk toch maar de hulplijn ingeroepen. Vreemd, echt gevroren heeft het hier niet vandaag.
men body van de achternaaf doortrapte... nog een stuk gewandeld maar uiteindelijk toch maar de hulplijn ingeroepen. Vreemd, echt gevroren heeft het hier niet vandaag.
met de fiets naar het werk
hallo bikers
ik rij zomer en winter met de fiets naar het werk 15km op en 15 km af plus dat ik dan het s'avonds nog enkele km bij rij om dan toch aan de 60 a 70 km te komen
mvg rinaldo
ik rij zomer en winter met de fiets naar het werk 15km op en 15 km af plus dat ik dan het s'avonds nog enkele km bij rij om dan toch aan de 60 a 70 km te komen
mvg rinaldo
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
vandaag toch maar de korste weg naar huis genomen.
Door die smeltsneeuw was ik veschrikkelijk verkleumd thuisgekomen.
Vooral het hoofd, door de helm door, omdat de muts kletsnat was, en de bovenbenen.
amai.
gelukkig bewezen de sealskinZhandschoenen eindelijk hun degelijkheid
dat belooft voor morgen
Streets
Door die smeltsneeuw was ik veschrikkelijk verkleumd thuisgekomen.
Vooral het hoofd, door de helm door, omdat de muts kletsnat was, en de bovenbenen.
amai.
gelukkig bewezen de sealskinZhandschoenen eindelijk hun degelijkheid
dat belooft voor morgen
Streets
ik had gisteren alleen koude handen (neopreen handschoenen waren nat van de regen vlak er voor).
Vandaag men body eens opengegooid. Het gaat om een Mavic crossride. Deze zag er na 4000km nog brandschoon uit! Maar toch pakte hij niet gisterenavond. Gemerkt dat de body een klein beetje kon bewegen, een halve millimeter, en blijkbaar grijpen de palletjes dan niet meer in de vertanding van de body maar raken ze de afdichting. Wist niet dat het allemaal zò nauw kwam. Gelukkig is het opgelost, en ik was blij dat het nog zo proper was!
Vandaag men body eens opengegooid. Het gaat om een Mavic crossride. Deze zag er na 4000km nog brandschoon uit! Maar toch pakte hij niet gisterenavond. Gemerkt dat de body een klein beetje kon bewegen, een halve millimeter, en blijkbaar grijpen de palletjes dan niet meer in de vertanding van de body maar raken ze de afdichting. Wist niet dat het allemaal zò nauw kwam. Gelukkig is het opgelost, en ik was blij dat het nog zo proper was!
- Chimaera
- Mountainbiker
Na gisteren verkleumd te zijn thuisgekomen door die rotte smeltsneeuw ff getwijfeld om de bike op te stappen deze morgen.
Maar aangezien de sneeuw er zo schoon uitzag het er toch op gewaagd. Dit werd dus direct de eerste sneeuwrit voor de flux en ze hield er van. Banden op 1.8b (roro's) en gaan. Waar vele naast hunne koers-stadsvelo wandelen reed ik lekker gezwind door. Ik moest later op't werk zijn want we hadden een kerstfeestje (het zware leven van een militair). Toen ik pas onderweg was viel de sneeuw met dikke vlokken uit de lucht, maar aan grip geen gebrek. Het zicht was wat anders als brildrager
en daarbij viel mijn lichtje halverwege uit. Nergens enige problemen ondervonden maar toch op m'n hoede op de bruggen en haakse bochten. Het was wel plaksneeuw want toen ik aankwam op't werk was ik net de verschrikkelijke sneeuwman
Deze avond dan terug huiswaarts en da was een pakske minder, niet door de sneeuw of door de bike maar door't manneke. Kerstfeestje = leffe en ik ben gene drinker, als ik daar 3 van uit heb dan zennik lichtjes. Mor twas plezant zo zweven op uwe velo
alleen wouden de benen nie mee
Maar aangezien de sneeuw er zo schoon uitzag het er toch op gewaagd. Dit werd dus direct de eerste sneeuwrit voor de flux en ze hield er van. Banden op 1.8b (roro's) en gaan. Waar vele naast hunne koers-stadsvelo wandelen reed ik lekker gezwind door. Ik moest later op't werk zijn want we hadden een kerstfeestje (het zware leven van een militair). Toen ik pas onderweg was viel de sneeuw met dikke vlokken uit de lucht, maar aan grip geen gebrek. Het zicht was wat anders als brildrager
Deze avond dan terug huiswaarts en da was een pakske minder, niet door de sneeuw of door de bike maar door't manneke. Kerstfeestje = leffe en ik ben gene drinker, als ik daar 3 van uit heb dan zennik lichtjes. Mor twas plezant zo zweven op uwe velo
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Ben deze winter in de sneeuw nog niet ten val gekomen. Deze morgen was het echter vrij tricky, met aangevroren sporen smeltwater onder het dun laagje sneeuw. Uit veiligheidsoverwegingen rij ik dan maar op de rijweg, ipv het lastig berijdbare fietspad. Slechts enkele automobilisten die hier geen begrip voor opbrengen. Mijn dank gaat uit naar de overgrote meerderheid die wel begripvol is.
Wanneer het gesneeuwd heeft, ben ik eens zo gemotiveerd om met de fiets te gaan werken. Ik ben trots om dagelijks met de fiets te gaan, en om me niet in de kudde van file-participanten te hoeven storten. Dat lijkt me echt maar niets.
Wanneer het gesneeuwd heeft, ben ik eens zo gemotiveerd om met de fiets te gaan werken. Ik ben trots om dagelijks met de fiets te gaan, en om me niet in de kudde van file-participanten te hoeven storten. Dat lijkt me echt maar niets.
- Chimaera
- Mountainbiker
welke handschoenen gebruiken jullie tijdens zulk weer (koude samen met de nattigheid)
*ik heb er van den decathlon : niet waterdicht en altijd koude vingertoppen
*onlangs specialized equinox gekocht : warm genoeg maar niet waterdicht - wel supercontent van de bg
*gore-tex handschoen : waterdicht maar te koud (eigenlijk te klein)
nu dacht ik aan de deflect van specialized - +- gelijk aan de equinox maar dan waterdicht
*ik heb er van den decathlon : niet waterdicht en altijd koude vingertoppen
*onlangs specialized equinox gekocht : warm genoeg maar niet waterdicht - wel supercontent van de bg
*gore-tex handschoen : waterdicht maar te koud (eigenlijk te klein)
nu dacht ik aan de deflect van specialized - +- gelijk aan de equinox maar dan waterdicht