Slot met alarm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Overlaatst op een winderige dag mijn fiets naast een fiets met zo'n slot gezet. Ik zet mijn fiets in het rek, haal mijn gewoon slot van mijn fiets en opeens gaat dat alarm daar af... Heeft zo meer dan 10 minuten staan loeien en alarm ging af zonder ik de fiets/slot nog maar aanraakte. Ondertussen werd ik langs alle kanten goed bekeken :lol:
Last edited by RockShark on Mon 07 Dec 2009 22:59, edited 1 time in total.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

RockShark wrote:Overlaatst op een winderige mijn fiets naast een fiets met zo'n slot gezet. Ik zet mijn fiets in het rek, haal mijn gewoon slot van mijn fiets en opeens gaat dat alarm daar af... Heeft zo meer dan 10 minuten staan loeien en alarm ging af zonder ik de fiets/slot nog maar aanraakte. Ondertussen werd ik langs alle kanten goed bekeken :lol:
haha , mja het werkt dan toch :p je zou niet onopgemerkt met een lawaaierige bike vertrokken zijn :P wel funny , ik zou rood uitslaan denkik
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik heb een slot met alarm én tanden.
Bovendien makkelijk mee te nemen.
Image
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Hubertje wrote:Ik heb een slot met alarm én tanden.
Image
hahaha! schoon modelleke wel! :wink:
Bonefish
Mountainbiker

Post by Bonefish »

Waar kan je deze bestellen ? /P

Grtz
valepijn
Mountainbiker

Post by valepijn »

Hubertje wrote:Ik heb een slot met alarm én tanden.
Image
Lol, bij mij zit die in een karretje achter de fiets als ik op de baan ga rijden :P. Wel verschrikkelijk lastig als je de berendries of valkenberg oprijdt, een karretje van om en bij de 10kg met een hond erin van 25 kg :-?
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

valepijn wrote:Wel verschrikkelijk lastig als je de berendries of valkenberg oprijdt, een karretje van om en bij de 10kg met een hond erin van 25 kg :-?
Dan moet je 't slimmer aanpakken
Image
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

Iemand ondertussen meer ervaring met deze vorm van sloten?
Zijn ze effectief zo bewegingsgevoelig? 't Lijkt me nogal lullig dat uwe fiets heel den tijd overal staat te piepen en tuten :lol:
dbaumer50
Mountainbiker

Post by dbaumer50 »

bij Mintjens hebben ze deze liggen.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

ik heb lockalarm ( de kabelversie van 3 meter) voor het beveiligen van materiaal op de trekhaadfietsdrager op de momenten dat ik niet in de directe buurt ben. Dit werkt wel degelijk maar de zwakke plek is het feit dat een echte pikkedief deze systemen al kan omzeilen door ze eerst vol schuim te spuiten en dan pas de kabel door te knippen. De occasionele pikkedief daarentegen heeft die schuim niet bij lijkt me en dus werkt het systeem als extra beveiliging wel. thuis is enkel de kabel toegankelijk en hangt het alarm buiten bereik van de snoodaards. Werkt perfect want ik test het regelmatig. ( zeker te doen want met de koude zijn de batterijen ook de zwakste schakel)
op mijn toertochten met de motor heb ik hem altijd bij. naast de stevige ketting is deze beveiliging extra want ik veranker er ook de 3 koffers en de gps houder mee. Ik ga er van uit dat dieven altijd zoeken naar de prooi met de minste weestand.

ik heb op mijn fotomateriaal- laptop-tas een bewegingsalarm met code. Fijn ding maar ook niet 100 faalvrij want ook hier zijn tricks om het systeem plat te leggen of te omzeilen.
Post Reply