Hel van Kasterlee 2013
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- de vallende mountainbiker
- Mountainbiker
Post by de vallende mountainbiker »
ja hoor...nr 2 Dennis LisbygdJan Daems wrote:Ik heb gehoord dat Pieter gevallen is en niet zou deelnemen. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Staat den Deen op startlijst? Die was er vorig jaar echt wel dicht bij. Pas op voor zijn 2° run! Is een oermens!
Het weer gaat in ieder geval toch nog meevallen denk ik :
19.12.2010
01:00 - 07:00 0°C < 1 mm 993.4 hPa matig uit het zuidwest 13 km/h
07:00 - 13:00 0°C 2 mm 994.1 hPa zwak uit het zuid 8 km/h
13:00 - 19:00 1°C < 1 mm 994.2 hPa zwak uit het west-zuidwest 11 km/h
19:00 - 01:00 -2°C 998.1 hPa matig uit het zuid-zuidwest 15 km/h
De Hetric mannen zijn dit jaar ook goed van de partij wel met 13 aan de start !!
19.12.2010
01:00 - 07:00 0°C < 1 mm 993.4 hPa matig uit het zuidwest 13 km/h
07:00 - 13:00 0°C 2 mm 994.1 hPa zwak uit het zuid 8 km/h
13:00 - 19:00 1°C < 1 mm 994.2 hPa zwak uit het west-zuidwest 11 km/h
19:00 - 01:00 -2°C 998.1 hPa matig uit het zuid-zuidwest 15 km/h
De Hetric mannen zijn dit jaar ook goed van de partij wel met 13 aan de start !!
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
[quote="Jan Daems"]Ik heb gehoord dat Pieter gevallen is en niet zou deelnemen. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Dag Jan
Ik ben inderdaad een kleine 14 dagen geleden heel stevig op de knie gevallen. Zware bloeduitstorting en een soort kneusing van de aanhechting van de quadriceps aan het kniegewricht. Heb sinds mijn val nog maar één maal een kwartiertje gelopen. Was heel pijnlijk.
Het gaat wel elke dag beter. Al is een trap af gaan nog steeds geen evidentie.
Ik heb anderhalf jaar niet kunnen sporten door verbouwingen. Daarna heb ik heel veel getraind om klaar te zijn voor de Hel. Er kwam heel veel planning bij kijken, maar tot 14 dagen terug verliep als naar wens. Ik heb echt veel geïnvesteerd in het fietsen. Veel lange en intensieve traingen afgewerkt. De wedstrijden waaraan ik deelnam verliepen ondanks de drukke trainingsarbeid ook meer dan naar wens: 3e in winterduatlon Lembeke, 1e in winterduatlon Asse en 4e in marathon Kasterlee.
Na 3 x 2e en 1 x3e te zijn geweest in mijn favoriete wedstrijd, wou ik echt eens de hoofdvogel afschieten. Al weet ik (als geen ander?) ook wel dat dit absoluut geen evidentie is. Je bent maar zo sterk als de zwakte van je tegenstanders...En de tegenstanders zullen in deze editie allesbehalve zwak zijn. Integendeel. Wat een deelnemersveld!
Die val op training heeft mijn plannen (of lees: dromen) zwaar gehypothekeerd.
Na overleg met kinesist en dokter heb ik besloten om zondag toch aan de start te staan. Als ik na afloop van de winterduathlon voldoende rust zal ik in principe geen blijvende schade aan mijn knie aanrichten. Probleem is wel dat het pijn zal doen. Heel veel pijn. Zowel tijdens het lopen als tijdens het mountainbiken.
Ik heb ondertussen mijn ambities heel wat minder scherp gesteld, maar ik ga mijn huid alleszins duur verkopen.
Vanavond probeer ik een half uurtje te lopen. Op hoop van zegen.
Groeten
Pieter
Dag Jan
Ik ben inderdaad een kleine 14 dagen geleden heel stevig op de knie gevallen. Zware bloeduitstorting en een soort kneusing van de aanhechting van de quadriceps aan het kniegewricht. Heb sinds mijn val nog maar één maal een kwartiertje gelopen. Was heel pijnlijk.
Het gaat wel elke dag beter. Al is een trap af gaan nog steeds geen evidentie.
Ik heb anderhalf jaar niet kunnen sporten door verbouwingen. Daarna heb ik heel veel getraind om klaar te zijn voor de Hel. Er kwam heel veel planning bij kijken, maar tot 14 dagen terug verliep als naar wens. Ik heb echt veel geïnvesteerd in het fietsen. Veel lange en intensieve traingen afgewerkt. De wedstrijden waaraan ik deelnam verliepen ondanks de drukke trainingsarbeid ook meer dan naar wens: 3e in winterduatlon Lembeke, 1e in winterduatlon Asse en 4e in marathon Kasterlee.
Na 3 x 2e en 1 x3e te zijn geweest in mijn favoriete wedstrijd, wou ik echt eens de hoofdvogel afschieten. Al weet ik (als geen ander?) ook wel dat dit absoluut geen evidentie is. Je bent maar zo sterk als de zwakte van je tegenstanders...En de tegenstanders zullen in deze editie allesbehalve zwak zijn. Integendeel. Wat een deelnemersveld!
Die val op training heeft mijn plannen (of lees: dromen) zwaar gehypothekeerd.
Na overleg met kinesist en dokter heb ik besloten om zondag toch aan de start te staan. Als ik na afloop van de winterduathlon voldoende rust zal ik in principe geen blijvende schade aan mijn knie aanrichten. Probleem is wel dat het pijn zal doen. Heel veel pijn. Zowel tijdens het lopen als tijdens het mountainbiken.
Ik heb ondertussen mijn ambities heel wat minder scherp gesteld, maar ik ga mijn huid alleszins duur verkopen.
Vanavond probeer ik een half uurtje te lopen. Op hoop van zegen.
Groeten
Pieter
Wie top tien wil zitten, zal inderdaad over HEEEEL goede papieren moeten beschikken en misschien ook het nodige dosis geluk moeten hebben indien er sneeuw en ijs op het parcour ligt.
Vergeet ook plaatselijke atleten niet zoals Tony Goossens en John Vandevelde. Ook allebei reeds top tien in vorige edities.
Hopelijk ligt er geen sneeuw zoals vorig jaar! Ik hoop wel dat gedubbelden zo fair willen zijn om even opzij te gaan als toptieners voorbij gefietst komen. Dat bespaart voor iedereen valpartijen!
Vergeet ook plaatselijke atleten niet zoals Tony Goossens en John Vandevelde. Ook allebei reeds top tien in vorige edities.
Hopelijk ligt er geen sneeuw zoals vorig jaar! Ik hoop wel dat gedubbelden zo fair willen zijn om even opzij te gaan als toptieners voorbij gefietst komen. Dat bespaart voor iedereen valpartijen!
-
susuki
- Mountainbiker
da zal wel geen probleem zijn, het mooie van de hel is dat alle atleten respect voor elkaar hebben de eersten voor de laatsten en omgekeerdKonijn wrote:Wie top tien wil zitten, zal inderdaad over HEEEEL goede papieren moeten beschikken en misschien ook het nodige dosis geluk moeten hebben indien er sneeuw en ijs op het parcour ligt.