Heeft er iemand ervaring met het rijden in dit gebied?
Ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van andere bikers
La vallée de l’Ubaye
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Behalve de weg tot St Paul(vroeger piste, geen asfalt) is der niks zonder stapstukken.
Naar boven over de weg naar beneden over de gr.
Rondritjes St Ours mallemort(afsteker naar tete de virayse loont)-col du vallonet(niet veel stappen).Vanui st paul de longet+de agnel+de col de la noire in één dag dat is heavy stuf.
Naar boven over de weg naar beneden over de gr.
Rondritjes St Ours mallemort(afsteker naar tete de virayse loont)-col du vallonet(niet veel stappen).Vanui st paul de longet+de agnel+de col de la noire in één dag dat is heavy stuf.
- LuckyIron
- Mountainbiker
vorig jaar de Grand Raid Transubayenne gereden: volledig verslag met foto's op http://users.skynet.be/ivandh/transubayenne2009.htm
genieten !
genieten !
Inderdaad is de Tete de Viraysse een aanrader!! Via St. Ours bereik je de 2 forten op deze bergtop. Naar het laatste fort ligt een geweldig singletrack tegen de bergwand aangeplakt.
Andere toppers in het gebied: Col Bas en Fort Dormillousse, Parpaillon en het schijnt dat je in Fort Tournoux een afdaling kunt maken via de gangen van het fort!!!
Ook heb ik de Transubayenne gereden in 2008. Foto's hiervan kun je zien op: http://picasaweb.google.com/giant4751/T ... directlink en http://picasaweb.google.com/giant4751/T ... directlink
Andere toppers in het gebied: Col Bas en Fort Dormillousse, Parpaillon en het schijnt dat je in Fort Tournoux een afdaling kunt maken via de gangen van het fort!!!
Ook heb ik de Transubayenne gereden in 2008. Foto's hiervan kun je zien op: http://picasaweb.google.com/giant4751/T ... directlink en http://picasaweb.google.com/giant4751/T ... directlink
- Reindert
- Mountainbiker
Re: La vallée de l’Ubaye
Even dit oude topic van onder het stof halen:
In Juli-Augustus ga ik 2 weken naar deze streek. Ik heb al een kaartje van de vaste routes ontdekt, alsook de 'Transubayenne' in het paars op het kaartje.
Iemand ervaring met deze tracks? Met hun bepijling?

Alvast bedankt!!
In Juli-Augustus ga ik 2 weken naar deze streek. Ik heb al een kaartje van de vaste routes ontdekt, alsook de 'Transubayenne' in het paars op het kaartje.
Iemand ervaring met deze tracks? Met hun bepijling?

Alvast bedankt!!
- Reindert
- Mountainbiker
Nog eens proberen: iemand deze vaste routes al gereden?
Hoe zit het met de bepijling, welke zijn zeker de moeite, welke minder, ...?
Thx
Thx
-
need for speed
- Mountainbiker
Post by need for speed »
" onclick="window.open(this.href);return false;Reindert wrote:Nog eens proberen: iemand deze vaste routes al gereden?
Thx
" onclick="window.open(this.href);return false;
ge kunt het best met lift omhoog en dan boven rond rijen
vars
praloup
die 1 foto is van klim de bonnet via off road gaat vie de col de cayolle
naar de tunnel van pappelion nr 12 zwart op de kaart kunt via vars rondje rijden heb is gedaan 15jaar geleden
rij altijd zonder gps kaartje overtekenen weg ben
praloup heeft hele mooie single track's wel fully aan te raden
-
need for speed
- Mountainbiker
Post by need for speed »
van vars naar risoul 1850= ook mooi zeker als ge terug rijd naar vars liggen mooie enduro track's als nog meer info wilt laat ma wetenneed for speed wrote:" onclick="window.open(this.href);return false;Reindert wrote:Nog eens proberen: iemand deze vaste routes al gereden?
Thx
ge kunt het best met lift omhoog en dan boven rond rijen
vars
praloup
die 1 foto is van klim de bonnet via off road gaat vie de col de cayolle
naar de tunnel van pappelion nr 12 zwart op de kaart kunt via vars rondje rijden heb is gedaan 15jaar geleden
rij altijd zonder gps kaartje overtekenen weg ben
praloup heeft hele mooie single track's wel fully aan te raden
- Reindert
- Mountainbiker
Bedankt. Die single tracks in Pra Loup lijken me heel interessant. Het is in de buurt van Meolans dat ik op een klein camping zit, vandaar.
Als ik nog iets moeten weten, pb ik wel.
Merci!
Als ik nog iets moeten weten, pb ik wel.
Merci!
Ik heb vorig jaar 2 weken ietsjes noordelijker gezeten, eerder de regio van Embrun.
Ik heb wel op een avond een stuk van de route links in het beeld gedaan, vanuit Pontis dus. Super mooie track! Route was ook goed uitgepijld, niet super, maar je rijdt je niet mis als je op let.
Het gebied (Barcelonnette, pra loup, vars, embrun enz) heeft echt wel zeer veel zeer mooie tracks en ook voor alle fietsdisiplines: xc, toer, am en ook fr/dh in de bikeparken.
Ik heb wel op een avond een stuk van de route links in het beeld gedaan, vanuit Pontis dus. Super mooie track! Route was ook goed uitgepijld, niet super, maar je rijdt je niet mis als je op let.
Het gebied (Barcelonnette, pra loup, vars, embrun enz) heeft echt wel zeer veel zeer mooie tracks en ook voor alle fietsdisiplines: xc, toer, am en ook fr/dh in de bikeparken.