Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

The Doctor 46 wrote:vraagje
Bandentype: Tubular
wat is het verschil tss UST en Tubular
tubular zijn echte tuben, dus de band is volledig dicht op zichzelf (rubber loopt rondom rond) . zoals een binnenband. ook zit het ventiel op de band zelf.

UST ziet eruit als een gewone band maar de hiel is iets nauwer (sluit dan beter aan op de velg) en het rubbermengsel is luchtdicht waardoor je in combinatie met een speciaal ventiel zonder binnenband kan rijden. beetje zals bij auto's
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

rombaft wrote:Enig minpuntje misschien, de banden zijn iets smaller dan gelijkaardige maten (naar mijn gevoel)
Ze lijken inderdaad iets smaller maar ze zijn zeer rond van vorm. Op de grond worden ze wat platgedrukt wat ze toch een redelijk contactoppervlak geeft. (Als ze natuurlijk niet op 3bar staan)

M'n bikemakker 2.25 Michelin WildRockr en ik rij met 2.3 Barro Mountain. De Michelins zijn een pak breder, maar nogal afgeplat bovenaan.

de barro's:
Image
bikerzot22
Mountainbiker

Post by bikerzot22 »

continental mountain king en nobby nic voor de winter
voor de zomer ga ik voor racing ralph en speed king :-)

mijn persoonlijke keuze en ben er heel tevreden over :bounce:
Helmut B
Mountainbiker
Location: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Post by Helmut B »

Sorry als het hier al eens gestaan heeft (ik heb geen zin om alle voorgaande 33 pagina's te gaan lezen...) Ik heb een vraagje: wat maakt het verschil tussen draadbanden en vouwbanden? Als ik in de onlineshops kijk zie ik dat er van de meest courante banden vaak zowel een draad- als een vouwband te verkrijgen is. De draadband meestal aan ongeveer de helft van de prijs...

Waarom dit prijsverschil? Is duurder beter?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Helmut B wrote:Sorry als het hier al eens gestaan heeft (ik heb geen zin om alle voorgaande 33 pagina's te gaan lezen...) Ik heb een vraagje: wat maakt het verschil tussen draadbanden en vouwbanden? Als ik in de onlineshops kijk zie ik dat er van de meest courante banden vaak zowel een draad- als een vouwband te verkrijgen is. De draadband meestal aan ongeveer de helft van de prijs...

Waarom dit prijsverschil? Is duurder beter?
Ja!
Draadband heeft een veel harder karkas en zal minder vervormen.

Dus minder grip en méér rolweerstand. Meestal is de rubbersamenstelling (die ook voor grip en minder rolweerstand zorgt) ook anders.

Een draadband is soms ook een hel om op de velg te krijgen.
Eigenlijk om iet of wat deftig te mtb-en is een draadband BROL
Helmut B
Mountainbiker
Location: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Post by Helmut B »

Thx voor de toelichting!
Fast Phil
Mountainbiker

Geax AKA

Post by Fast Phil »

Vandaag een setje Geax AKA's gekocht. Wordt geprezen als vlotlopend en toch voldoende grip voor cross country.
Zal het volgende week weten te zeggen, want ze kunnen zich al eens bewijzen in de 6-uren van Halle!
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: Geax AKA

Post by zwolle »

Fast Phil wrote:Vandaag een setje Geax AKA's gekocht. Wordt geprezen als vlotlopend en toch voldoende grip voor cross country.
Zal het volgende week weten te zeggen, want ze kunnen zich al eens bewijzen in de 6-uren van Halle!
hebde al een oordeel kunnen vellen over de aka banden?

ben nieuwsgierig
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

Ik rij voor de moment op MAXXIS ranchero's (zaten op m'n bike bij aanschaf)
waardeloos imo ....
Veel te zacht rubber , kan je niet hard genoeg op druk zetten (staat nu op 4,5 bar en kan er nog goed in duwen met m'n hand )

morgen eens zien voor een nieuw setje op te leggen
ik heb nog liggen :
standaard banden van m'n scott (heel tevreden van geweest)
Michelin No-Aqua met heel kleine nopjes (bijna Slicks) zomerbandjes dus , nu al de moeite om op te leggen ?
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

kennytuning wrote:...waardeloos imo ....
Veel te zacht rubber , kan je niet hard genoeg op druk zetten (staat nu op 4,5 bar en kan er nog goed in duwen met m'n hand ) ...
elke mountainbikeband op 4,5 bar is waardeloos
Post Reply