Zo 12/12/2010 Tervuren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wwim
Mountainbiker

Post by wwim »

proficiat,prachtige rit
had gekozen voor de 40 km maar heb dan de laatste lus van 50 km meegenomen, ik had dan 47km en 620 hoogtemeters
ik zou denken "hoe vettiger, hoe prettiger"
Philmil
Mountainbiker

Post by Philmil »

Prima tochtje zoals vorig jaar. Wel wat meer baggerwerk maar 't is weer ne keer iets anders hé.

1 ding begrijp ik echter niet #-o Een organisatie die zoveel inspanning levert qua parcours, seingevers, bewaakte fieststalling, douches =D> =D> maar dat blijkbaar de slechte punten vergeet bij te werken :oops:

Vandaag maar liefst 43 min aangeschoven aan de afspuitstand #-o #-o Ne mens zou voor minder geirriteerd geraken zeker als je weet dat het vorig jaar ook al van hetzelfde was :oops:

Als ze dit puntje veel verbeteren dan is dit deze tocht echt top [-o< [-o<
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Vandaag de 40 km afgebaggerd.
Na een weekje snipverkouden, en in totaal 14 dagen nimeer buiten te hebben gespeeld, was dit wel effe terug wennen.
Toffe rit. Heb me ook gewaagd aan het drassige stukje voor de échte bikers :wink: , maar vond het slijk daar ni zo mooi. :-?

Volgens mij was er zeker genoeg materiaal voorzien aan de afspuitstand, en zijn er dus 2 mogelijke scenario's :
. ofwel gewone spuiten ipv hogedruk, want het gaat sneller met een gewone spuit.
. ofwel langer in't cafetaria blijven plakken, totda iedereen klaar is, dan staat er geen kat meer :-D
PS ; ik heb ook krassen van de ophang-haken, maar mijnen bike is nimeer zo nieuw ...
trashviper
Mountainbiker

Post by trashviper »

Prachtige tocht en prachtorganisatie.
Rond 10:15 vertrokken in de volle zon en de 40km gedaan.
Van bij de start direct onverharde wegen voorgeschoteld en veel bos, had ik niet verwacht.
Afspuiten was inderdaad niet te doen en we vragen geen karchers want da's toch niet gezond voor 't fietske, beter wat meer gewoon spuiten. Maar dat vergeven we graag want voor de rest "top".

Even meegeven dat mijn ervaringen met mijn Maxxis Medusa 1.8 banden super zijn, nooit verwacht. Ideaal voor modder, zelfs met 3 bar druk. Heel content mee.
johand
Mountainbiker

Post by johand »

heb serieus afgezien gisteren :-D
http://connect.garmin.com/activity/59479938
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Prachtig parcours (40km) =D> heel zwaar door de weersomstandigheden, met slechts één strook die echt niet meer te doen was voor de gemiddelde biker - het hier al zo vaak genoemde "witloofveld"! Doodmoe, maar 'k heb er van genoten.

Bikewash was inderdaad té lang wachten (rond 12.00) - tip aan organisatie: geen hogedrukspuiten, maar gewone én meer tuinslangetjes!

Ah ja, en nog een tip: meer soep voorzien aan de bevoorrading! [-o< Had daar nu echt eens zin in, en lap, de laatste kop ging naar de biker voor mij... dju toch! 8)

En wat dat "witloofveld" betreft: ik heb daar bikers schuin over het veld een shortcut zien nemen... doe dat toch niet, zo maakt ge de boeren viesgezind en is het volgend jaar misschien gedaan met een passage door dat veld...
Kurtje73
Mountainbiker

Post by Kurtje73 »

Of je nu van slijk houdt of niet, de impact van de rit van Tervuren op je materiaal is aanzienlijk. Ik zag gisteren ook een heleboel bikers aan hun materiaal prutsen tijdens de rit, veelal na een zware modderstrook.
Vooral die veldwegen zijn er voor mij teveel aan, maar anderen vinden dat blijkbaar net leuk.
De FB's zullen alleszins een drukke week tegemoet gaan!

PS Foto's staan nog niet echt online volgens mij...
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Kurtje73 wrote:Of je nu van slijk houdt of niet, de impact van de rit van Tervuren op je materiaal is aanzienlijk. Ik zag gisteren ook een heleboel bikers aan hun materiaal prutsen tijdens de rit, veelal na een zware modderstrook.
Vooral die veldwegen zijn er voor mij teveel aan, maar anderen vinden dat blijkbaar net leuk.

Voor mij hoeft het ook niet meer zo'n modder TT's. Kijk al uit naar het zomer seizoen. :bounce:
Voervallei Voske
Mountainbiker

Post by Voervallei Voske »

De foto's staan op onze website http://www.voervalleivossem.be.
Fantastisch werk van onze fotografen en onze webmaster/fotograaf Stefan.

Merci mannen! =D>
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

The Doctor 46 wrote:
Kurtje73 wrote:Of je nu van slijk houdt of niet, de impact van de rit van Tervuren op je materiaal is aanzienlijk. Ik zag gisteren ook een heleboel bikers aan hun materiaal prutsen tijdens de rit, veelal na een zware modderstrook.

Voor mij hoeft het ook niet meer zo'n modder TT's. Kijk al uit naar het zomer seizoen. :bounce:
voor mij ook niet. ik ga zo meteen beginnen aan de wash #-o
Post Reply