vlekken op shirts

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
-playboy-
Mountainbiker

Post by -playboy- »

Wasch end go
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

momenteel doen we t zo;
bij thuiskomst inwrijven met bruine(sommige zeggen zwarte)zeep(vast,in een emmertje)
in emmer of kuipje warm water steken en nog s goed wrijven(op grootmoeders wijze :lol: )
na een uurtje(of2) de wasmachine binnen en dan zoals gewoonlijk wassen
na enkele beurten zo gaan die superhardnekkige vlekken er langzaam uit!we hebben echt alle soorten waspoeder en zo uitgeprobeerd,vooraf weken in biotex (nog in nederland te verkrijgen)was ook niet slecht.
bedankt voor de tips tot nog toe!
Kansee
Mountainbiker

Post by Kansee »

met kleren en al onder de douche tot het water niet meer gekleurd is, en vervolgens wassen op intensief spoelen (eventueel vlekken nog insmeren met PréWash)
tom_
Mountainbiker

Post by tom_ »

ik heb overlaatst een nieuwe wintervest met veel wit erin gekocht.
nu na mijn eerste tt'tje zag die er al nie meer uit natuurlijk hé.
ik kom thuis en mijn vriendin vestje direct in de wasmachine gestoken en met vanish en de vlekken waren er niet helemaal uit.
ze heeft toen da nieuw product van dash of dreft gebruikt en nu is het wit terug mooi wit.
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

AC delikaat. Werkt super, tip is doorgegeven aan alle club leden
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

bruine zeep +1
thuiskomen en in een sopje laten weken zodat de vlek niet helemaal kan indrogen. Daarna net voordat ik alles het wasvat inzwier doe ik bruine zeep op de vlekken (inwrijven in de vlekken via de kleding zelf) daarna gewoon het wasvat in en alles komt er terug rood/wit uit.
sofeurken wrote:momenteel doen we t zo;
bij thuiskomst inwrijven met bruine(sommige zeggen zwarte)zeep(vast,in een emmertje)
in emmer of kuipje warm water steken en nog s goed wrijven(op grootmoeders wijze :lol: )
na een uurtje(of2) de wasmachine binnen en dan zoals gewoonlijk wassen
na enkele beurten zo gaan die superhardnekkige vlekken er langzaam uit!we hebben echt alle soorten waspoeder en zo uitgeprobeerd,vooraf weken in biotex (nog in nederland te verkrijgen)was ook niet slecht.
bedankt voor de tips tot nog toe!
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

zoveel mogelijk zwarte kledij kopen helpt ook ...nji gene zever nu het gaat moeilijk eruit ik gebruik citroentje zoals ge nog kan kopen op de markt op dezefde manier gebruiken gelijk bruine zeep goe inwrijven en soppen dan in het wasmachien :wink:
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

+1
inderdaad,kledij met veel zwart erin (zeker op de rug)is ook goed,daar letten we nu ook op!
Prospeer
Mountainbiker

Post by Prospeer »

Ook niet vergeten om wasPOEDER te gebruiken, want dit werkt tegen vlekken nog steeds het best. Dus gewoon poeder, compact (beter voor het milieu) of eventueel uni-dose tabletten - geen liquitabs of vloeibare wasmiddelen.
Neem ook een A merk waspoeder!
sofeurken
Mountainbiker

Re: vlekken op shirts

Post by sofeurken »

nog even van onder t stof :lol: :lol: halen i. v. m. topic moddervlekken :evil:
Post Reply