Wortegem-Petegem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
beethoven
Mountainbiker

nieuwe rode + blauwe pijltjes ontdekt (Wortegem Kruishoutem)

Post by beethoven »

Beste bikers, Ik was dus mijne bike. Afspuiten is verleden tijd zelfs op TT of dergelijke zal ik mij daar zoveel mogelijks aanhouden. Iets vuil met de bike terug keren van een route of toertocht kan mij niet schelen.
Bij spuiten heb je veel nadeel, dat je spuit op plaatsen welke je niet vermoed hoe kwetsbaar de bike's onderdelen zijn en je dit niet zo ziet ook. Bij een gewone was thuis met borstel of zeem heb je dit risiko niet. Thuis ga je dan wel ook zorgvuldiger tewerk. Op een afspuit stand gaat het iets te vlot vermoed ik. Blijkbaar zal het je in de toekomst handelen op deze wijze.
Alleen op deze manier zal je best onaangename kosten besparen en zelf meer onderhoud besteden aan je bike. Dit zal zeker bij de meer ervaren biker een rol spelen die meer zorg aan zijn gerief wil besteden. Als je toch wil beschikken over dit materiaal spring dan heel voorzichtig om met dit soort materiaal. RudyVdE.
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Beethoven,

ik kan je wel volgen met het wassen van je bike. Ik moet wel zeggen dat ik enkel het meeste vuil van de fiets spuit en daarbij niet of dan toch zo weinig mogelijk op tandwielen of assen. De grote schoonmaakbeurt volgt dan thuis met de borstel en vodden met een algemene smeerbeurt als afsluiter.
beethoven
Mountainbiker

nieuwe rode + blauwe pijltjes ontdekt (Wortegem Kruishoutem)

Post by beethoven »

Beste,
wat ik bedoel is wel het volgende. Ik ben dus niet in het bezit van een wagen, waar ik dus ga moet ik terugkeren naar huis, met een bike die om volgende redenen niet goed gesmeerd loopt kan dat niet. Te veel slijtage naar mijn oordeel wel. Dus iets vuiler terug keren lijkt mij beter. De straal ook iets lager zeten is een oplossing om iets zorgvuldiger te zijn tegen over mijn gerief. Vele zullen weer zeggen laarie, maar dat is meer mijn zaak. Ik let dus wel iets meer op de assen van de wielen; braclet; ketting; crankx en casette.Terug keren met assen waar vet is weggespoten nee, gewoon het iets te veel aan modder wegvegen met een vod ja. hopelijk ben ik zorgzaam genoeg. Geen afspuit installatie jammer voor jou, een beek waar ik waterschep vind in ook wel is meer te prefereren denk ik. Rudy VdE.
Eldee
Mountainbiker

Post by Eldee »

Heb deze route -althans de rode toch- deze namiddag gereden en die viel best mee. Het meeste is hier al gezegd: tamelijk veel off-road in verhouding met de streek en haar mogelijkheden. Was vandaag kurkdroog, en dan ben je op een kleine twee uur wel klaar met de route. En Mario De Clercq ben ik niet tegengekomen :drunk:
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

Gisterenmorgen roden nog eens gerejen. Ben Mario Declercq ook nie tegengekomen, maar deze morgen hem wel tegengekomen op de weg. :bounce: (Ie reed toch rapper dan ik :lol: )
PeterM
Mountainbiker

Wortegem-Petegem

Post by PeterM »

Vandaag voor de eerste maal de Bloso route in Wortegem-Petegem gedaan. Gezien ik pas om 18u30 daar was werd het de 25 km route. Zeer makkelijke route met 1 minpunt. Deze route is pas open en aan een school in Petegem is er plots een buurtweg afgesloten. Verankerde nadar met mooi bordje van openbaar onderzoek dat men deze weg zou willen afsluiten en omleggen. Wel geen doorkomen aan, en hoe ze die willen omleggen, of al hebben omgelegd staat er natuurlijk niet bij. Over de parking van de school is't zeker niet. Zoeken dus maar. En ja hoor, wie zoekt, die ...

Heb geen km-teller (zit meer op de koersfiets) maar 1u08 voor 25 km lijkt me voor mijn kunnen iets te snel, zeker omdat ik heb moeten zoeken heb. Denk dat de afstand iets minder zal zijn. Wel een mooi begin van het parcours. Morgen probeer ik de rode met extra blauwe lus. Zal voor de zekerheid maar een plannetje meenemen voor als ze daar nog wegen willen afschaffen.
nedake
Mountainbiker

Re: Wortegem-Petegem

Post by nedake »

hi

heb vorige zondag elsegem mbtroute 25km gereden, kwam ook aan buurtwegje dat afgesloten is daar ze de weg gaan verleggen, via achter kant parking school, uitgekomen bij soort rusthuis, op een bepaalde plaats is er stuk prikkeldraad weggeknipt, daar door en je komt uit op een verkaveling, doorrijden tot op de baan en rechtsaf naar de spoorweg.

Genoten van deze leuke route, prachtige off roads + zicht, pittige helling #-o maar ff erna de afdaling =D> , weliswaar op asfalt.

greetz
zanneis
Mountainbiker

mario de clercq route

Post by zanneis »

heb tijdje geleden keer groene en paar dagen later blauwe lus gereden van deze route
ben van plan om morgen de rode (grote gedeelten van blauwe + groene) te rijden

iemand die deze recent gereden heeft, en weet heeft of ze er berijdbaar bijligt ? Vooral geïnteresseerd in de zones in Oud Moregem - Stokerijtje, deze kunnen er nl nog modderachtig bijliggen

bedankt
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Plakkerige modder a volonté.
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Blijkbaar is het een tijdje geleden dat deze route nog eens gereden is? Morgen zouden wij daar willen gaan trainen maar wij hebben nog geen ervaring met deze route. Kan iemand vertellen of het de moeite is en of de pijltjes overal hangen?

Thanks! Wij starten trouwens om 18u en zijn afgesproken rond 17u45 in Ooike. Andere liefhebbers zijn steeds welkom!

Groeten
Herder Ben
Post Reply