sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Zotte Marre wrote:Leuke verschijning, expeditie gericht, maakt me nieuwsgierig.

Wat zijn voordelen van zo'n stuur? Hoe noemen ze dat ? Fleege?
En zijn mechanische schijfremmen beter in expeditie-omstandigheden? Makkelijker om kabels te wisselen dan een kapotte olieleiding te herstellen in de middle of nowhere?
Geen idee wat de term voor dat soort stuur is. Die On One Mary bestaat trouwens al een heel tijdje, maar ik denk dat er nu een "groot" merk met iets heel gelijkaardigs op de markt gekomen is (kan niet direct vinden welk).

Die vorm zorgt alleszins voor een meer ontspannen rijhouding en zou een oplossing zijn voor slapende handen. Dat laatste is iets waar ikzelf veel last van heb (met Ergon grips al beter, maar lang nog niet weg) dus kan ik binnenkort een gefundeerde mening daarover geven :wink:.

Dat stuur is heel populair in sommige single speed kringen omdat het een natuurlijker hefboom zou geven als die mannen écht op de pedalen moeten duwen (en dus aan hun stuur sleuren).
Het zou kunnen kloppen... ik verloor in mijn kindertijd opeens alle korte tussensprints tegen mijn kameraden die nog met een klassiek "heren"stuur reden vanaf het moment dat ik een koersstuur monteerde (voor ik commentaar krijg: mtb's bestonden toen nog niet :evil: !).
We zullen wel zien hoe het rijdt, het ligt alleszins heel natuurlijk in de hand.

De Avid BB7 mechanische schijfremmen hebben inderdaad als voordeel dat je dat met een gewoon kabeltje kan repareren, geen speciale tools, geen ontluchtingsmiserie... ik heb ze zelf ook nog niet gebruikt maar er zijn er veel die er bij zweren. Zelfs al gezien op een ti fully !
Ik heb er feitelijk nog weinig slechts van gehoord, ze werken en werken goed. Meer moet dat niet zijn.

Stalen frame omdat het op elke hoek van de straat kan gelast worden als er iets mis mee gaat en je 't één en 't ander kan herplooien indien er iets serieus mis is gegaan :-D !

Gripshifts omdat je die ook kan blijven bedienen met dikke handschoenen aan. Alhoewel ik die niet hoef te gebruiken hoop ik, ik heb al gewatteerde stuurmoffen gereed liggen...
elangelo
Mountainbiker

Post by elangelo »

Pocoloco... gij schijnt echt wel een oneindige voorraad kwel kranken van race face te hebben liggen :p

Ziet er mij een nice no nonsense bike uit! Van zodra het weer wat beter wordt wil ik wel ne keer een sandman testen... Niet dat ik niet in de koude wil rijden maar wil er van kunnen genieten en niet continu op ijsplekken en dergelijk moeten denken...
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

Wederom een prachtige Sandman, al vind ik de Gobi meer iets voor mij. Moest ik geld over hebben, bestelde ik die direct in gifgroen of flashy orange met alde rest in het zwart... dromen mag hé :p
fros
Mountainbiker

Post by fros »

pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

fros wrote:zeg pocoloco-koen

dit gezien??

http://www.singletrackworld.com/forum/t ... dman-bikes
Ja hoor, probleem is dat ik soms in het buitenland zit, buiten internet bereik. Als ik dan terugkom zitten er 500 emails in mijn inbox en soms wel 2000 in mijn Ongewenste Mails box. Als ik gewoon thuis ben scan ik die dagelijks ongewenste mails en haal ik er de (weinige) goeie er alsnog tussen uit. Maar als er dat meer dan 1000 zijn gaat dat met de grovere borstel.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken... soms zie ik een bericht op een forum verschijnen dat ik niet antwoord, terwijl ik dan toch dagelijks alles gecheckt heb... ofwel gaan er inderdaad sommige mails verloren, ofwel hebben die een mail gestuurd waarvan de titel niet doet vermoeden dat het "serieus" is. Als die dan in de Ongewenste Mailbox terecht komt is het onherroepelijk "voilbak". Ik doe die niet allemaal open hé, da's totaal onbegonnen werk.

Hier nog een fotooke van de kast en nóg andere cranks :-D

Ja hoor, eindelijk die kawa groene !!

Image
fros
Mountainbiker

Post by fros »

kawa groen is

ImageImageImage
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Diene groene ... =P~ =P~

Verdoesje m'n vru wa ga die zeggen als ik daar nu al mee afkomt. [-X

Vraag : waar kunnen we die zaken eens van dichtbij zien ?
Tiens gn goesting om de thread opnieuw door te nemen, wat is het budget frame met de zaken die absoluut nodig zijn zoals wielen ?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Jihaa !!!

Had wel gedacht dat dat groen ging knallen.
Supervet Koen.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

crank van die kawa-groene is mooooi, meer info?
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

Damn, das knap. En idd kunnen we die ergens irl bekijken?
Post Reply