Geen idee wat de term voor dat soort stuur is. Die On One Mary bestaat trouwens al een heel tijdje, maar ik denk dat er nu een "groot" merk met iets heel gelijkaardigs op de markt gekomen is (kan niet direct vinden welk).Zotte Marre wrote:Leuke verschijning, expeditie gericht, maakt me nieuwsgierig.
Wat zijn voordelen van zo'n stuur? Hoe noemen ze dat ? Fleege?
En zijn mechanische schijfremmen beter in expeditie-omstandigheden? Makkelijker om kabels te wisselen dan een kapotte olieleiding te herstellen in de middle of nowhere?
Die vorm zorgt alleszins voor een meer ontspannen rijhouding en zou een oplossing zijn voor slapende handen. Dat laatste is iets waar ikzelf veel last van heb (met Ergon grips al beter, maar lang nog niet weg) dus kan ik binnenkort een gefundeerde mening daarover geven
Dat stuur is heel populair in sommige single speed kringen omdat het een natuurlijker hefboom zou geven als die mannen écht op de pedalen moeten duwen (en dus aan hun stuur sleuren).
Het zou kunnen kloppen... ik verloor in mijn kindertijd opeens alle korte tussensprints tegen mijn kameraden die nog met een klassiek "heren"stuur reden vanaf het moment dat ik een koersstuur monteerde (voor ik commentaar krijg: mtb's bestonden toen nog niet
We zullen wel zien hoe het rijdt, het ligt alleszins heel natuurlijk in de hand.
De Avid BB7 mechanische schijfremmen hebben inderdaad als voordeel dat je dat met een gewoon kabeltje kan repareren, geen speciale tools, geen ontluchtingsmiserie... ik heb ze zelf ook nog niet gebruikt maar er zijn er veel die er bij zweren. Zelfs al gezien op een ti fully !
Ik heb er feitelijk nog weinig slechts van gehoord, ze werken en werken goed. Meer moet dat niet zijn.
Stalen frame omdat het op elke hoek van de straat kan gelast worden als er iets mis mee gaat en je 't één en 't ander kan herplooien indien er iets serieus mis is gegaan
Gripshifts omdat je die ook kan blijven bedienen met dikke handschoenen aan. Alhoewel ik die niet hoef te gebruiken hoop ik, ik heb al gewatteerde stuurmoffen gereed liggen...