XTR vs X-0
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ja die nokons zien er idd zeeer vet uit janman !! Maar kvraag mij af, kheb al bij iemand gezien, waarda de kabel vertrekt uit de shifter he, daar draaide die buitekabel in ne rechte hoek (!) ineens 90° dus, maar de binnekabel die ga daar toch door en als ge schakelt beweegt de binnekabel toch door die 90° , hoe komt het dan dat da geen problemen geeft??
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
En waarom zou je niet opteren voor X9 shifters en a-derailleur ? Het enige wezenlijke verschil tussen X9 en XO is, naast een spectaculair verschil in prijs, het gewicht (60 gram). Ook het uitzicht is iets minder design maar als je daar kan mee leven ...philip wrote: als je X.0 te duur vind dan is IMHO de volgende beste combinatie SRAM Rocket gripshifts met een Shimano XT derailleur
Ik heb op mijn mudbike XT-shifters en derailleurs - op de scalpel heb ik X9. Ook tussen X9 en XT is het verschil heel groot. De X9 schakelt trefzekerder, sneller en gooit in 1 draai de ketting van de 34 op de 11.
Voor het verschil in prijs tussen een X9 en XO kan je een kompleet setje Ritchey WCS-spullen kopen (stuurpen, zadelpen, stuur). En daar ga je meer gewicht mee sparen dan met een XO-derailleur.
Heb ze ook net gezien, ziet er schitterend uit. Op de beurs stonden ze ook en je kan gerust een knoop in de kabel leggen zonder dat het effect heeft op het schakelen.viperke wrote:ja die nokons zien er idd zeeer vet uit janman !! Maar kvraag mij af, kheb al bij iemand gezien, waarda de kabel vertrekt uit de shifter he, daar draaide die buitekabel in ne rechte hoek (!) ineens 90° dus, maar de binnekabel die ga daar toch door en als ge schakelt beweegt de binnekabel toch door die 90° , hoe komt het dan dat da geen problemen geeft??
Ik denk dat ik een setje ga bestellen.
mvg Ed
Jo dudes,
Voila, X-0 staat erop. En de eerste indrukken zijn goed, schakelt supersnel. De shifters zijn behoorlijk dik maar in combinatie met odi grips lock-on oogt het perfect en met mijn kolenschuppen is dat een goede zaak.
Heb me ook nog een fsa carbon krankstel laten aansmeren
Anyhoe, thx all voor de reacties en
Voila, X-0 staat erop. En de eerste indrukken zijn goed, schakelt supersnel. De shifters zijn behoorlijk dik maar in combinatie met odi grips lock-on oogt het perfect en met mijn kolenschuppen is dat een goede zaak.
Heb me ook nog een fsa carbon krankstel laten aansmeren
Anyhoe, thx all voor de reacties en
- renaat
- Mountainbiker
- Location: specialized s works m5 ( crossmax sl , fox rlc 100 )FSA crank en de rest full SRAM X9
diegene die nog xtr willen kopen gelieve dit eens te bekijken :
http://www.angryasian.com/images/Which_ ... de_sm1.mov

Hoogst merkwaardig! Dit verdient nadere aandacht...renaat wrote:diegene die nog xtr willen kopen gelieve dit eens te bekijken :