XTR vs X-0

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

ja die nokons zien er idd zeeer vet uit janman !! Maar kvraag mij af, kheb al bij iemand gezien, waarda de kabel vertrekt uit de shifter he, daar draaide die buitekabel in ne rechte hoek (!) ineens 90° dus, maar de binnekabel die ga daar toch door en als ge schakelt beweegt de binnekabel toch door die 90° , hoe komt het dan dat da geen problemen geeft??
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

philip wrote: als je X.0 te duur vind dan is IMHO de volgende beste combinatie SRAM Rocket gripshifts met een Shimano XT derailleur
En waarom zou je niet opteren voor X9 shifters en a-derailleur ? Het enige wezenlijke verschil tussen X9 en XO is, naast een spectaculair verschil in prijs, het gewicht (60 gram). Ook het uitzicht is iets minder design maar als je daar kan mee leven ...

Ik heb op mijn mudbike XT-shifters en derailleurs - op de scalpel heb ik X9. Ook tussen X9 en XT is het verschil heel groot. De X9 schakelt trefzekerder, sneller en gooit in 1 draai de ketting van de 34 op de 11.

Voor het verschil in prijs tussen een X9 en XO kan je een kompleet setje Ritchey WCS-spullen kopen (stuurpen, zadelpen, stuur). En daar ga je meer gewicht mee sparen dan met een XO-derailleur.
KONA-boy
Mountainbiker
Location: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Post by KONA-boy »

sluit mij volledig aan bij de commentaar van Jerommeken. Heb op mijn fully ook een X.9 der en gripshift, op mijn endorphin een XT.
De X.9 is idd véél sneller, preciezer en veel makkelijker af te stellen
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

viperke wrote:ja die nokons zien er idd zeeer vet uit janman !! Maar kvraag mij af, kheb al bij iemand gezien, waarda de kabel vertrekt uit de shifter he, daar draaide die buitekabel in ne rechte hoek (!) ineens 90° dus, maar de binnekabel die ga daar toch door en als ge schakelt beweegt de binnekabel toch door die 90° , hoe komt het dan dat da geen problemen geeft??
Heb ze ook net gezien, ziet er schitterend uit. Op de beurs stonden ze ook en je kan gerust een knoop in de kabel leggen zonder dat het effect heeft op het schakelen.
Ik denk dat ik een setje ga bestellen.
mvg Ed
fishlipz
Mountainbiker

Post by fishlipz »

Jo dudes,
Voila, X-0 staat erop. En de eerste indrukken zijn goed, schakelt supersnel. De shifters zijn behoorlijk dik maar in combinatie met odi grips lock-on oogt het perfect en met mijn kolenschuppen is dat een goede zaak.
Heb me ook nog een fsa carbon krankstel laten aansmeren :lol:

Anyhoe, thx all voor de reacties en
Guest

Post by Guest »

Ter info, gecontroleerde gewichten:
De X.O shorty shifters wegen, inclusief niet ingekorte kabels, exact 200 gram.
De X.O achterderailleur medium cage 205 gram en de long cage 211 gram.
Last edited by Guest on Sun 26 Sep 2004 23:18, edited 1 time in total.
renaat
Mountainbiker
Location: specialized s works m5 ( crossmax sl , fox rlc 100 )FSA crank en de rest full SRAM X9

Post by renaat »

diegene die nog xtr willen kopen gelieve dit eens te bekijken :

http://www.angryasian.com/images/Which_ ... de_sm1.mov

=D>
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

renaat wrote:diegene die nog xtr willen kopen gelieve dit eens te bekijken :

Niet echt goede reklame voor Shimano.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

renaat wrote:diegene die nog xtr willen kopen gelieve dit eens te bekijken :

=D>
Hoogst merkwaardig! Dit verdient nadere aandacht...
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

kan iemand mij vertellen wat hij te zien krijgt? ik krijg het binnen een half uur nog niet open :-?
Post Reply