Zo 28/11/2010 Aartrijke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Ja mannen, twas in orde hoor jullie toertocht. =D> =D>.
-4° toen ik Aartrijke binnenreed zondagmorgen kwart voor 8. Ik dacht bij mij zelf : 'Tgaan toch "echte" moeten zijn zulle die hier aantreden' . En wat bleek : het waren er bijna 1000 (duizend) .Sjiek hé =D> . De organisatie was er ook naar . Alles tiptop in orde. Geen moeite noch tijd werd er gespaard om ons een toffe voormiddag te beleven. Maar het was wel hier en daar een stukske glad. Hmm,... eigenlijk wel van hier tot daar een stukske glad.
Ik ben niet gevallen tot na de 2e bevoorrading. Ik heb me dan eens voor onze president zijn voeten gegooid. Gelukkig deden zijn remmen het en was hij allert genoeg. Anders kwam ik waarschijnlijk tussen de hoofdpunten op VTM terecht :-? #-o .
Dat mijn lichaam niet zo flexibel is als tijdens de zomermaanden heb ik nu ook geweten. Normaal als ik over mijn stuur vlieg, maak ik een gecontrolleerde zweefrol met een kleine salto. Ok, het is een beetje wennen maar als je genoeg valt , kan je die val 'verfijnen'. Gisteren daarentegen stuikte mijn voorwiel vast in een plas die wel 4x zo diep was als ik verwachtte met plotselinge stilstand tot gevolg. Ik maakte mij klaar voor de zweefrol maar wat bleek: Ik kreeg -door de koude waarschijnlijk- mijn knieen niet eens meer over mijn stuur #-o . Lap, daar ging mijn salto de mist in. Het werd een pijnlijk treffen met mijn stuur in de plaats. 'Ouderdom ' zeggen er zelfs sommigen :evil: [-X . Ik ga maar blijven trainen zekers.
Als er een toertocht komt van jullie deze zomer, laat het ons weten hé.
tjetten bloelink
Mountainbiker
Location: cube ltd team en ne focus cayo jeannetevelo GRYSPERRE'S on the road

Post by tjetten bloelink »

http://be.fotoalbum.eu/tjetten/a557319/slideshow

de grysperres hebben under gejeund
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Ja, nu ik eraan denk, natuurlijk nen dikke merci aan veel mensen, anders zaten we met zijn allen rond de Leuvense stoof tot de krokussen beginnen te schieten. Maar ik wou hier toch nog een ander punt oprakelen:

Tijdens onze glijpartij door de ruime Aartrijkse omgeving werden we toch wel door een aantal mannen met een gebreide helm (sommigen noemen het een mutske) voorbijgestoken.

Hoe zou ik dat nu zeggen... Als er niets in dat koppeke zit, moet het ook niet beschermd worden zeker?

Ondertussen het verhaal van Bartje Wellens gelezen die zijn helm in vijf stukken brak gisteren, maar zo'n mutske doet je even zacht vallen waarschijnlijk, op voorwaarde dat het gebreid is met ene rechts en twee averechts... #-o
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Moustache wrote:Ja, nu ik eraan denk, natuurlijk nen dikke merci aan veel mensen, anders zaten we met zijn allen rond de Leuvense stoof tot de krokussen beginnen te schieten. Maar ik wou hier toch nog een ander punt oprakelen:

Tijdens onze glijpartij door de ruime Aartrijkse omgeving werden we toch wel door een aantal mannen met een gebreide helm (sommigen noemen het een mutske) voorbijgestoken.

Hoe zou ik dat nu zeggen... Als er niets in dat koppeke zit, moet het ook niet beschermd worden zeker?

Ondertussen het verhaal van Bartje Wellens gelezen die zijn helm in vijf stukken brak gisteren, maar zo'n mutske doet je even zacht vallen waarschijnlijk, op voorwaarde dat het gebreid is met ene rechts en twee averechts... #-o
+1

Niet te doen he dat er nog altijd zijn die er liever uitzien gelijk een topmodel, [-X
dan dat ze hun brein zouden beschermen.... :drunk:

Vorige week ook twee zulke prachtexemplaren tegen gekomen... #-o

En als je ze dan dikswijls hoort praten... die kunnen blijkbaar niet vallen... dan denk ik .... ik wil ook zo'n fietske... :P
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Laat eens een helm vallen van drie verdiepingen hoog en dan een muts .
Raap ze op en vergelijk ze .Waar zijn de minste brokken af ?
Juist .Aan de muts is er niets . #-o #-o #-o

Zelf al tweemaal gevallen met helm .Een keer was er niets aan de helm maar lag ik een week in het ziekenhuis ,de tweede keer helm in frieten (andere helm na eertse val) en had ik niets .
Met de muts probeer ik het liever niet .(hoewel ik al zo gefietst heb wanneer ik helm was vergeten :oops: )
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Bresciani wrote:
Moustache wrote:Ja, nu ik eraan denk, natuurlijk nen dikke merci aan veel mensen, anders zaten we met zijn allen rond de Leuvense stoof tot de krokussen beginnen te schieten. Maar ik wou hier toch nog een ander punt oprakelen:

+1

Niet te doen he dat er nog altijd zijn die er liever uitzien gelijk een topmodel, [-X
dan dat ze hun brein zouden beschermen.... :drunk:

Vorige week ook twee zulke prachtexemplaren tegen gekomen... #-o

En als je ze dan dikswijls hoort praten... die kunnen blijkbaar niet vallen... dan denk ik .... ik wil ook zo'n fietske... :P
nee dat zijn er die met de fiets kunnen rijden maar dan enkel als der niet al teveel bochten in zitten of geen steil bergaf want daar rijden ze dan liever rond en bochten nemen kunnen ze niet :wink:
BAZIEL
Mountainbiker

Post by BAZIEL »

Eerts daags wordt een cheque van 500€ overhandigd aan de peter van DUCHENNE HEROES FILIP MEIRHAEGHE waarvoor ik iedereeen die deelnam aan de tocht van harte dank. =D> =D> =D> =D> Tot later Ciao
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

BAZIEL wrote:Eerts daags wordt een cheque van 500€ overhandigd aan de peter van DUCHENNE HEROES FILIP MEIRHAEGHE waarvoor ik iedereeen die deelnam aan de tocht van harte dank. =D> =D> =D> =D> Tot later Ciao
[-X [-X [-X Neen gasten, niet wij verdienen dat applaus niet. Wij, wij doen gewoon een toerken met ons veloken. [-X [-X [-X

Jullie organiseren, doen al het werk, hebben een eigen organisatie te ondersteunen en toch slagen jullie erin een som opzij te zetten voor een goed doel.

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Post Reply