Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
vienne
Mountainbiker

Post by vienne »

Peaches wrote:Waar heb je deze besteld/gekocht?

Via de site van www.nubuk-bikes.de heb ik deze al gezien.
Heb ook al getwijfeld om deze te bestellen, ga het toch eens doen denk ik, en dan maar hopen dat het nog veel sneeuwt =P~
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

ziet er inderdaad wel ni slecht uit, die bandjes met spijkers. Want deze morgen toch een goeie schuiver op een ijsplek gemaakt.

Wel zonder gevolg, dus we hebben geluk gehad
Kezzemil
Mountainbiker

Post by Kezzemil »

Hoi,
ik rij ook alle dagen maar slechts 1 keer in de week een deftige rit naar Brussel (27 Km enkel), dan nog eens 3 keer naar het station en 1 keer naar Dendermonde (7 Km) en de wagen is geen optie want die heeft mijn vrouwtje in beslag genomen :-)
Zoals gezegd, maar 1 deftige rit bij.

Sinds deze zomer ben ik ook de blije bezitter van een camelback drinksysteem dat werkt fantastisch maar, zoals ik vorige week heb ondervonden, NIET onder 0
Nog geen kwartiertje bezig en dat stom buisje was al bevroren.
En dorst dat ik had toen ik aankwam, da kunde gi ni geleuven :-D

Hoe doen jullie dat eigenlijk ? Drinken bij temperaturen onder nul.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Om de 5 min een klein slokje nemen en het water dat in de slang staat eerst wat terugblazen.
aimé
Mountainbiker

Post by aimé »

Nen echte k*tdag vandaag

Deze morgen zoals gewoonlijk de krant uit de bus willen halen, maar da lukte al niet, want het deurke (blauwe steen) was vastgevroren.
Allez dan de fiets op en na 10 meter lag ik al op mijn gezicht, een echte ijsbaan.. allez weer recht en na 100 meter op de “grote baan” maar da was nog even glad.
Dan maar besloten om den autot nemen (is al meer dan een jaar geleden)
Om 7 uur vertrokken, om 7u30 vriendin afgezet in aalst en en dan 1u10 minuten om in molenbeek te geraken via de E40
Een ramp gewoon, heel mijn dag was om zeep

Hopelijk morgen betere omstandigheden, ik sta in elk geval een 45 minuten vroeger op en ga toch aanzetten wss

Door de val een mooie bloeduitstorting op de heup en wat pijn in onderrug...
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

amai
ik ben iets later naar het werk vertokken
eerst de kindjes naar de school gedaan, met de 3 wielige bakfiets.
daarmee had ik geen enkel probleem met het geschuif, redelijk gripvast, dankzij het gewicht van 2 kindjes.

met de mtb, was eht al iets minder, misschien toch eens uitkijken naar een gripvast nagel-schwalbe.

Streets
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

Vanmorgen ook onderuit gegaan... Stond bijna stil aan de lichten achter een rij auto's en plots voorwiel weg. Geen schade aan fiets of mezelf dus op zich niks erg. Rara was wel dat ik op de fietspaden geen enkel probleem had en daar op de weg was het spiegelglad.
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Die Schwalbes heb ik gewoon gekocht bij den Duits (www.bike-discount.de). Gekocht na vorige winter, kwestie van voorbereid te zijn op een volgende ijsperiode.

Ik heb eventjes nagekeken en ze zijn al uitverkocht (niet te verwonderen met deze periode). Wel 30 euro voor 1 band, maar dan krijg je wel 800 gr band !

Vorige winter was ik fameus uitgegleden, waardoor ik 6 weken out was om te lopen. Deze winter voorlopig nog niet onderuit gegaan.

Het grote voordeel van deze band is dat de spijkers aan de zijkant staan. Als je de banden op 3 bar hebt staan, dan rijden ze op rubber, en op 2 bar rijden ze deels op de spijkers. Die moffen hebben daar over nagedacht zene =D>
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

BeeMeRke wrote:Vanmorgen ook onderuit gegaan... Stond bijna stil aan de lichten achter een rij auto's en plots voorwiel weg. Geen schade aan fiets of mezelf dus op zich niks erg. Rara was wel dat ik op de fietspaden geen enkel probleem had en daar op de weg was het spiegelglad.
Hier hetzelfde ...gisteren beetje tesnel een bocht willen nemen ..had het ijs niet gezien ..ben dat kruispunt overgegleden...
Gelukkig vroeg genoeg zodat niemand mijn geklungel om recht te raken heeft opgemerkt :lol:
Helaas mijn nieuwe rc-scott stix en snelspanner achteraan ferm stukje afgeschaafd en op een blauw plekske na geen verwondingen .
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Vanaf morgen terug met de fiets naar Brussel. Afgelopen dagen was het gewoon onverantwoord, verkeerd vallen en out zijn voor langere tijd > no thx.
Maandag zelfs iemand in korte broek zien rijden, zot zijn doet geen zeer zeker ??
Post Reply