Zo 05/12/2010 Stramproy (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

hendribike wrote:Wordt de oude stortplaats in Altweerterheide morgen ook weer aangedaan, dat was vorig jaar een prachtig stukje om te mtb-en?
Zover ben ik vdg niet geraakt, zitten wel enkele nieuwe stukken singletrack in ! Dus voort stort is het afwachten tot morgen :lol:
hendribike
Mountainbiker

Post by hendribike »

Is alles een beetje berijdbaar of moeten we onze schaatsen meebrengen?
Heb niet veel goesting om dikwijls onderuit te gaan.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

goed te rijden, wel paar keer wat techniek moeten gebruiken maar is goed te doen. De pijlen zijn wel klote² , witte pijlen met een beetje rood...
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Stortplaats zit er de laatste jaren altijd in. Maar weet niet als hij er dit jaar ook in zit ivm sneeuw. Maar normaal zit de 'berg' er ieder jaar in.
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Ik ben afgehaakt. Het weer is me te slecht vandaag. :(
Steven
Mountainbiker

Post by Steven »

Tinman,
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Vanochtend ben ik wel geweest en heb de 35 km gereden. De nieuwe stukken singletrack die Endorfin had aangekondigd, heb ik helaas gemist. Misschien dat deze in de 50 km-route zaten? De lus van 35 km was ieder in geval niet anders dan de route van de afgelopen jaren. Dus na het mooie stuk door de Tungeler Wallen werd koers gezet richting de stort. Hierna deden wij de paden rond het Vosseven aan en reden wij vlak voor de finish nog over het wedstrijdparcours in het Fluppeböske. Het is een best leuke route, maar behalve de stort niet echt bijzonder. De 50 km-route is door de extra lussen vlakbij de IJzeren Man en door de Kruispeel en Laurabossen veel bosrijker en daarom in mijn ogen een stuk interessanter. De organisatie was vrij sober, maar op zich af. Wel jammer dat wij de fiets niet konden afspuiten.
In zo een slechte toestand als vandaag heb ik de paden in deze streek overigens nog niet meegemaakt. Naast de bagger waren veel paden ook nog eens spekglad. Zo ben ik drie keer onderuit gegleden en ik was echt niet de enige. Hoewel iedereen in beginsel op eigen risico deelneemt, was het denk ik verstandig geweest om deze toertocht af te gelasten. Volgend jaar hebben wij hopelijk een stuk beter weer.
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Hey Steven,

Niks gemist dus... rij je de komende weken nog meer toertochten in de regio?
Steven
Mountainbiker

Post by Steven »

Tinman,
Ik ben ongeveer ieder weekeinde bij mijn ouders op bezoek om het Rotterdamse kantoorzweet eruit te fietsen. Komende zondag doe ik in ieder geval mee in Budel. Zin om mee te gaan?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Gisteren stonden de pijlen slecht en niet te zien door de sneeuw... gelukkig ken ik de bosjes blindelinks, dus weet helaas niet welke route deze singletracks zitten. Ben in ieder geval blij dat ik gister ben geweest want vandaag zag ik niet zitten.

Is er wat volk geweest ?
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

wij zijn aangehaakt tussen de tungeler wallen en de stort. hadden de 35 willen rijden maar dat is er niet van gekomen. We hebben een stukje door de Laurabossen en de stort gedaan maar het was zo ploeteren door de zeer natte sneeuw.we waren allebei al zo doorweekt hiervan dat we na de stort terug naar huis zijn gereden en toen hadden we maar 11 km gereden.
We zijn rond 9.00 vertrokken en volgens mij waren we de eerste die hier passerden. er waren nog geen sporen in de sneeuw. Toen we even later er langs kwamen met de auto zag ik 3 man rijden. Maar heel druk is het volgens mij niet geweest.
Het Parcours zelf was niet zoveel. toch langs een paar mooiere paadjes afgereden. dat is het nadeel als je van de streek bent dan weet je waar die liggen.
Ben langer bezig geweest met kuisen dan met fietsen. Had beter thuis kunnen blijven. Maar ja dat is achteraf
Post Reply