Za 04/12/2010 Sint-Joris / Beernem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Terug uit St Joris!!!
In alle vroegte vertrokken en het was echt plezant rijden, idd veel off road door de vallende sneeuw maar het kon de pret niet bederven!!
Het was zo fijn en amusant dat we zelfs de splitsing niet gezien hebben en daardoor maar de kleine toer van 28 hebben gebold, de bevoorrading was heel goed met aquarius en een lekkere beker heerlijke soep.
De kleedkamers waren met emmers water maar het was er wel lekker warm. Daarna nog een beetje nagekaart op den apres bij ne goeie leffe of een kopje warme soep met gratis boterhammen Toen voldaan huiswaarts gereden door het mooie winterse landschap!!
St Joris tot volgend jaar en dan voor de volle 48 (als we de splitsing zien)

In alle vroegte vertrokken en het was echt plezant rijden, idd veel off road door de vallende sneeuw maar het kon de pret niet bederven!!
Het was zo fijn en amusant dat we zelfs de splitsing niet gezien hebben en daardoor maar de kleine toer van 28 hebben gebold, de bevoorrading was heel goed met aquarius en een lekkere beker heerlijke soep.
De kleedkamers waren met emmers water maar het was er wel lekker warm. Daarna nog een beetje nagekaart op den apres bij ne goeie leffe of een kopje warme soep met gratis boterhammen Toen voldaan huiswaarts gereden door het mooie winterse landschap!!
St Joris tot volgend jaar en dan voor de volle 48 (als we de splitsing zien)
Deze morgen in alle vroegte (door omstandigheden heeeeeeel vroeg) naar St Joris gereden om daar (door familiale omstandigheden) de korte afstand te rijden.
Dit is duidelijk een organisatie met 18 jaar ervaring, zeer goede bepijling, aan ieder punt minimum 2 pijlen, duidelijke splitsingen
, mooi parcours met heerlijke single tracks, vooral het bosje in Beernem, prachtige privé domeinen en niet in het minst het mooie witte landschap.
Alles was redelijk berijdbaar als de snelheid wat aangepast was naar de omstandigheden
Warme kleedkamer met heerlijk warm water. Meer moet dat niet zijn.
Lattespletter en co proficiat met jullie werk van deze week bij deze weersomstandigheden.
Jullie 19de VTT staat reeds aangeduid op de kalender
Groeten
geertje
Dit is duidelijk een organisatie met 18 jaar ervaring, zeer goede bepijling, aan ieder punt minimum 2 pijlen, duidelijke splitsingen
Alles was redelijk berijdbaar als de snelheid wat aangepast was naar de omstandigheden
Warme kleedkamer met heerlijk warm water. Meer moet dat niet zijn.
Lattespletter en co proficiat met jullie werk van deze week bij deze weersomstandigheden.
Jullie 19de VTT staat reeds aangeduid op de kalender
Groeten
geertje
- MTBSDVD83
- Mountainbiker
Ook terug, Dit was was mijn eerste tocht onder een volledig ondergesneeuwd parcour en ik moet zeggen het was een toffe ervaring, met de stukken lang het kanaal was het soms wel lastig.
In de speelbosjes werd alles goed in gebruik genomen, bijna alle bomen van dichtbij gezien
Bepijling
Bev.
met ook zeer lekkere cake.
prachtige organisatie
Tot de volgende
In de speelbosjes werd alles goed in gebruik genomen, bijna alle bomen van dichtbij gezien
Bepijling
prachtige organisatie
Tot de volgende
No hard feelings hoor Bushrider ! Pas nu je berichtje gezien ... ondertussen wel al de 48 gereden deze morgen om 08u15. En het moet gezegd zijn: dit was letterlijk en figuurlijk een frigorit. De omstandigheden waren voor mij soms ook net op het randje: koud, een venijnige wind met bijhorende sneeuwstorm, overal sneeuw waardoor bijna 100% off road, weer dienen onderrug, bril die op het einde begon te bedomen.bushrider wrote:Turfke wrote:Deze morgen met den mtb naar 't werk gereden, toch bijna 20km.
Twee positieve zaken onthouden: 't ging rapper vooruit dan met de auto en de sneeuw plakte niet (maw geen sneeuwophoping). Als dit nu eens geen argumenten zijn om hier zaterdag te starten![]()
K'weet het Turfke
, maar ik gaan plooien;T'is niet van mijn gewoonte maar ik ga eens bross :en sorry voor de mensen van de organisatie
![]()
![]()
maar ik maak het wel weer goed
Maar de rit zelf heeft alles goedgemaakt, heel leuk parcours, prima bepijling (hoewel, steeds goed opletten want veel vooruit kunt ge niet kijken, 't is net voor je wielen dat het zich afspeelt bij dit weer), heel wat leuke maar lastige single tracks in de plaatselijke boskes, ....
Prima bevoorrading met een ijskoude aquarius ... heerlijk
Ook vertrokken met 2 plastieken zakskes boven m'n sokken (tot grote hilariteit van vrouw en dochter), had dit ergens gelezen op het forum vorige week ... en ja ... wel koude voeten gehad maar waren niet bevroren bij aankomst, 't is al anders geweest bij zo'n temperaturen
Verder een dikke proficiat aan deze organisatie
De 37 gereden. Leuk parcours die extra hard werd gemaakt door de zware sneeuw"storm" en de venijnige wind. Sneeuw tegen je gezicht en ogen is niet echt een leuk gevoel bij deze windsnelheden. Eén keer goed tegen dek gegaan op een stuk asfalt waar ijs op lag, maar door al de kleren die we aan hadden niet veel last gehad.
Ook langs de vaart paar keer naar beneden gereden (weg van parcours). Lachen geblazen!!
Maar die voeten hé!! Ze waren al bevroren na 5km... Ik lees hier een truukje met plastieken zakken... Die probeer ik ook eens de volgende x!
Bedankt voor al het werk! Tot op één van jullie volgende tochten!
Ook langs de vaart paar keer naar beneden gereden (weg van parcours). Lachen geblazen!!
Maar die voeten hé!! Ze waren al bevroren na 5km... Ik lees hier een truukje met plastieken zakken... Die probeer ik ook eens de volgende x!
Bedankt voor al het werk! Tot op één van jullie volgende tochten!
deze morgen de kleine toer gereden,en zoals vermeld idd een mooie tocht met mooie stukken erin .prachtig ondergesneeuwd landschap.juist langs het kanaal was het even de kou doorbijten met die strakke wind die opstak .voor de rest alles prima in orde.was aangenaam verrast.heel goeie organisatie,bepijling was dik in orde.
,en na de rit een goei tas soep met een boterham en de kou was vlug vergeten,
volgende keer terug van de partij.
tot de volgende
de 3 amigo's
wtc lovendegem
volgende keer terug van de partij.
tot de volgende
de 3 amigo's
wtc lovendegem
-
trekhetjenietaan
- Mountainbiker
Post by trekhetjenietaan »
Voor de gasten met koude voeten: vanmorgen voor de eerste keer gereden met van die handverwarmers die ik op skireis gebruikt in mijn schoenen: super! je weet wel van die zakjes die bij contact met zuurstof warmte afgeven. wel niet op je vel aanbrengen, maar gewoon in je schoen ... en gas geven!
-
berendrieske
- Mountainbiker
Post by berendrieske »
Een alternatief voor plastiek zakken zijn waterdichte sokken en winteroverschoenen.Turfke wrote:No hard feelings hoor Bushrider ! Pas nu je berichtje gezien ... ondertussen wel al de 48 gereden deze morgen om 08u15. En het moet gezegd zijn: dit was letterlijk en figuurlijk een frigorit. De omstandigheden waren voor mij soms ook net op het randje: koud, een venijnige wind met bijhorende sneeuwstorm, overal sneeuw waardoor bijna 100% off road, weer dienen onderrug, bril die op het einde begon te bedomen.bushrider wrote:Turfke wrote:Deze morgen met den mtb naar 't werk gereden, toch bijna 20km.
Twee positieve zaken onthouden: 't ging rapper vooruit dan met de auto en de sneeuw plakte niet (maw geen sneeuwophoping). Als dit nu eens geen argumenten zijn om hier zaterdag te starten![]()
K'weet het Turfke
, maar ik gaan plooien;T'is niet van mijn gewoonte maar ik ga eens bross :en sorry voor de mensen van de organisatie
![]()
![]()
maar ik maak het wel weer goed
Maar de rit zelf heeft alles goedgemaakt, heel leuk parcours, prima bepijling (hoewel, steeds goed opletten want veel vooruit kunt ge niet kijken, 't is net voor je wielen dat het zich afspeelt bij dit weer), heel wat leuke maar lastige single tracks in de plaatselijke boskes, ....
Prima bevoorrading met een ijskoude aquarius ... heerlijk![]()
![]()
![]()
Ook vertrokken met 2 plastieken zakskes boven m'n sokken (tot grote hilariteit van vrouw en dochter), had dit ergens gelezen op het forum vorige week ... en ja ... wel koude voeten gehad maar waren niet bevroren bij aankomst, 't is al anders geweest bij zo'n temperaturen![]()
Verder een dikke proficiat aan deze organisatie![]()
![]()