Zo 05/12/2010 Calfven (NL) -- AFGELAST --
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- SilverFokske
- Mountainbiker
Post by SilverFokske »
Pech; 'k dacht nog es een mooie winterrit te maken in de omgeving van de Brabantse wal, net als vorig jaar (waren wel andere tochten daar).
OK, d'er is er ook ene hier bij ons in Bracht, maar ja, tja, pfff, mmjaaa,
'k had wat anders in gedachte.
OK, d'er is er ook ene hier bij ons in Bracht, maar ja, tja, pfff, mmjaaa,
'k had wat anders in gedachte.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Papegaai kan Calfven op zijnen buik schrijven!
Post by StrammerMax »
Gelezen op de site van De Luchtballon:
Mountainbiketocht AFGELAST
De jaarlijkse mountainbike-tocht die a.s. zondag 5 december zou starten vanaf De Luchtballon gaat NIET door !! De organisatie heeft, terrecht, de tocht afgeblazen vanwege de extreme weersomstandigheden. Natuurlijk is het prachtig in het bos en op ons terrein maar onder de sneeuw zijn gevaarlijke plekken vaak niet zichtbaar. Dit zou kunnen leiden tot valpartijen en persoonlijke verwondingen. Vandaar dat de tocht NIET door gaat dit jaar. Jammer want naast de vele uren van voorbereiding door de organisatie blijft De Luchtballon nu zitten met al die koppen heerlijke erwtensoep, glazen lekker trappist en stevige broodjes knakworst. Nogmaals, jammer maar nadrukkelijk een juiste beslissing. Vandaar ... iedereen toch een heerlijke Sinterklaas-weekend gewenst en vast en zeker weer tot volgend jaar bij de ATB- en Wandeltocht van De Zuidwesthoek met start en finish vanaf De Luchtballon.

De Papegaai Bike Team Stabroek * Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
Winterkalender 2010-11 West-Brabant (NL) en Noorderkempen (B)
Mountainbiketocht AFGELAST
De jaarlijkse mountainbike-tocht die a.s. zondag 5 december zou starten vanaf De Luchtballon gaat NIET door !! De organisatie heeft, terrecht, de tocht afgeblazen vanwege de extreme weersomstandigheden. Natuurlijk is het prachtig in het bos en op ons terrein maar onder de sneeuw zijn gevaarlijke plekken vaak niet zichtbaar. Dit zou kunnen leiden tot valpartijen en persoonlijke verwondingen. Vandaar dat de tocht NIET door gaat dit jaar. Jammer want naast de vele uren van voorbereiding door de organisatie blijft De Luchtballon nu zitten met al die koppen heerlijke erwtensoep, glazen lekker trappist en stevige broodjes knakworst. Nogmaals, jammer maar nadrukkelijk een juiste beslissing. Vandaar ... iedereen toch een heerlijke Sinterklaas-weekend gewenst en vast en zeker weer tot volgend jaar bij de ATB- en Wandeltocht van De Zuidwesthoek met start en finish vanaf De Luchtballon.

De Papegaai Bike Team Stabroek * Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
Winterkalender 2010-11 West-Brabant (NL) en Noorderkempen (B)
ik denk dat de afgelastingen in nederland best wel meevalt.
vorig seizoen niks van gemerkt.
maar als jullie met natte sneeuw en ijzel opweg willen wat let je.
in het verleden hebben ze nys en co ook wel eens aan de kant gehouden met een wb wedstrijd in VLAANDEREN.
op dit moment sneeuwt het in het zeeuwse goes maar met een temp. van net rond het vriespunt en zuiden wind kan dit zo omslaan naar natte sneeuw of ijzel.
dus bij deze een verstandige beslissing.
vorig seizoen niks van gemerkt.
maar als jullie met natte sneeuw en ijzel opweg willen wat let je.
in het verleden hebben ze nys en co ook wel eens aan de kant gehouden met een wb wedstrijd in VLAANDEREN.
op dit moment sneeuwt het in het zeeuwse goes maar met een temp. van net rond het vriespunt en zuiden wind kan dit zo omslaan naar natte sneeuw of ijzel.
dus bij deze een verstandige beslissing.
- Boduognat
- Mountainbiker
Ik vind dit eerlijk gezegd een heel erg verstandige beslissing. Mtb in verse krakende sneeuw is mss nog wel te doen. Vorig jaar 2 toertochten in sneeuw gereden en niet gevallen en goed geamuseerd. Maar ik heb de indruk dat er nu een serieus laagske ijs onder de sneeuw zit.
Bovendien gaat het niet enkel om het mtb zelf maar ook om het vervoer naar het parkoers dat op kleinere wegen ook wel eens erg gevaarlijk kan zijn.
Ik vind dit een juiste en zeer moedige beslissing.
Bovendien gaat het niet enkel om het mtb zelf maar ook om het vervoer naar het parkoers dat op kleinere wegen ook wel eens erg gevaarlijk kan zijn.
Ik vind dit een juiste en zeer moedige beslissing.
Nieuwe datum ??
Jammer Jammer ..., maar misschien wel verstandig.
Is het een idee om de tocht tussen kerst en nieuw op bijvoorbeeld woensdag 19 december te organiseren.
Toch veel mensen vrij in die week en ik denk dat er wel veel mensen trek zullen hebben in zo'n toertocht ala Calfven. Op de kalender staan nog betrekkelijk weinig tochten in die week en zeker niet in de buurt van Bergen op Zoom en omgeving.
Is het een idee om de tocht tussen kerst en nieuw op bijvoorbeeld woensdag 19 december te organiseren.
Toch veel mensen vrij in die week en ik denk dat er wel veel mensen trek zullen hebben in zo'n toertocht ala Calfven. Op de kalender staan nog betrekkelijk weinig tochten in die week en zeker niet in de buurt van Bergen op Zoom en omgeving.
Re: Nieuwe datum ??
Hey erwinilseerwinilse wrote:Jammer Jammer ..., maar misschien wel verstandig.
Bedoel je misschien 29 december ?