Zo 05/12/2010 Calfven (NL) -- AFGELAST --

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
galileo
Mountainbiker

Post by galileo »

Als alternatief kan je hier in de buurt nog naar Rucphen, volgens mij is daar nog niets bekend van afgelasting.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

verstandige beslissing van de organisatie.
Ook ik blijf met dit weer in mijne nest liggen.
Sneeuw is geen probleem, maar ijs/ijzel, nee bedankt.
Tot in de zomer :wink:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Dedju, net nu mijn spijkerbanden van pas gingen komen.
In Nederland zijn ze precies nogal snel met afgelastingen als er wat sneeuw ligt.
SilverFokske
Mountainbiker

Post by SilverFokske »

Pech; 'k dacht nog es een mooie winterrit te maken in de omgeving van de Brabantse wal, net als vorig jaar (waren wel andere tochten daar).
OK, d'er is er ook ene hier bij ons in Bracht, maar ja, tja, pfff, mmjaaa,
'k had wat anders in gedachte.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai kan Calfven op zijnen buik schrijven!

Post by StrammerMax »

Gelezen op de site van De Luchtballon:

Mountainbiketocht AFGELAST

De jaarlijkse mountainbike-tocht die a.s. zondag 5 december zou starten vanaf De Luchtballon gaat NIET door !! De organisatie heeft, terrecht, de tocht afgeblazen vanwege de extreme weersomstandigheden. Natuurlijk is het prachtig in het bos en op ons terrein maar onder de sneeuw zijn gevaarlijke plekken vaak niet zichtbaar. Dit zou kunnen leiden tot valpartijen en persoonlijke verwondingen. Vandaar dat de tocht NIET door gaat dit jaar. Jammer want naast de vele uren van voorbereiding door de organisatie blijft De Luchtballon nu zitten met al die koppen heerlijke erwtensoep, glazen lekker trappist en stevige broodjes knakworst. Nogmaals, jammer maar nadrukkelijk een juiste beslissing. Vandaar ... iedereen toch een heerlijke Sinterklaas-weekend gewenst en vast en zeker weer tot volgend jaar bij de ATB- en Wandeltocht van De Zuidwesthoek met start en finish vanaf De Luchtballon.

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht

Winterkalender 2010-11 West-Brabant (NL) en Noorderkempen (B)
rene hoek
Mountainbiker

Post by rene hoek »

ik denk dat de afgelastingen in nederland best wel meevalt.
vorig seizoen niks van gemerkt.
maar als jullie met natte sneeuw en ijzel opweg willen wat let je.
in het verleden hebben ze nys en co ook wel eens aan de kant gehouden met een wb wedstrijd in VLAANDEREN.
op dit moment sneeuwt het in het zeeuwse goes maar met een temp. van net rond het vriespunt en zuiden wind kan dit zo omslaan naar natte sneeuw of ijzel.
dus bij deze een verstandige beslissing.
triple
Mountainbiker
Location: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Post by triple »

:( Wou de toer vanmiddag al gaan rijden omdat ik morgen geen tijd had, zal dan zelf maar wat ineen knutselen.

Vanaf de bosschool het bos in =P~
Boduognat
Mountainbiker

Post by Boduognat »

Ik vind dit eerlijk gezegd een heel erg verstandige beslissing. Mtb in verse krakende sneeuw is mss nog wel te doen. Vorig jaar 2 toertochten in sneeuw gereden en niet gevallen en goed geamuseerd. Maar ik heb de indruk dat er nu een serieus laagske ijs onder de sneeuw zit.
Bovendien gaat het niet enkel om het mtb zelf maar ook om het vervoer naar het parkoers dat op kleinere wegen ook wel eens erg gevaarlijk kan zijn.
Ik vind dit een juiste en zeer moedige beslissing.
erwinilse
Mountainbiker

Nieuwe datum ??

Post by erwinilse »

Jammer Jammer ..., maar misschien wel verstandig.

Is het een idee om de tocht tussen kerst en nieuw op bijvoorbeeld woensdag 19 december te organiseren.

Toch veel mensen vrij in die week en ik denk dat er wel veel mensen trek zullen hebben in zo'n toertocht ala Calfven. Op de kalender staan nog betrekkelijk weinig tochten in die week en zeker niet in de buurt van Bergen op Zoom en omgeving.
martin b.
Mountainbiker

Re: Nieuwe datum ??

Post by martin b. »

erwinilse wrote:Jammer Jammer ..., maar misschien wel verstandig.

Is het een idee om de tocht tussen kerst en nieuw op bijvoorbeeld woensdag 19 december te organiseren.

Toch veel mensen vrij in die week en ik denk dat er wel veel mensen trek zullen hebben in zo'n toertocht ala Calfven. Op de kalender staan nog betrekkelijk weinig tochten in die week en zeker niet in de buurt van Bergen op Zoom en omgeving.
Hey erwinilse

Bedoel je misschien 29 december ?
Post Reply