Normaal zijn er twee soorten bevestigingen meegeleverd, één voor een schuifsysteem en één voor gewone al dan niet afgeronde balken.
Bij mij was dit voor de afgeronde balken zonder probleem te monteren, maar bij mijn schoonbroer, die een 'dikkere' dakdrager (standaard Renault Scenic) met afgeronde balken heeft geeft dit meer problemen omdat de beugel die meegeleverd werd maar net breed genoeg is. Uiteindelijk na veel zwoegen en zweten is het daar ook gelukt maar ik kan me voorstellen dat bij een nog 'dikkere' dakdrager je de fietsdrager niet gemonteerd krijgt.
Fiets-dak-drager Thule Proride 591
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Luc
- Mountainbiker
Wel, één uiteinde van die beugel 'haakt' toch achter die fietsdrager, en het andere uiteinde daar past dat T-stukje van die pen in die je dan aan het hendeltje schroeft en waarmee je de boel vasttrekt.jviaene wrote:Beste Luc,
bij mij zal de montage ook moeten gebeuren met die beugels, maar ik weet niet waar en hoe je die vast moet ztten. Het ene uiteinde past op de schroef, maar waar moet je met het andere uiteinde naar toe?
Meer tekst en uitleg graag!!??
Vriendelijke groeten,
Jeroen
Klinkt misschien niet zo duidelijk, maar 't is niet zo makkelijk om dat zomaar neer te schrijven...
Als je van mijn buurt bent (Kontich) mag je altijd eens afkomen en plaatsen we hem samen wel hoor. Is op geen tien minuten gebeurd.
Op een TT afspreken is ook goed maar dan moet het vertrekuur al overeenkomen hé...
Luc,
- WT6
- Mountainbiker
Tafelpoot, de auto slotvast lijkt me evident...
Maar toch fijn dat je het met vertelt !!
Die bevestiging zit bij mij in de dragers, ik gebruik die beugels zelfs niet.
Kan mij niet voorstellen dat Thule geen voorzieningen zou aanbieden om ook op de dikkere dakdragers te kunnen passen.
Ik heb trouwens nog steeds 2 Thule 575 Freeride dragers te koop staan...
Erg makkelijk te monteren
Maar toch fijn dat je het met vertelt !!
Die bevestiging zit bij mij in de dragers, ik gebruik die beugels zelfs niet.
Kan mij niet voorstellen dat Thule geen voorzieningen zou aanbieden om ook op de dikkere dakdragers te kunnen passen.
Ik heb trouwens nog steeds 2 Thule 575 Freeride dragers te koop staan...
Erg makkelijk te monteren
Ik ben van erover aan het denken om zo'n Thule ProRide 591 te kopen.
Over de kwaliteit ben ik zeker overtuigd.
Maar kan deze ook gebruikt worden als er een bidonhouder op je framebuis zit? Komt dat klemsysteem dan niet net ter hoogte van de bidonhouder? Of is dit een beetje instelbaar (boven of onder de bidonhouder)?
Iemand ervaringen mee?
Over de kwaliteit ben ik zeker overtuigd.
Maar kan deze ook gebruikt worden als er een bidonhouder op je framebuis zit? Komt dat klemsysteem dan niet net ter hoogte van de bidonhouder? Of is dit een beetje instelbaar (boven of onder de bidonhouder)?
Iemand ervaringen mee?
- homeboy
- Mountainbiker
Dat is instelbaar. Ik plaats de klem altijd op mijn frame onder de bidonhouder.metal wrote: Maar kan deze ook gebruikt worden als er een bidonhouder op je framebuis zit? Komt dat klemsysteem dan niet net ter hoogte van de bidonhouder? Of is dit een beetje instelbaar (boven of onder de bidonhouder)?
Iemand ervaringen mee?
Re: Fiets-dak-drager Thule Proride 591
Hallo Luc,Luc wrote:Jongens,
Gewoon even m'n positieve ervaringen delen met een fietsdrager die ik onlangs aangekocht heb via een Duitse website.
Thule Proride 591( http://www.thule.com/frames.asp?id=1884 ): nieuw model met automatisch klemsysteem voor de framebuis vanop schouderhoogte te bedienen.
Afwerking en gebruiksgemak zijn echt subliem te noemen, op enkele seconden gaat de bike op en af je auto.
Ook de klemming is perfect en je fiets ligt automatisch slotvast via een geïntegreerd slot op de fietsdrager.
Ik heb deze fietsdragers via het web ( http://shop.aubu.de ) in Duitsland gekocht. 69 EUR / Stuk.
Maandag rond 10:00h besteld en Dinsdag rond 12:00h geleverd !
Pakketje is constant traceerbaar via Internet en deze verzending kost slechts 4 EUR.
Enige nadeel is dat je enkel met creditcard kan betalen op de site.
OK, dit lijkt wat op platte reclame, maar ik kan jullie verzekeren dat ik geen belangen heb bij de shop of bij het merk zelf
Weer even een oud topic openen.
Ik zoek me ook zo een Thule Proride 591 aan te schaffen maar niet voor op dakdragers maar om op een aanhangwagen te bevestigen.
Kan u mij zeggen dat dit mogelijk is, ik heb wat mijn twijfels daar de rail van de wielen niet gelijk blijft en ben wat bang er 4 of 5 te bestellen als het niet zou lukken.
Nu heb ik eentje dat normaal voor op de trekhaak is, dit heb ik aangepast zodanig het mooi gemonteerd staat op de remorque en het vlug gedemonteerd ois voor als ik het op de haak zou willen plaatsen. Dit alles werkt prima maar de fietsen zitten veel te dicht op elkaar en van 1 fiets moet ik zelf het stuur verdraaien om ze alle 4 te kunnen meenemen.
Met de Proride 591 kan ik deze op de vloerplaat monteren met een ruime afstand zodat de fietsen elkaar niet kunnen raken.
Indien iemand goede ervaring heeft met andere gelijkaardige dragers hoor ik dat ook graag.
Nb: de site in Duitsland is voor deze dragers echt spotgoedkoop, hier kosten ze voor het ogenblik rond de 109€ stuk.
Groetjes
http://shop.aubu.de/catalog/product_inf ... 98d9f4dd0d
- Luc
- Mountainbiker
Hallo Fred,
Volgens mij zal dit zeker gaan. De kromming komt nooit onder de twee bevestigingspunten. Ik heb een fietsdrager af de bagagedrager gehaald en deze op een tafel gelegd. Ik heb hier foto's van genomen zodat je het zelf eens kan bekijken. Stuur me even je mail adres en ik stuur de foto's door.
Luc
Volgens mij zal dit zeker gaan. De kromming komt nooit onder de twee bevestigingspunten. Ik heb een fietsdrager af de bagagedrager gehaald en deze op een tafel gelegd. Ik heb hier foto's van genomen zodat je het zelf eens kan bekijken. Stuur me even je mail adres en ik stuur de foto's door.
Luc