positie schoenplaatjes

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

hoe moet je de maat meten van een trapas eigenlijk want ik zit met een vierkante.

inklikken zal ik voorlopig niet moeten doen, bij de linkerpedaal een veertje kwijt en bij de rechter een moertje.
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

da verschil tussen u benen kunt ge (misschien) nog op een andere manier zien, sta gewoon recht op een platte grond op blote voeten en leg nu uw handen op u heupen (zo die 2 stukkend ie het hoogste uitsteken aan de zijkant, u duimen naar achter, de palm van u hand tegen da bot en u handen horizontaal en nu aan iemand vragen of der een verschil op zit (kan enkele cm's zijn zonder dat je der last van hebt)
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

heb het nu nog ni getest, maar kherinner me dat een tijdje geleden (mss enkele jaren) zei de (sport?) dokter dat één been langer is dan het ander dus da is wel zeker, kweet alleen nimeer welk been het korste was :s
gisteren ondervonden op de koersfiets bij duurtraining, int begin mn linkse kuit die niet goed aanvoelde, na een uurtje was het meer mn knieschijf die lastig deed.. de last , want pijn is het nie echt, verplaaatste zich een beetje #-o
Deurke
Mountainbiker

Post by Deurke »

Ik heb daarstraks de schoenplaatjes een stukje naar achteren geplaatst, en ben net geweest trainen en het fietst beter!
riksken
Mountainbiker

Post by riksken »

Er wordt hier wel gezegd van plaatjes een beetje naar achter schuiven enzo..., of in het midden van de gleuf plaatsen, maar kan iemand mij eens zeggen hoever ze naar achter staan, gemeten vanaf de tip van de schoen, zo heb ik een beetje een idee. Heb ook last van pijlijke voeten bij het rijden, en ik denk dat het van de positie komt. Gemeten: tip van de schoen tot het midden van het schoenplaatje(vijsjes). Thx
Deurke
Mountainbiker

Post by Deurke »

Dat zou wel gemeten kunnen worden, maar het ligt ook veel af van de schoenmaat...
riksken
Mountainbiker

Post by riksken »

Wel, kan je eens meten hoeveel dat bij jou is. Zo heb ik een idee of ze momenteel echt volledig verkeerd staan. Ik heb schoenmaar 43. Veel voorkomende maat toch?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Volgens mij plaats je je schoenplaatjes best zo goed mogelijk onder de bal van de voet, da's die bol die je aan je voetzoel ziet als je je tenen optrekt.
Voor de rest plaats ik ze steeds ook iets meer naar de buitenkant van de schoen, zodat mijn voet dichter bij de trapas komt, maar zonder dat de hiel de achtervork raakt.

De draaiïng van de cshoenplaatjes hangt dan weer volgens mij van de positie van je benen en knieën af.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik heb ook 6 j gesk8boardt maar heb nog nooit problemen gehad op de fiets. Wel heb ik steeds een raar gevoel in mn linkerknie als met de aoto rijdt. Steeds het gevoel dat keen snukl zal krijgen en dat mn voet v/d pedaal zal schieten. Mn schoenplaatjes staan nog steeds zoals de feitsenboer ze gemonteerd heeft. Kheb wel soms het gevoel dat ik mn voet sterk kan draaien rond de as dr het schoenplaatje loodrecht op mn voet, maar dat zl waarschijnlijk komen omdat mn klikpedaal niet strak genoeg ingesteld staat. =P~
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Ik meet altijd vanaf de hiel want de tippen van de schoenen kunnen verschillen van model.Hiel tegen de muur tot midden van vijsjes is bij mij
18,5cm voor schoenmaat 42 Shimano schoen met carbon zool.
Wat is het bij U?
Post Reply