Ondertussen al enkele ritten gedaan met ons nieuwe aanwinst de Magicshine LED, ik was al wat licht gewent met de Sigma EVO PRO (flood + spot), maar naar mijn eigen inschatting heb ik nu met 1 LED toch wel 3x zoveel licht als ervoor met beide Sigma spotjes aan, dit is echt de max voor zijn geld, heb er ondertussen weeral eentje moeten bestellen voor mijn brother die onmiddellijk overtuigd was nadat hij een ritje meegereden heeft en met zijn Sigma flood spotje (dat ook 50€ kost) toch wel +-10x minder lichtopbrengst had. De spot zelf heeft een sterk (lees goed)geconcentreerde lichtbundel waarmee je verderop kan zien terwijl zijn stralingslicht voldoende licht geeft om kortbij te kijken. Het materiaal ziet er absoluut degelijk uit en is geen goedkope rommel wat zijn prijs misschien doet vermoeden.-JP- wrote:Vergeet de review nietNormaal is DE vrij snel met leveringen (voor de psp sticks toch)
Eerste rit had ik een Magicshine op mijn helm staan en eentje op het stuur, het licht op de helm komt het best tot zijn recht door zijn hoek naar beneden, op het stuur kreeg ik de indruk dat er teveel licht verloren gaat doordat de reflector een redelijk grote hoek heeft(brede straal) waardoor de lichtopbrengst verder weg minder groot was dan vanop de helm. 2de rit dan maar met beide LED's op de helm gereden, dit is echt overkill, in het bos gaat alles opvliegen dat maar enigzins in een boom van zijn rust aan het genieten is
In het pikdonker weet je pas echt wat deze Led uitspuwt aan Lummen, 900 Lummen zal er inderdaad wat over zijn maar het spuwt in elk geval fantastisch veel licht uit.
Brandtijd; getest bij 1°C,
=> op vol vermogen 900Lummen = 3u1/2 (vanaf 3u1/4 van groen ledje naar rood)
=> op 500Lummen maar liefst 6u.
1 aandachtspunt, zodra het groene ledje in de schakelaar van groen(vol) naar rood gaat is het vrij snel uitgezongen, ik schat op vol vermogen +- nog 15', je hebt wel geen verlies van opbrengst naarmate de batterij leegloopt zoals je vaststelt bij de halogeen verlichting, m.a.w. je krijgt vol licht tot zijn laatste druppel, het licht valt uit en als je de batterij nameet heb je inderdaad 0Volt, dus oppassen met deepcharge voor de batterij.
Eindconclusie; prima setje voor de prijs van een zelfbouwpakket, wil je 3u zorgeloos de donker oplichten als nachtrijder moet je niet langer twijfelen, dit moet je gewoon hebben.
Onderstaande foto is een realistisch beeld, geen fotoshop gebruikt.