Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- copperhead
- Mountainbiker
- Location: Focus Mares cx 2.0 /Bulls Copperhead / Bulls Dessert Falcon
Post by copperhead »
vorig jaar iets soortgelijks voor gehad met de moto... het was ineen heel hard beginnen sneeuwen, voor mij zag ik alle auto's aan het schuiven gaan en voor ik het goed wist lag ik erR1ALAIN wrote:Gisterenavond is mijn madam toch ferm gevallen door over een parking te rijden. Onder de verse sneeuw lagen ijsplekken en zwiep voorwiel weg. Gevolg: kapotte jeansbroek en zwaar gehavende knie. Ze was nog het meest verbouwereerd door mensen die nog de moeite niet deden om te vragen hoe het ging. Snel de auto in en vroem, weg....
het grootste probleem was da spel terug op zijn poten krijgen op die ijspiste
uiteindelijk toch terug recht gekregen en al duwend de helft van die vriendelijke mensen terug ingehaald
dit jaar vanaf ze sneeuw voorspellen de fiets of de trein... iets veiliger
Ik vond het deze morgen ook ijzig koud
de 2 vorige dagen vielen nog mee, maar deze morgen was ik gepakt door de koude
Ben wel 1u30 onderweg, dus dan is het sws al oppassen.
Ik heb 2 stukjes bergop waar te rijden viel, al lopen gedaan, dit warmde me wat meer op
maar ik was kapot toen ik toekwam op werk
ik heb 10 minuten op mijn gat in de douche gezeten onder warm water
heb dit nog niet meegemaakt in 4 jaar.
Het was vooral een combinatie van niet op volle kracht te kunnen rijden, en daarbij da opspattend water en wat mist...
Vanavond nog een de terugweg en dan weekend
Ik heb 2 stukjes bergop waar te rijden viel, al lopen gedaan, dit warmde me wat meer op
Het was vooral een combinatie van niet op volle kracht te kunnen rijden, en daarbij da opspattend water en wat mist...
- hondahornet
- Mountainbiker
Post by hondahornet »
Respect!!aimé wrote:Ik vond het deze morgen ook ijzig koud
nog eentje bij
Halloo ,
Ik ben ook eentje auto vrij , fiets alle dagen heen 23 km en terug 23km en
dat allemaal met m'n mtb die ik ook gebruik voor toertochten en crono's in de ardennen . Alleen als het sneewt en vriest onder 5 moet ik niet gaan werken dus fiets ik niet , maar regen of niet altijd er tegen aan . Zalig niet en het brengt ook nog wat op.
Ik ben ook eentje auto vrij , fiets alle dagen heen 23 km en terug 23km en
dat allemaal met m'n mtb die ik ook gebruik voor toertochten en crono's in de ardennen . Alleen als het sneewt en vriest onder 5 moet ik niet gaan werken dus fiets ik niet , maar regen of niet altijd er tegen aan . Zalig niet en het brengt ook nog wat op.
Ik vond het ook goed te doen. Het valt trouwens wel op dat je nu alleen nog maar sporen van mtb's ziet :)
Na men vroege shift onder een zalig zonneke (en af en toe een mistbank) naar huis gefietst. Ongeveer de helft van de fietspaden die ik fiets zijn herschapen in singletracks! Een smal paadje, aangereden door fietsers, tussen de rest van de sneeuw door. En de andere helft heb ik voor de lol maar eens door het bos gedaan.
Drinkenbus was een klompje ijs geworden...
Na men vroege shift onder een zalig zonneke (en af en toe een mistbank) naar huis gefietst. Ongeveer de helft van de fietspaden die ik fiets zijn herschapen in singletracks! Een smal paadje, aangereden door fietsers, tussen de rest van de sneeuw door. En de andere helft heb ik voor de lol maar eens door het bos gedaan.
Drinkenbus was een klompje ijs geworden...
- KWBiker
- Mountainbiker
Vorige week met deze op stap. Zware sloefen, maar glijden doen ze niet.

Schwalbe Snow Stud
* Perfect winter tyre. Inflate hard for normal road conditions, deflate slightly to bring spikes into contact with ice.
* Spikes on side rather than centre tread.
* Fast rolling tread pattern.
* 100 Spikes.
* Weight: 805g
Schwalbe Snow Stud
* Perfect winter tyre. Inflate hard for normal road conditions, deflate slightly to bring spikes into contact with ice.
* 100 Spikes.
Wow, misschien moet ik deze ook maar eens proberen.KWBiker wrote:Vorige week met deze op stap. Zware sloefen, maar glijden doen ze niet.
Schwalbe Snow Stud
* 100 Spikes.
Waar heb je deze besteld/gekocht?