Moet je bij die upgrade een VR Stuurframe T1905 bijkopen? Zo niet, moet je dan tijdens de ritten niet sturen of hoe werkt dat? Wat is dan de meerwaarde van dat stuur?
Ben ook van plan die upgrade te bestellen....
Tacx Flow upgraden naar I-magic Fortius
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- woutvc
- Mountainbiker
Het stuur is handig als je vrij rijdt in de virtuele werelden.
Maar voor de rest heb je het stuur niet nodig.
Ik had dit vroeger wel eens gekocht in pakketvorm (en met afslag).
PS: als je de update wilt, 'k heb de tacx trainer software update liggen (van 2 naar versie 3).
Je mag deze gerust overkopen, ik was er niks mee omdat ik fortius had.
Maar voor de rest heb je het stuur niet nodig.
Ik had dit vroeger wel eens gekocht in pakketvorm (en met afslag).
PS: als je de update wilt, 'k heb de tacx trainer software update liggen (van 2 naar versie 3).
Je mag deze gerust overkopen, ik was er niks mee omdat ik fortius had.
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Re: VR Stuurframe T1905??
Post by vivkemobiel »
Die upgrade TTS 3.0 heeft niets te maken met het stuurframe. Dient enkel om het interactieve spelelement van de Fortius en i-Magic optimaal te ervaren en je nog meer onder te dompelen in de virtuele wereld.reyd wrote:Moet je bij die upgrade een VR Stuurframe T1905 bijkopen? Zo niet, moet je dan tijdens de ritten niet sturen of hoe werkt dat? Wat is dan de meerwaarde van dat stuur?
Ben ook van plan die upgrade te bestellen....
Je kan gewoon meesturen maar ik heb het stuurframe niet bijgekocht. Mijn voorwiel staat gewoon op de grond.
Als je werkt met de Fortius software, is de nieuwe software TTS 2 of 3 een grote meerwaarde. Ik gebruik nu nog zelden de Fortius software, enkel de TTS. Heb daarnet nog een parcours gereden in Zuid-Afrika.
-
junior72
- Mountainbiker
Ik heb mijne flow al enkele jaren voorzien met een i-magic.
Nu dat ik een nieuwe laptop heb met een Windows 7 64bits besturingssysteem en nu dat ik mijne software en alle updates via de tacx site heb gedaan , werkt het nog niet.
Mijne usb interface ( T1902A ) zou niet werken op een 64bits systeem.
Na veel zoeken op het net zou ik mijne pc op een 32bits besturingssysteem moeten laten werken maar ik weet begot niet hoe dat dat moet.
Is er geen andere oplossing ?
Zou zo graag terug met mijn video's willen rijden.
Nu dat ik een nieuwe laptop heb met een Windows 7 64bits besturingssysteem en nu dat ik mijne software en alle updates via de tacx site heb gedaan , werkt het nog niet.
Na veel zoeken op het net zou ik mijne pc op een 32bits besturingssysteem moeten laten werken maar ik weet begot niet hoe dat dat moet.
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem: nieuwe PC gekocht en de Tacx Fortius en deze werkte ook niet met Windows 7 64bits. Ik heb dan op de PC een dual boot system gemaakt, dwz zowel windows 7 64 bit als windows 7 32 bit geïnstalleerd. Dan werkte alles perfect. Nu heb ik de tacx trainer software en die werkt wel onder 64 bit. Indien je werkt met de Tacx Trainer Software moet het zeker werken met de 64bit. Die software is zeker een meerwaarde voor je tacx.junior72 wrote:Ik heb mijne flow al enkele jaren voorzien met een i-magic.
-
junior72
- Mountainbiker
Waar kan ik de TTS vinden en wat gaat me dat kosten dan?vivkemobiel wrote:Ik had vorig jaar hetzelfde probleem: nieuwe PC gekocht en de Tacx Fortius en deze werkte ook niet met Windows 7 64bits. Ik heb dan op de PC een dual boot system gemaakt, dwz zowel windows 7 64 bit als windows 7 32 bit geïnstalleerd. Dan werkte alles perfect. Nu heb ik de tacx trainer software en die werkt wel onder 64 bit. Indien je werkt met de Tacx Trainer Software moet het zeker werken met de 64bit. Die software is zeker een meerwaarde voor je tacx.junior72 wrote:Ik heb mijne flow al enkele jaren voorzien met een i-magic.
En heb jij dezelfde usb interface als mij dan en werkt die dan vlekkeloos met de TTS?
Sorry voor de vele vragen maar ik wil gewoon zeker zijn zonder dat ik zotte kosten doe.
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
Post by vivkemobiel »
Een upgrade T1902A? ik dacht dat de upgrade PC van Flow een T1925 was. Misschien is dit nog een ouder type en ben je beter eerst info in te winnen vooraleer nog kosten te doen. Ik heb ongeveer 72 € betaald voor de TTS.junior72 wrote:[Waar kan ik de TTS vinden en wat gaat me dat kosten dan?
En heb jij dezelfde usb interface als mij dan en werkt die dan vlekkeloos met de TTS?
Sorry voor de vele vragen maar ik wil gewoon zeker zijn zonder dat ik zotte kosten doe.
Ik raad je aan eens een mailtje te sturen naar de support van Tacx; daar krijg je zeer snel een eerlijk antwoord.